Hey Volvo liefhebbers,
Heb sinds een paar dagen een Volvo 440 GLT 2.0 uit '94 in mijn bezit en heb wat vraagjes. Ben tevens nieuw op het forum, mogelijk dat deze vragen al eerder gesteld zijn. Excuses in dat geval.
Hoe zit het met de buitenverlichting? Ik zie weinig verschil tussen de 0-stand (uit-stand ???) en de AAN-stand. In beide gevallen is de buiten verlichting dan aan. Klopt dit?
Verder lijken mijn waarschuwingslichten niet te werken. Als ik de knop indruk en zo laat of weer uitdruk en zo laat, in beide gevallen gaan de lichten niet knipperen. Hoe zit dit? Is er sprake van een defect?
Alvast bedankt!!
Dashboard verlichting en knopjes problemen/vragen
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Welkom, Je Volvo heeft dagrijverlichting, dus de lampen branden altijd.
Gewoon op stand 0 laten staan.
Als de alarmlichtschakelaar niet doet wat hij moet doen is er meestal ergens een defect ja.
Gewoon op stand 0 laten staan.
Als de alarmlichtschakelaar niet doet wat hij moet doen is er meestal ergens een defect ja.

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
- Locatie: Zutphen
Met verlichting in de 0-stand kan je je grootlicht niet aan laten staan. Met de verlichting in de aan-stand wel.
Als de knipperlichten verder normaal werken zou ik het probleem zoeken in schakelaar van de alarmlichten. Schakelaar kan stuk zijn, of de stekker losgeraakt van de schakelaar.
Als de knipperlichten verder normaal werken zou ik het probleem zoeken in schakelaar van de alarmlichten. Schakelaar kan stuk zijn, of de stekker losgeraakt van de schakelaar.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Ah, dank voor de uitleg.
Wat betreft de knipperlichten (bij links en rechts afslaan), die werken gewoon prima. Alleen de waarschuwingslichten (dus beide kanten tegelijk knipperen) lijken niet te werken. Misschien iets met de knop dus, hoe kom ik daar achter? Er lijkt als de knop "uit staat" wel een licht rood lampje in de knop te branden?
Wat betreft de knipperlichten (bij links en rechts afslaan), die werken gewoon prima. Alleen de waarschuwingslichten (dus beide kanten tegelijk knipperen) lijken niet te werken. Misschien iets met de knop dus, hoe kom ik daar achter? Er lijkt als de knop "uit staat" wel een licht rood lampje in de knop te branden?
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Rood lampje is juist goed, gewoon de verlichting om de knop in het donker te vinden. De schakelaar lijkt dus (goed) aangesloten, anders zou hij geen stroom krijgen voor de verlichting. Makkelijkste om te testen of de schakelaar zelf wel goed contact maakt: haal op de sloop voor max 5 euro een andere schakelaar en probeer deze. Doet die het, dan was het je schakelaar (meestal door een keertje wat te ruw te drukken verschuift er een plastig palletje of knapt er een), doet die het niet ben je niet te veel armer maar moet je het verder/dieper zoeken. Schakelaar kun je het makkelijkste verwijderen door eerst je klokje uit te nemen (pak aan de onderkant waar de +/- knopjes zijn het randje en je schuift het klokje er zo uit), dan ku je nl met je vingers de alarmlichtschakelaar van de achterkant er zo uit drukken.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Top, bedankt voor de antwoorden. Ik heb van een kennis zo'n nieuw waarschuwingslicht + "riem-om-mannetje" module gekregen, die in plaats van die oude geplaatst en nu werkt het weer! 
Zit nu met iets anders. Ik heb van diezelfde kennis ook een "juiste" CV-schakelaar gekregen. Diegene die er bij mij nu inzit werkt wel, maar is niet origineel. Nou ging ik daar vandaag mee aan de slag. Er zijn 3 draden die er hetzelfde uitzien. Op die goede CV-module zitten 4 aansluitpunten. Ik had geen idee welke draad waar moest en ging dus een beetje zitten pielen, wat niet zo verstandig bleek. Gaat namelijk opeens mijn alarm af!
Wellicht dat dat ook de reden is dat ik niet meer de originele CV-schakelaar had ? Hoe dan ook, ik kon gelukkig dat alarm stoppen, maar zit nu nog steeds met 3 draden die ik moet aansluiten, ik weet dus alleen niet hoe ?
Iemand idee?

Zit nu met iets anders. Ik heb van diezelfde kennis ook een "juiste" CV-schakelaar gekregen. Diegene die er bij mij nu inzit werkt wel, maar is niet origineel. Nou ging ik daar vandaag mee aan de slag. Er zijn 3 draden die er hetzelfde uitzien. Op die goede CV-module zitten 4 aansluitpunten. Ik had geen idee welke draad waar moest en ging dus een beetje zitten pielen, wat niet zo verstandig bleek. Gaat namelijk opeens mijn alarm af!
