Armsteun S40 1998

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
loes
1st Gear member

Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een S40 uit 1998. Het is een vrij luxe uitvoering, Europa, inclusief armsteun.

Nu zou het alleen fijn zijn als ik die ook kan gebruiken. De armsteun staat 'rechtop' en ik krijg hem met geen mogelijkheid horizontaal. Duwen, trekken, draaien...het werkt niet!

Heeft iemand enig idee hoe ik deze armsteun weer in beweging krijg en normaal kan gaan gebruiken of hoe ik hem kan demonteren om te bekijken waarom hij niet 'werkt'?!?!
Loes: proud owner of a Volvo 440

Loes, now driving an S40 1.8 metallic black (automatic)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

even verder naar achteren duwen dan moet hij ontgrendelden en klapt hij naar voren
Volvo for life
Bart Giesen
5th Gear member

Je zegt dat je hebt geduwd en getrokken en dat dat geen resultaat heeft.
Kijk eens tussen de zijkant van de stoel en de zijkant van je armsteun, of daar wel een zwarte ring zit. Als deze er niet zit loopt de armsteun als het ware vrij, en zal die niet werken.
loes
1st Gear member

Het naar achter duwen werkt niet...

Er zit inderdaad een zwarte ring, die is aan de onderkant open, en het lijkt alsof er een 1 of ander lost stukje/schuifje aan de zijkant van die ring zit...maar hoe ik ook duw of trek er zit geen beweging in.

Misschien de ring/armsteun eens losschroeven? Volgens mij zit aan de onderzijde van die zwarte ring een schroefje.

derkhove
1st Gear member

Trek hem eens richting de bijrijdersstoel, als hij te strak tegen de bestuurdersstoel aan zit blokkeert hij inderdaad, had ik ook soms last van. Even in de richting van de bijrijdersstoel trekken, dan naar achteren en hij zou weer naar voren moeten kunnen klappen.
Bart Giesen
5th Gear member

En als die echt gaar is, heb ik er nog een van me vorige S40 liggen :)
loes
1st Gear member

Hmm, ook het 'richting de bijrijdersstoel duwen' werkt niet...ik zal 't eens bij de garage vragen?!

@Bart thnx voor 't aanbod, ik zal 't onthouden, maar op zich is met de armsteun helemaal niets mis (hij is zo goed als nieuw!), hij zit alleen muurvast (op een beetje speling na dan)...:S

Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”