Hallo Allemaal,
Heb e.a. rond gezocht in dit forum maar heb weinig kunnen vinden over kwaaltjes van de V50, nu hoop ik natuurlijk dat die er ook weinig zijn maar wil wel graag weten waar ik op moet letten bij de aanschaf van een V50. Ik ben namelijk van plan om binnenkort een V50 aan te schaffen. (zoek specificatie is 2006/2007; <150.000; Diesel).
Verder hoor en lees ik een aantal punten over de diesel motoren. 1.6D is een Ford blok met zo z'n mankementen (zoals olielekkage) en een verbruik van ong. 5.8l/100km.
Maar van de 2.0D lees ik dat er ook zo e.a. aan storingen in zitten (PSA blok).
Mijn eigen voorkeur ligt op dit moment bij de 2.0D, beetje sneller en mogelijk iets zuiniger dan de 1600... Wat is jullie mening in dezer???
BVD.
Aanschaffen Volvo V50 1.6D vs 2.0D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 29.05.2006 - 14:07


[ VOLVO FOR LIVE ]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De blokken zijn beiden van PSA/Ford, doen qua probleemloosheid niet echt voor elkaar onder, de 1.6D is zondermeer zuiniger, die zou mijn persoonlijke voorkeur dan ook hebben.
De 2.0D mag 1500kg (ipv 1300kg) trekken.
De 2.0D mag 1500kg (ipv 1300kg) trekken.
Volvo for life
- Exeres
- 6th Gear member
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
- Locatie: Het rustige Waasland
Ik rij met een 1.6D en als je toch bijna altijd alleen in de auto zit, is dit echt een geweldige motor! als de auto vol zit met 5 volwassenen voel je wel dat hij wat kracht mist onderin. Maar dat gebeurt bij mij zeer zelden..dus ik ben tevreden met m'n 1.6D. Is fiscaal in België ook wat voordeliger tov de 2.0D. Weet niet hoe dat juist in Nederland zit...
- Robert Haven
- 4th Gear member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
- Locatie: Het Oosten
Als er een kans bestaat dat je er nog eens een caravan oid achter gaat hangen dan zou ik absoluut voor de 2.0D gaan. 1300kg is echt helemaal niks.
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
2.0D bevalt mij tot nu toe erg goed. Ik heb hem van 200dkm naar 250dkm gereden, en geen enkel probleem. Ook in de onderhoudshistorie staan geen problemen wat de eerste 200dkm betreft. Erg fijne motor, verbruikt gemiddeld minder dan 6/100 (gemeten aan de pomp), terwijl ik niet bepaald mijn best doe om zuinig te rijden. Nauwelijks olieverbruik. Ik heb ook even getwijfeld aan de 1.6D, bleek nauwelijks zuiniger in praktijk en houd niet over als je gewend bent pittig te rijden.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 29.05.2006 - 14:07
Zijn jullie ook enige problemen bekend mbt b.v. storingen of andere vaak voorkomend probleempjes? Ik moet zeggen dat mijn huidige S40 2001 vrijwel zorgeloos rijdt en ongeveer 5.1l/100km haalt (gecombineerd 100km weg en snelweg (140km)..
Vandaag moest mijn huidige auto voor de APK dus heb ook even in het nieuwe type V50 (MY2007) gekeken, viel me een beetje tegen qua kofferruimte. Het deksel van het reserve wiel steekt boven de kofferruimte uit en vond de breedte nogal tegenvallen... Hoe is jullie ervaring hiermee, met b.v. vakantie?
Trouwens nog bedankt voor de eerder gegeven reacties
Vandaag moest mijn huidige auto voor de APK dus heb ook even in het nieuwe type V50 (MY2007) gekeken, viel me een beetje tegen qua kofferruimte. Het deksel van het reserve wiel steekt boven de kofferruimte uit en vond de breedte nogal tegenvallen... Hoe is jullie ervaring hiermee, met b.v. vakantie?
Trouwens nog bedankt voor de eerder gegeven reacties


[ VOLVO FOR LIVE ]
- BillyBob
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42
Als verbruik een issue is, dan is een V40 zuiniger als een V50. Zie reactie hierboven. Ik krijg de mijne niet onder de 5.8l/100km (1.6d MY2009). De V40 die ik voordien reed stond steevast op 5.4l.
Verder vind ik de 1.6 wel een prettige motor, voldoende krachtig voor mij, gaat vlot mee op de snelweg en rijdt ook makkelijk 180+ als je dat zou willen.
Geen storingen te zien en ook geen olieverbruik. Wat mij betreft zeker een betrouwbaar blok.
In verbruikscijfers is Volvo wellicht wat te optimistisch. Een gecombineerd verbruik van 5l haal je nooit.
