Terugroepactie XC90, S40 en V50

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Las net het volgende in de Telegraaf:

Terugroepactie

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

oeps....voorlopig maar even met een grote boog om de XC90 heenrijden...
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Uh, ja en de S40 en V50...

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Alleen de T5 van de S40 en V50 als ik het goed begrijp
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40430
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik heb het even gecheckt bij Volvo Nederland en ontving zojuist het volgende bericht:
Er is een recall campagne opgestart voor vrijwel alle in Nederland verkochte Volvo XC90's en de recall gaat over de fuseekogels (stuurkogels); ze geven geen problemen maar wel op den duur mogelijke invloed op stuurgedrag. Onderzoek heeft uitgewezen dat de buitenste stuurkogels op den duur mogelijk niet meer aan de door Volvo gestelde kwaliteitseisen voldoen. Daarom vervanging van de fuseekogels uit voorzorg.

VCC heeft ook besloten uit voorzorg recall campagne uit te laten voeren op een beperkt aantal auto's S40 en V50 met T5 -motor van de modeljaren 2004, 2005 en 2006. Onderzoek bij de bovengenoemde motorvariant heeft uitgewezen dat een brandstofleiding in het motorcompartiment gevoelig is voor extreme temperaturen die aanwezig kunnen zijn bij het turbo- en uitlaatspruitstukgedeelte. Ook hier geen problemen of brand gemeld oid.
In een uiterst geval zou dit na het parkeren van de auto kunnen leiden tot lekkage van de betreffende brandstofleiding. Uiteraard wenst Volvo Car Corporation hierbij geen enkel risico te nemen.

Deze klanten (Volvo rijders) zullen vanuit Volvo Nederland een brief thuis krijgen met het verzoek kontakt op te nemen met hun dealer.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Ik heb het idee dat de fuseekogels al een zwak punt zijn bij Volvo vanaf de 700-serie...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”