Wellicht dat dat ook de reden is dat ik niet meer de originele CV-schakelaar had ? Hoe dan ook, ik kon gelukkig dat alarm stoppen, maar zit nu nog steeds met 3 draden die ik moet aansluiten, ik weet dus alleen niet hoe ?
Iemand idee?
- Live4Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
- Locatie: Molenhoek
- Contacteer:
Misschien heb je wat foto's om het geheel te verduidelijken? Want je hebt het over een set die niet origineel is.
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Dit is de Anti-Carjack schakelaar van Volvo Keyless Entry. Geleverd ik meen vanaf 1995, maar misschien ook wel voor 1994. Word geplaatst in je middenconsole. Links van je alarmlichtschakelaar heb je vijf kleine rechthoekjes. De eerste twee (vanaf de alarmlichtschakelaar) zijn voor de stoelverwarming, de tweede twee zijn voor deze schakelaar en de vijfde is een blindplaatje voor een alarmled.
Stop deze schakelaar dus op de juiste plaats in je middenconsole (er zit nu een dubbel blindplaatje). Aan de achterzijde van de blindplaat zit een gele stekker reeds geklemd aan de blindplaat.
N.B. Deze stekker werkt standaard met Volvo Keyless Entry i.c.m. Volvo Guard Basic. Je moet dus ook de Volvo Keyless Entry module en kabelboom aanwezig hebben. Of de bekabeling ook afgetapt kan worden om te gebruiken bij een aftermarket alarm/cpv durf ik niet te zeggen.
Stop deze schakelaar dus op de juiste plaats in je middenconsole (er zit nu een dubbel blindplaatje). Aan de achterzijde van de blindplaat zit een gele stekker reeds geklemd aan de blindplaat.
N.B. Deze stekker werkt standaard met Volvo Keyless Entry i.c.m. Volvo Guard Basic. Je moet dus ook de Volvo Keyless Entry module en kabelboom aanwezig hebben. Of de bekabeling ook afgetapt kan worden om te gebruiken bij een aftermarket alarm/cpv durf ik niet te zeggen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Bedankt voor de uitleg.
In de middenconsole (achter de rechthoekjes) heb ik volgens mij geen gele stekker zitten. Wel een zwarte (die is vermoed ik voor evt. stoelverwarming), maar over die gele ben ik niet zeker.
Het is goed mogelijk dat mijn alarm pas later is geplaatst. Het is wel het originele Volvo alarm, maar ik heb, zoals eerder vermeld, 3 draden tot mijn beschikking, die niet als kabelboom in één stekker ergens zijn in te klikken. In plaats daarvan zitten ze ieder aangesloten achterop een bepaalde (niet-Volvo) schakelaar die toevallig wel in de middenconsole past, maar daar niet tussen past. Het is dus louter voor het oog dat ik graag die originele knop van Volvo zou gebruiken.
Ik zal deze week nog wat foto's plaatsen van mijn afstandbediening en de 3 draden op de schakelaar.
In de middenconsole (achter de rechthoekjes) heb ik volgens mij geen gele stekker zitten. Wel een zwarte (die is vermoed ik voor evt. stoelverwarming), maar over die gele ben ik niet zeker.
Het is goed mogelijk dat mijn alarm pas later is geplaatst. Het is wel het originele Volvo alarm, maar ik heb, zoals eerder vermeld, 3 draden tot mijn beschikking, die niet als kabelboom in één stekker ergens zijn in te klikken. In plaats daarvan zitten ze ieder aangesloten achterop een bepaalde (niet-Volvo) schakelaar die toevallig wel in de middenconsole past, maar daar niet tussen past. Het is dus louter voor het oog dat ik graag die originele knop van Volvo zou gebruiken.
Ik zal deze week nog wat foto's plaatsen van mijn afstandbediening en de 3 draden op de schakelaar.
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Ik ben blij dat het onderwerp alarm word aangesneden. Want ik zat met een vraag in mijn hoofd. Ik heb net een 460 gekocht, met standaard klasse 1 alarm; Volvo Keyless Entry + Volvo Guard Basic. Is het eenvoudig deze uit te breiden naar klasse 3, dus met sirene, ruimtesensor en deursensor. En de daarbij hoorde materialen en knopjes?? Ik vervoer nl dure spullen, en ik wou ze graag voor mijzelf of klanten houden en niet voor die grijpgrage handjes.
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
met dat idee zit ik ook dus lijkt me wel handig als het kan
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Wat je in principe nodig hebt is een ombouwkit naar Volvo Guard I of II. De exacte specificaties van functies en certificeringen heb ik niet voor je.
Je moet het geluk hebben ergens een nieuw setje te vinden (zoals ik een ongebruikte kabelboom kreeg) of overbouwen uit een sloper.
Benodigdheden:
* Kabelboom (lastig te vinden!)