Verder vind ik de 1.6 wel een prettige motor, voldoende krachtig voor mij, gaat vlot mee op de snelweg en rijdt ook makkelijk 180+ als je dat zou willen.
Geen storingen te zien en ook geen olieverbruik. Wat mij betreft zeker een betrouwbaar blok.
In verbruikscijfers is Volvo wellicht wat te optimistisch. Een gecombineerd verbruik van 5l haal je nooit.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- RobbertP
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 21.05.2010 - 17:09
2.0d probleemloos blok,verbruik 6 liter op 100km met gemiddelde rijstijl over alle wegen (50,80 en snelwegen).
Ruim voldoende trekkracht en rijdt prima, nog geen 2000 rpm bij 100km/h dus lekker rustig op de snelweg. Terugschakelen is door hoge koppel niet nodig bij inhaalacties.
Geen (waarneembaar) olieverbruik.
Als het budget het toelaat zou ik dus voor de 2.0 gaan.
De bagageruimte heb ik alleen nodig voor de hond (grote hond,past er prima in),tijdens vakanties gaat er een box op het dak, geen issue bij mij dus.
Kleine storing aan de temp meter,die geeft af en toe aan dat het vriest terwijl de mussen dan van het dak vallen. Sensor al vervangen en zolang het af en toe is,leef ik daar prima mee.
De radio geeft af en toe geen geluid meer na wisselen van zender. Voor deze storing geldt eigenlijk hetzelfde,zolang het bij af en toe blijft rijd ik ermee door.
Ik heb nog geen auto gehad (en ik heb er wat gereden) die zo'n fijne stoelen heeft als de V50, na uren rijden fris uitstappen kan ik me bij geen enkele andere auto herinneren.
Mijn V50 is voorzien van alle mogelijke luxe, mijn tip is dan ook: zoek er eentje die vol is (mits het budget het ook hier weer toelaat), daar heb je dan jaren plezier van!
Ruim voldoende trekkracht en rijdt prima, nog geen 2000 rpm bij 100km/h dus lekker rustig op de snelweg. Terugschakelen is door hoge koppel niet nodig bij inhaalacties.
Geen (waarneembaar) olieverbruik.
Als het budget het toelaat zou ik dus voor de 2.0 gaan.
De bagageruimte heb ik alleen nodig voor de hond (grote hond,past er prima in),tijdens vakanties gaat er een box op het dak, geen issue bij mij dus.
Kleine storing aan de temp meter,die geeft af en toe aan dat het vriest terwijl de mussen dan van het dak vallen. Sensor al vervangen en zolang het af en toe is,leef ik daar prima mee.
De radio geeft af en toe geen geluid meer na wisselen van zender. Voor deze storing geldt eigenlijk hetzelfde,zolang het bij af en toe blijft rijd ik ermee door.
Ik heb nog geen auto gehad (en ik heb er wat gereden) die zo'n fijne stoelen heeft als de V50, na uren rijden fris uitstappen kan ik me bij geen enkele andere auto herinneren.
Mijn V50 is voorzien van alle mogelijke luxe, mijn tip is dan ook: zoek er eentje die vol is (mits het budget het ook hier weer toelaat), daar heb je dan jaren plezier van!
V50 2.0D Summum
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Succes met je zoektocht Emiel,
2.0D:
Motor is fantastisch en bij een 2007+ model is er van kinderziektes vrijwel geen sprake. Verbruik is bij beheerst rijden heel aardig.
De 1.6 zal wat meer moeite hebben met het trekken van een sleurhut. Rij je veel snelweg kilometers, en rij je vaak alleen is de 1.6D jouw powerplant.
------
@RobbertP:
De foute waarden van je temperatuur meter ligt aan de stekker in de deur aan de bestuurders zijde. dat is een echt V50 kwaaltje. De kabelboom met stekker vervangen is de enige optie, informeer bij je dealer of het garantie is)
Radio heb ik vaker van gehoord en zelf in twee jaar slechts vier keer meegemaakt. Ik heb gehoord dat een sofware update wonderen kan doen.
2.0D:
Motor is fantastisch en bij een 2007+ model is er van kinderziektes vrijwel geen sprake. Verbruik is bij beheerst rijden heel aardig.
De 1.6 zal wat meer moeite hebben met het trekken van een sleurhut. Rij je veel snelweg kilometers, en rij je vaak alleen is de 1.6D jouw powerplant.
------
@RobbertP:
De foute waarden van je temperatuur meter ligt aan de stekker in de deur aan de bestuurders zijde. dat is een echt V50 kwaaltje. De kabelboom met stekker vervangen is de enige optie, informeer bij je dealer of het garantie is)
Radio heb ik vaker van gehoord en zelf in twee jaar slechts vier keer meegemaakt. Ik heb gehoord dat een sofware update wonderen kan doen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
volgens mij idd een recall geweest
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 19:16
Ik rij een 1.6 base ( 2005 ) met bijna 2 ton op de klok, ik kocht deze auto bij Milano voor een lach prijs. Met boekjes ex. lease, dus alles klopt! Nu bijna zelf 10.000 km gereden waarbij ik wel meteen een grote beurt heb laten uitvoeren bij aanschaf.
