Hallo volvo liefhebbers!
Ik heb zelf nog geen volvo maar ik wil binnenkort een Volvo aanschaffen. Ik houd jullie forum nu een tijdje in de gaten en ben er erg enthousiast over.
Ik zag deze volvo 440 turbo op autoscout staan. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l2hpsjz1houb
De prijs spreekt me erg aan, maar is dit niet te goedkoop voor een turbo? Ik weet er nog niet zo veel van.
Ik heb graag jullie mening over deze auto.
Groetjes,
Peter
440 Turbo Sports Line uit 1995
- jerryx
- 2nd Gear member
Ziet er wel ok uit. Alleen dat van die schade vind ik een beetje eng.
Verder is 1250.- voor een 440 turbo met 260000 op de teller helemaal niet zo heel goedkoop. Als hij in perfect staat is natuurlijk wel, maar ik ben bij de turbo modellen altijd een beetje bang dat ze toch wat afgeragd zijn aangezien deze modellen een grote aantrekkingskracht hebben op de wat jongere bestuurder.
Verder is 1250.- voor een 440 turbo met 260000 op de teller helemaal niet zo heel goedkoop. Als hij in perfect staat is natuurlijk wel, maar ik ben bij de turbo modellen altijd een beetje bang dat ze toch wat afgeragd zijn aangezien deze modellen een grote aantrekkingskracht hebben op de wat jongere bestuurder.
2003 - V70 2.4 170 pk - 385.000 km -
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Als de gerepareerde schade nog steeds te zien is dan is het niet goed hersteld. Je kunt er dan met een gerust hart vanuit gaan dat er achter de buitenkant aardig wat ellende tevoorschijn komt. Dat ten eerste.
Ten tweede is 1250 euro voor een écht goede 440 turbo niet duur, dus ga er maar vanuit dat ie motorisch niet perfect is. Ik zou een proefrit maken, lekker rustig warm rijden en dan even op z'n staart trappen. De turbo moet er lekker in komen en mag geen schokkerige reacties opleveren. Let ook op de bak; deze moet soepel schakelen. Toch is een Volvo turbo meer op comfort dan op snelheid gericht, dus de bak houdt niet van snel schakelen. Rij ook in de 5e versnelling, wat langzamer, wat sneller. Je mag geen bijgeluiden horen en als ie uit de 5e versnelling klapt dan is het niet in orde. Bekend kwaaltje. Hij mag niet door de koppeling heen trekken. Kijk anders een op het volvo 480 forum bij aankooptips. Van de 480's zijn er veel met turbo uitgerust, dit is hetzelfde blok als in de 440 turbo.
Als je behalve de 1250 euro nog 1000 euro 'reserve' hebt voor eventuele reparaties(geen schadeherstel, dat is duur!) is het een betrekkelijk veilige koop. Succes
Ten tweede is 1250 euro voor een écht goede 440 turbo niet duur, dus ga er maar vanuit dat ie motorisch niet perfect is. Ik zou een proefrit maken, lekker rustig warm rijden en dan even op z'n staart trappen. De turbo moet er lekker in komen en mag geen schokkerige reacties opleveren. Let ook op de bak; deze moet soepel schakelen. Toch is een Volvo turbo meer op comfort dan op snelheid gericht, dus de bak houdt niet van snel schakelen. Rij ook in de 5e versnelling, wat langzamer, wat sneller. Je mag geen bijgeluiden horen en als ie uit de 5e versnelling klapt dan is het niet in orde. Bekend kwaaltje. Hij mag niet door de koppeling heen trekken. Kijk anders een op het volvo 480 forum bij aankooptips. Van de 480's zijn er veel met turbo uitgerust, dit is hetzelfde blok als in de 440 turbo.
Als je behalve de 1250 euro nog 1000 euro 'reserve' hebt voor eventuele reparaties(geen schadeherstel, dat is duur!) is het een betrekkelijk veilige koop. Succes
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
de distributieriem die hij op de foto aanwijst is stiekem een multiriem.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Die 440 staat ook nog op marktplaats toevallig. Ik denk zelf dat de eigenaar van de marktplaats advertentie de volvo heeft verkocht voor een schijntje. En dat de nieuwe eigenaar het effe snel heeft gefixt om wat centen te verdienen
Of de auto is slecht.
