V70 Classic 1998 2.4 lpg 140pk 343000KM

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
RoelNL
1st Gear member

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum en ik heb een vraag voor jullie.

Ik rijd sinds kort een v70 classic van 1998 2.4 140PK op LPG met 343000KM en hoor iets aanlopen ergens linksachter bij de as denk ik. Ik heb al zitten denken aan eventueel wiel-lagers. Maar ik ben niet echt heel technisch.

Ik hoor het aanlopen alleen als ik binnen in de auto zit, als ik de ramen open doe en mijn hoofd naar buiten steek dan hoor niks. Wanneer ik harder dan 30 km/h ga dan hoor ik het niet meer, dit komt denk ik omdat je dan te hard rijdt en de soort van 'interval' niet meer te horen is.

Hopelijk weten jullie iets of hebben jullie een id wat het zou kunnen zijn.

Groetjes Roel
JosW
5th Gear member

RoelNL schreef:Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum en ik heb een vraag voor jullie.

Ik rijd sinds kort een v70 classic van 1998 2.4 140PK op LPG met 343000KM en hoor iets aanlopen ergens linksachter bij de as denk ik. Ik heb al zitten denken aan eventueel wiel-lagers. Maar ik ben niet echt heel technisch.

Ik hoor het aanlopen alleen als ik binnen in de auto zit, als ik de ramen open doe en mijn hoofd naar buiten steek dan hoor niks. Wanneer ik harder dan 30 km/h ga dan hoor ik het niet meer, dit komt denk ik omdat je dan te hard rijdt en de soort van 'interval' niet meer te horen is.

Hopelijk weten jullie iets of hebben jullie een id wat het zou kunnen zijn.

Groetjes Roel
Meest waarschijnlijke is een hangende remklauw waardoor de remblokken over de schijf schuren. Het geschraap verdwijnt inderdaad bij hogere snelheden. Zet 'm eens op de krik en probeer of het wiel vrij loopt.
RoelNL
1st Gear member

Bedankt voor je antwoord JosW ga morgen gelijk is kijken.
RoelNL
1st Gear member

hallo,

Ik heb vandaag nog wat nieuwe dingen waar genomen met het aanlopen en die zijn: als ik rem hoor ik het niet, in een bocht naar links/recht hoor ik het niet en als ik over een hobbel ga hoor ik het ook niet.

Ik heb extra goed opgelet bij wat hogere snelheden zegmaar 50 km/h + dan hoor ik het ook nog, wanneer ik harder dan 80 rij hoor ik het niet meer i.v.m. windgeruis.

Zal het dan nog steeds te maken hebben met een hangende remklauw? Of zal het wat anders zijn? hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen.

Ik ga vanmiddag onder de auto kijken of ik iets kan vinden!

Groeten Roel
mad
6th Gear member

Even op de brug lijkt me handiger....
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gothax
1st Gear member

ik zou even een rondje door een stille parkeergarage rijden met alle ramen open, dan hoor je goed waar het vandaan komt :) had het ook met mijn oude V70, kon volgens de dealer geen kwaad en kwam bij 9 v/d 10 V70's voor?

Volvo S60 2.4 2002
Ford Transit 1980 ex-krankenwagen
Volvo V70 2.5 AUT 1998
Fiat Marea Weekend '98
RoelNL
1st Gear member

Hallo,

Allereerst wil iedereen bedanken die er de moeite voor neemt om te reageren.

Ik heb de auto vanmiddag opgekrikt en het zijn toch de remklauwen. Nu durf ik zelf eerlijk gezegd niet de remmen los te maken. Heeft iemand een id hoe ik dit kan oplossen want ik weet niet hoe ik de remblokken wat verder van schijf kan halen zodat het niet meer aanloopt.

alvast bedankt!!!

Groeten Roel
JosW
5th Gear member

RoelNL schreef:Hallo,

Allereerst wil iedereen bedanken die er de moeite voor neemt om te reageren.

Ik heb de auto vanmiddag opgekrikt en het zijn toch de remklauwen. Nu durf ik zelf eerlijk gezegd niet de remmen los te maken. Heeft iemand een id hoe ik dit kan oplossen want ik weet niet hoe ik de remblokken wat verder van schijf kan halen zodat het niet meer aanloopt.

alvast bedankt!!!

Groeten Roel
Zo werkt dat niet jongeman. De remcylinders terug duwen is een oplossing die na 1 keer remmen weer teniet is gedaan. Er zijn een aantal mogelijkheden:
1. Remklauw laten reviseren
2. Een goede occasion van de sloop
3. Een nieuwe.

Zoek even op het forum. Het onderwerp "remklauw" is vaak besproken.
Ook waar je ze gunstig kunt kopen zonder de hoofdprijs te betalen bij de dealer.
succes.

Trouwens, je hebt het over remklauwen. Een vreemd toeval dat ze tegelijktijd defect zijn geraakt. Vergis je je niet en is het er maar 1?
RoelNL
1st Gear member

hey,

Bedankt weer voor je reactie ik ga zo is ff kijken of wat meer kan vinden op forum want ik heb veel nuttige info hier uit kunnen halen.

Ik heb de auto aan beide kanten opgekrikt en beide achterwielen lopen aan op de schijf middels de remblokken. Dat is tenminste wat ik zag toen ik het wiel eraf haalde en er een slinger aangaf.

Groeten Roel.
JosW
5th Gear member

Brengt mij op het volgende: Remt hij wel goed? Zo ja, dan zou ik wachten tot de volgende APK keuring. Mocht het waar zijn dat ze allebei blijven hangen dan hoor je het dan wel en kun je ze alsnog laten vervangen middels de opties die ik hierboven genoemd heb.
RoelNL
1st Gear member

De auto remt gelukkig prima. Ik ook al gekeken bij het vervangen van de remmen op het forum en doet moet toch wel te doen zijn door mezelf. Toch bedankt voor alle info.
Fredtref
1st Gear member
Contacteer:

Misschien de voeringen van je handrem los gelaten, deze zitten in de trommel in de remschijf, veel voorkomend probleem, bij mij waren ze ook los gekomen.
Ik heb geen 9 tot 5
mentaliteit, eerder
van 10 tot 3
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Remklauwen kan je laten reviseren bij een garagist, had bij mijn S70 blijkbaar een remklauw die niet in orde was, en bij autokeuring, afgegekeurd. En wat ook kan gebeuren is dat de remhandschoenen een beetje rammelen, heb het tegenwoordig met mijn S70 ook, had het in het begin ook toen ik hem 2e hands had gekocht, en dan hebben ze in de garage handremschoenen vernieuwt, en nieuwe kabel... en dan was het in orde.
toen moest je maar 1 klik geven en handrem pakte direct, nu zijn het terug 6 standjes naar boven trekken, maar heb deze winter eens vast handremgehad door het vriezen en heb die moeten afrijden, moest me dringend verplaatsen, en zal ook niet goed gedaan hebben...
hoor je dat gerammel eigenlijk als je je handrem lichtjes optrekt, zonder dat hij begint te remmen?
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”