* Relais 210/211 (voor Volvo Guard I makkelijk te krijgen (heb ik ook nog twee van liggen), Guard II minder goed en duurder)
* Handzenders (je kunt niet je oude lock/unlock van guard basic hergebruiken)
* Sirene (vrij universeel, ook te vinden op andere volvo-series)
* Glasbreek- en/of ultrasoonsensoren (sluit je aan op een kastje dat sensorlus heet en de sensorlus sluit je aan op de kabelboom)
* Vijfdraads CPV-motor (maar misschien is de combinatie tweedraads motor plus microswitch van keyless entry ook al goed, de standaard driedraads van sleutelbediend iig niet)
* Portierschakelaar voor de motorkapsluiting (dungezaaid!)
* Voor klasse III dacht ik dat je ook een hellingshoeksensor nodig had, maar ik weet niet of die op de standaard sensorlus aangesloten wordt of anders
* Statuspaneel voor Guard I of indicatorledje voor Guard II
Je moet het geluk hebben ergens een nieuw setje te vinden (zoals ik een ongebruikte kabelboom kreeg) of overbouwen uit een sloper.
Benodigdheden:
* Kabelboom (lastig te vinden!)
* Relais 210/211 (voor Volvo Guard I makkelijk te krijgen (heb ik ook nog twee van liggen), Guard II minder goed en duurder)
* Handzenders (je kunt niet je oude lock/unlock van guard basic hergebruiken)
* Sirene (vrij universeel, ook te vinden op andere volvo-series)
* Glasbreek- en/of ultrasoonsensoren (sluit je aan op een kastje dat sensorlus heet en de sensorlus sluit je aan op de kabelboom)
* Vijfdraads CPV-motor (maar misschien is de combinatie tweedraads motor plus microswitch van keyless entry ook al goed, de standaard driedraads van sleutelbediend iig niet)
* Portierschakelaar voor de motorkapsluiting (dungezaaid!)
* Voor klasse III dacht ik dat je ook een hellingshoeksensor nodig had, maar ik weet niet of die op de standaard sensorlus aangesloten wordt of anders
* Statuspaneel voor Guard I of indicatorledje voor Guard II
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Nou zie ik op marktplaats Volvo Guard III. Kan dit aangesloten worden op mijn Guard Basic, of moet ik alles van mijn systeem slopen en opnieuw inbouwen?
En nu heb jij het over Guard I en II, dat zijn dan opvolgend na Guard Basic?
En dat relais, waar is dat nuttig voor?
Ik ken nl. wel de aftermarket SCM alarmen, maar het Volvo systeem is mij zeer onbekend.
En nu heb jij het over Guard I en II, dat zijn dan opvolgend na Guard Basic?
En dat relais, waar is dat nuttig voor?
Ik ken nl. wel de aftermarket SCM alarmen, maar het Volvo systeem is mij zeer onbekend.
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Guard III bestaat bij mijn weten niet. Even de advertentie opgezocht en idd, dat is een Guard I systeem.
Je Guard basic bestaat puur uit cpv op a/b en immobilizer, is dus geen alarm! Alle echte alarmdingen (waarvan het relais de centrale elektrische module die alles regelt is...) zijn dus 'nieuw' en nog niet aanwezig in je auto. Je moet het dus puur zien als het inbouwen van een alarm in een auto die geen alarm heeft (en waarvan je alleen de cpv hergebruikt).
Je Guard basic bestaat puur uit cpv op a/b en immobilizer, is dus geen alarm! Alle echte alarmdingen (waarvan het relais de centrale elektrische module die alles regelt is...) zijn dus 'nieuw' en nog niet aanwezig in je auto. Je moet het dus puur zien als het inbouwen van een alarm in een auto die geen alarm heeft (en waarvan je alleen de cpv hergebruikt).
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Dus dan kan ik net zo goed mijn aftermarket SCM alarm inbouwen...
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Als je die kunt aansluiten op de bestaande CPV dan is daar iig idd geen verschil w.b. hergebruik mee. Dan ligt het er puur aan of je orig. volvo wilt of niet en of er kwaliteitsverschillen tussen de systemen zit.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Ik heb weer een andere vraag, ditmaal weer over de verlichting op het dashboard. De verlichting bij mijn lichtschakelaars (mistlampen, achteruitverwarming etc.) deed het niet, ik dus eruit klikken, lampje vervangen, en...niets. Lampje gaat niet branden, paar andere geprobeerd, die deden het ook niet. Dus wat kan het zijn? Kapot contact, kabelbreuk, zekering?
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 11.01.2006 - 16:41
is je nieuwe lampje ook niet kapot? Misschien een zekering. Heb zelf ook het lampje eens vervangen maar daarna gaf hij ook gelijk licht.
Je kan de lampjes in je middenconsole van de verwarming ook gelijk checken daar zitten er 2 die het licht verdelen.
Je kan de lampjes in je middenconsole van de verwarming ook gelijk checken daar zitten er 2 die het licht verdelen.