Zonder meteen weer die hele discussie op gang te brengen wilde ik alleen even doorgeven dat de gehele turbo vervangen is maar het probleem volgens de garage hetzelfde is gebleven, zo niet erger is geworden...
We blijven dus nog even rustig afwachten en in de automaat doortuffen.
Keep you posted!
V50 turbo vervangen (en nog steeds niet opgelost)
- Fredhead
- Geartronic member
En het zit ook niet ergens in de aansturing van de turbo?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V50R-enik
- 3rd Gear member
Dat gingen ze nu bekijken maar ze gaven aan (dachten) dat het iets metaal was of een resonantie oid...
De rest vd issues staan er waarschijnlijk los van...
De rest vd issues staan er waarschijnlijk los van...
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip
- Paul
- Geartronic member
Wat is de status inmiddels? Ben benieuwd!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V50R-enik
- 3rd Gear member
Ik heb inmiddels zoveel termen en mogelijk oorzaken gehoord dat ik het echt niet meer heb kunnen onthouden haha...
Alle andere punten zijn inmiddels opgelost waaronder 2 nieuwe koplamp units (schijnt vaker te gebeuren bij de xenon versies??)
Turbo was vervangen maar schijnt nu kapot te zijn.
Het is waarschijnlijk niet de wastegate (klopt dat woord?) maar een loszittend onderdeel in/aan de turbo.
Eerst hadden ze het over het ontluchten vd turbo en het opbollen van slangen (wat verergerd zou worden/ontstaan zou kunnen zijn door het chippen vd auto) maar dit sluiten ze inmiddels (hoogstwaarschijnlijk) uit...
Overigens was het 'onklaar' laten maken van de chip onduidelijk daar bij het uitlezen ze gewoon konden zien dat er iets in zat (ondanks dat het er wel echt uitgehaald was) - de software bleek erg moeilijk weer te overschrijven zijn en is pas na meerdere keren gelukt...
Alles is dus nu weer origineel maar het probleem is erger geworden. Morgen gaat er volgens mij een nieuwe turbo op (de 2e?) en ze verwachten dan dat het opgelost is.
In overleg met de dealer gaat de auto waarschijnlijk naar Rica daarna...
Keep you posted!
Alle andere punten zijn inmiddels opgelost waaronder 2 nieuwe koplamp units (schijnt vaker te gebeuren bij de xenon versies??)
Turbo was vervangen maar schijnt nu kapot te zijn.
Het is waarschijnlijk niet de wastegate (klopt dat woord?) maar een loszittend onderdeel in/aan de turbo.
Eerst hadden ze het over het ontluchten vd turbo en het opbollen van slangen (wat verergerd zou worden/ontstaan zou kunnen zijn door het chippen vd auto) maar dit sluiten ze inmiddels (hoogstwaarschijnlijk) uit...
Overigens was het 'onklaar' laten maken van de chip onduidelijk daar bij het uitlezen ze gewoon konden zien dat er iets in zat (ondanks dat het er wel echt uitgehaald was) - de software bleek erg moeilijk weer te overschrijven zijn en is pas na meerdere keren gelukt...
Alles is dus nu weer origineel maar het probleem is erger geworden. Morgen gaat er volgens mij een nieuwe turbo op (de 2e?) en ze verwachten dan dat het opgelost is.
In overleg met de dealer gaat de auto waarschijnlijk naar Rica daarna...
Keep you posted!
2009 V50 2.0D Edition II | R-design & RTI | Edition Plus Pakket | Sportonderstel | Chip
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zat rijstijl daar ook tussen?
Volvo for life
- diesel01
- Geartronic member
Als je vermogen hebt, ga je het gebruiken.bart simpson schreef:zat rijstijl daar ook tussen?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V50R-enik
- 3rd Gear member
Serieus Simpson, als je niets zinnigs kunt zeggen...
Auto rijdt lange stukken, wordt altijd eerst goed warm gereden en de turbo wordt altijd een minuut afgekoeld na een lange rit... onderhoud netjes op tijd en 1-2 per week gewassen. Denk dat er weinigen zijn die zo netjes met hun auto omgaan als ik...
Auto rijdt lange stukken, wordt altijd eerst goed warm gereden en de turbo wordt altijd een minuut afgekoeld na een lange rit... onderhoud netjes op tijd en 1-2 per week gewassen. Denk dat er weinigen zijn die zo netjes met hun auto omgaan als ik...
-
- 8th Gear member
Het punt is, dat als de problemen toe te schrijven zijn aan het chippen van de motor (en de daarbij behorende rijstijl), je eigenlijk niet bij Volvo moet zijn.....
Dat zij dan evt alle kosten verhalen vind ik niet meer dan billijk.
Maar goed, dat snap je zelf ook wel neem ik aan.
Dat zij dan evt alle kosten verhalen vind ik niet meer dan billijk.
Maar goed, dat snap je zelf ook wel neem ik aan.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- V50R-enik
- 3rd Gear member
Helemaal mee eens - (en als Simpson dat op een normale manier
zou kunnen aangeven...)
In dat geval valt het onder de garantie waarborg van de tuner.
Dealer wijt de problemen echter niet aan het wel/niet chippen daar ze dit euvel recentelijk bij 2 andere (ongechipte) diesels zijn tegengekomen...
We wachten nog even af.
zou kunnen aangeven...)
In dat geval valt het onder de garantie waarborg van de tuner.
Dealer wijt de problemen echter niet aan het wel/niet chippen daar ze dit euvel recentelijk bij 2 andere (ongechipte) diesels zijn tegengekomen...
We wachten nog even af.
- liquid_force
- 6th Gear member
eeeuh volgens mij had ik met opzet op het vorige topic van V50R-enik een slotje geplaatst om zulke discussies te vermijden. Zodra er nieuwe informatie is kan V50R-enik zich bij mij of Ben melden en kan het topic weer geopent worden.