Check deze link maar, en let vooral op de dumpvalve.
http://link.marktplaats.nl/346970527
Woonplaatsen kloppen iniedergeval niet.
Edit:
Die 440 heeft een achterruitenwisser haha ! Wel dat maar geen BC..
Check deze link maar, en let vooral op de dumpvalve.
http://link.marktplaats.nl/346970527
Woonplaatsen kloppen iniedergeval niet.
Edit:
Die 440 heeft een achterruitenwisser haha ! Wel dat maar geen BC..
-
- Starter
hmm. Heb gebeld. Hij verkoopt hem niet meer. Hij gaat er nog mee op vakantie en gaat hem daarna pas verkopen. Wel zei hij dat de auto nog een paar minpuntjes had. Schokdemper voor gaat niet heel lang meer mee, banden zijn minder dan 3mm en het dashboardkastje moet voorzichtig open en dicht.
Verder heeft hij mij een bewijsje gestuurd (vorige kentekenpapier) dat het bij een garage gekocht is in doetinchem en niet via marktplaats en dat hij wel degelijk meer had betaald en hij moest nog apk gekeurd worden.
Jammer, hij zag er zo mooi uit
EDIT: De schade achter had de vorige eigenaar zelf hersteld omdat het te duur was om het echt te laten maken. Het is uitgedeukt en opnieuw gespoten. Weet niet of dat uit maakt.
Verder heeft hij mij een bewijsje gestuurd (vorige kentekenpapier) dat het bij een garage gekocht is in doetinchem en niet via marktplaats en dat hij wel degelijk meer had betaald en hij moest nog apk gekeurd worden.
Jammer, hij zag er zo mooi uit
EDIT: De schade achter had de vorige eigenaar zelf hersteld omdat het te duur was om het echt te laten maken. Het is uitgedeukt en opnieuw gespoten. Weet niet of dat uit maakt.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Als de enige mankementen de schokbrekers, banden en dashboardkastje zijn, zou ik hem gauw kopen.
Maar ga er maar vanuit dat die schade echt nog niet mooi opgelost is en dat er nog heel wat werk achter weg komt.
Maar ga er maar vanuit dat die schade echt nog niet mooi opgelost is en dat er nog heel wat werk achter weg komt.
-
- Starter
Hij zei dat het gewoon uitgedeukt is en opnieuw gespoten. Als het niet opvalt dan is het niet meer erg lijkt me. De prestaties van de auto worden toch niet beïnvloedt door een paal te raken? De schade zit te hoog voor een botsing lijkt me.
Hij heeft wel nog gewoon een jaar APK. Volgend weekend komt hij terug van vakantie en dan verkoopt hij hem weer.
En is het niet bij alle autos van 15 jaar oud dat je altijd wel mankementen kan vinden zoals lagers en draagarmen?
Oh ja. Hij zei ook dat ie zo zeker wist dat het een goede auto was dat als ik binnen een maand een mankement vind die gemaakt moet worden dat hij dan mee betaald aan de reparatie. Soort garantie dus.
Ik heb er wel vertrouwen in. Of moet ik het laten varen. Nog tips voor de proefrit?
Hij heeft wel nog gewoon een jaar APK. Volgend weekend komt hij terug van vakantie en dan verkoopt hij hem weer.
En is het niet bij alle autos van 15 jaar oud dat je altijd wel mankementen kan vinden zoals lagers en draagarmen?
Oh ja. Hij zei ook dat ie zo zeker wist dat het een goede auto was dat als ik binnen een maand een mankement vind die gemaakt moet worden dat hij dan mee betaald aan de reparatie. Soort garantie dus.
Ik heb er wel vertrouwen in. Of moet ik het laten varen. Nog tips voor de proefrit?
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Weliswaar van de 480, maar veel overeenkomstige punten, motorisch zelfs 100% gelijk:
http://www.volvo480forum.com/index.php/topic,11.0.html
http://www.volvo480register.nl/nl/index.html
(klik op 'de volvo 480' en dan 'aankooptips')
http://www.volvo480forum.com/index.php/topic,11.0.html
http://www.volvo480register.nl/nl/index.html
(klik op 'de volvo 480' en dan 'aankooptips')