Ligt als een blok op de weg, heeft super stoelen waar je als gegoten in zit en blaast ijskoude lucht om mijn oren als dat nodig is, ook nog een cruise knopje en een stereo die ruimschoots voldoet. Gewoon veel auto voor weinig geld en als je een vorige eigenaar voor je hebt gehad die zuinig op zijn paardje was dan heb je veel plezier van een V50.....1.6.
Good luck!
Buck.
Ligt als een blok op de weg, heeft super stoelen waar je als gegoten in zit en blaast ijskoude lucht om mijn oren als dat nodig is, ook nog een cruise knopje en een stereo die ruimschoots voldoet. Gewoon veel auto voor weinig geld en als je een vorige eigenaar voor je hebt gehad die zuinig op zijn paardje was dan heb je veel plezier van een V50.....1.6.
Good luck!
Buck.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 25.07.2007 - 17:50
ik ben blij met mij 1.6
een 2.0 zou me nog meer bonnen kosten
ok, onderin en vol is het wat minder, ach een keertje terugschakelen...
dennis
een 2.0 zou me nog meer bonnen kosten
ok, onderin en vol is het wat minder, ach een keertje terugschakelen...
dennis
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heb de 1.6D en die is werkelijk fantastisch, dus is de 2.0D zeker sneller maar met 60.000km per jaar heb ik me nooit underpowered gevoeld.
En ook ik haal de 200in Duitsland het duurt alleen iets langer voordat je er bent. Maar je kan een stuk langer rijden aangezien hij veel zuiniger is!
Of mijn volgende weer een D2 is (nieuwe 1.6D) of een D3 weet ik nog niet, vind die dubbele uitlaat op de V50 wel erg mooi ...
En ook ik haal de 200in Duitsland het duurt alleen iets langer voordat je er bent. Maar je kan een stuk langer rijden aangezien hij veel zuiniger is!
Of mijn volgende weer een D2 is (nieuwe 1.6D) of een D3 weet ik nog niet, vind die dubbele uitlaat op de V50 wel erg mooi ...

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27343
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik rijd nu ruim 60.000 km met volle tevredenheid met mijn 2.0D rond.
Aangezien ik zelf een S60 D5 heb gehad wilde ik een auto hebben die daar niet teveel voor onder deed.
In het begin nog wel vreselijk moeten wennen, maar vind het nu een prima motor.
Andere reden om voor de 2.0D te gaan is dat deze standaard met een 6bak is en de 1.6D met een 5bak.
Heb wel 1 keer een kabelbreuk gehad in de aansturing van de turbo en hij heeft me laatst laten staan nadat de dynamo stuk was gegaan na 235.xxx kilometer
Aangezien ik zelf een S60 D5 heb gehad wilde ik een auto hebben die daar niet teveel voor onder deed.
In het begin nog wel vreselijk moeten wennen, maar vind het nu een prima motor.
Andere reden om voor de 2.0D te gaan is dat deze standaard met een 6bak is en de 1.6D met een 5bak.
Heb wel 1 keer een kabelbreuk gehad in de aansturing van de turbo en hij heeft me laatst laten staan nadat de dynamo stuk was gegaan na 235.xxx kilometer
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Heb op dit moment (nog) mijn tweede V50 2.0D. Heb ook ervaring met de 1.6D in V50 en C30.
Totaal (beide V50's samen) al meer dan 350.000km mee gereden en motorisch nog nooit problemen gehad. De vervelendste problemen die ik gehad heb zijn airco problemen (bij beide modellen) en recent gedoe met het roetfilter wat hopelijk binnenkort opgelost gaat worden.
Het gemiddelde verbruik van mijn 2.0D is ca 5,9l/100km (handmatig uitgerekend) met veel snelweg en buitenwegen. Je rijstijl is naar mijn mening minstens zo van invloed op het verbruik als de motor.
Persoonlijk zou ik altijd voor de 2.0D gaan ipv de 1.6D omdat de 2 liter duidelijk meer kracht heeft en stiller is dankzij de 6-bak. Vooral de kracht onderin (bij lage toeren) is veel groter bij de 2 liter. Als je van schakellui rijden houdt en vaak b.v bochten in de 3-de versnelling neemt komt de 2 liter duidelijk makkelijker en soepeler weg. Rij je regelmatig met een aanhanger of caravan, dan zou ik ook zeker de 2 liter adviseren zoals al vaker geopperd is hier. Helemaal als je er de bergen mee in gaat.
Geef je juist niks om extra power, rij je weinig of nooit met aanhanger e.d., en is verbruik belangrijker dan power? Dan is de 1.6D geschikt voor jou aangezien je hier met goede wil zuiniger mee kunt rijden als met de 2.0D.
Hou bij beide motoren trouwens rekening dat het roetfilter bij 120.000km vervangen moet worden. Dit kost je ca E1000!
Totaal (beide V50's samen) al meer dan 350.000km mee gereden en motorisch nog nooit problemen gehad. De vervelendste problemen die ik gehad heb zijn airco problemen (bij beide modellen) en recent gedoe met het roetfilter wat hopelijk binnenkort opgelost gaat worden.
Het gemiddelde verbruik van mijn 2.0D is ca 5,9l/100km (handmatig uitgerekend) met veel snelweg en buitenwegen. Je rijstijl is naar mijn mening minstens zo van invloed op het verbruik als de motor.
Persoonlijk zou ik altijd voor de 2.0D gaan ipv de 1.6D omdat de 2 liter duidelijk meer kracht heeft en stiller is dankzij de 6-bak. Vooral de kracht onderin (bij lage toeren) is veel groter bij de 2 liter. Als je van schakellui rijden houdt en vaak b.v bochten in de 3-de versnelling neemt komt de 2 liter duidelijk makkelijker en soepeler weg. Rij je regelmatig met een aanhanger of caravan, dan zou ik ook zeker de 2 liter adviseren zoals al vaker geopperd is hier. Helemaal als je er de bergen mee in gaat.
Geef je juist niks om extra power, rij je weinig of nooit met aanhanger e.d., en is verbruik belangrijker dan power? Dan is de 1.6D geschikt voor jou aangezien je hier met goede wil zuiniger mee kunt rijden als met de 2.0D.
Hou bij beide motoren trouwens rekening dat het roetfilter bij 120.000km vervangen moet worden. Dit kost je ca E1000!
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Goeie tip! Wist niet dat dat zo prijzig was!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rona222
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 26.06.2007 - 09:02
- Locatie: Antwerpen
Heb mij onlangs een 1.6D (bj 2006) aangeschaft en moet zeggen dat die mij tot "hiertoe" zeer goed bevalt.

Zeer aangenaam om mee te rijden geen "power" te kort (weliswaar boven de 1800 toeren ). Een tweeliter zal ongetwijfeld betere prestaties hebben maar ja een 2.4 zal nog betere prestaties hebben, zo kun je verder blijven gaan...
IK had daarvoor een S60 2.4T (200 pk) benzine die was ongetwijfeld nog beter maar de geldbeugel werd ook zwaar aangetast...

Zeer aangenaam om mee te rijden geen "power" te kort (weliswaar boven de 1800 toeren ). Een tweeliter zal ongetwijfeld betere prestaties hebben maar ja een 2.4 zal nog betere prestaties hebben, zo kun je verder blijven gaan...
IK had daarvoor een S60 2.4T (200 pk) benzine die was ongetwijfeld nog beter maar de geldbeugel werd ook zwaar aangetast...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 29.05.2006 - 14:07
Duidelijke antwoorden allemaal, nog wel een vraag mbt verbruikt.
Ik zie in deze antwoorden regelmatig staan dat de 1.6D zuiniger is dan de 2.0D, nu heb ik ook al menig keer gehoord, waaronder een monteur van Volvo dat de 2.0D iets zuiniger rijdt dan de 1.6 (uiteraard erg afhankelijk van rijsteil). Ik zou me kunnen voorstellen dat juist de 2.0D net iets meer power heeft waardoor deze best wel zuinig zou kunnen rijden en niet op de tenen hoeft te lopen.
Ik heb trouwens afgelopen zondag in een V50 1.6D ed.1 gereden van een vriend van mij. De V50 rijd erg goed, fijne wegligging, maar mis toch wel een beetje vermogen bij lagere toerental (ben nu mijn 1.9D gewent).
Ik zie in deze antwoorden regelmatig staan dat de 1.6D zuiniger is dan de 2.0D, nu heb ik ook al menig keer gehoord, waaronder een monteur van Volvo dat de 2.0D iets zuiniger rijdt dan de 1.6 (uiteraard erg afhankelijk van rijsteil). Ik zou me kunnen voorstellen dat juist de 2.0D net iets meer power heeft waardoor deze best wel zuinig zou kunnen rijden en niet op de tenen hoeft te lopen.
Ik heb trouwens afgelopen zondag in een V50 1.6D ed.1 gereden van een vriend van mij. De V50 rijd erg goed, fijne wegligging, maar mis toch wel een beetje vermogen bij lagere toerental (ben nu mijn 1.9D gewent).


[ VOLVO FOR LIVE ]