Onlangs een derde remlicht voor mijn '94 440 op de kopgetikt. Even aansluiten dacht ik, de bedrading zit al in de klep. Maar wat ik ook doe, geen brandend derde remlicht. Natuurlijk is het lampje zelf wel goed, dat lichtje was al aangegaan.
Vraag: kan iemand mij opweg helpen het derde remlicht wel werkende te krijgen, gezien bedrading, zekering, enz.
Alvast bedankt.
Derde remlicht
-
- Starter
Op de skydrive staat een groot plaatje van de elektrische schakeling.
Daar staan 3 rondjes in vak S36. RL-L, RL-R en 3e RL. Misschien kan je je gewone remlicht doormeten met een multimeter om te kijken of die verbinding maakt met het 3e remlicht. Dan weet je in ieder geval dat de bekabeling klopt.
Daar staan 3 rondjes in vak S36. RL-L, RL-R en 3e RL. Misschien kan je je gewone remlicht doormeten met een multimeter om te kijken of die verbinding maakt met het 3e remlicht. Dan weet je in ieder geval dat de bekabeling klopt.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Hoe heb je het nu aangesloten? Zit je niet, zoals bij de 480, met het bulb-failure-detection kastje?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- Auk
- 6th Gear member
440 460 maakt ook gebruik van deze defectgevers voor de gloeilampen achter inderdaad.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Wellicht heb je dan een ander bulb-failure-detection kastje nodig; eentje mét aansluiting voor 3e remlicht.
Als je auto standaard zonder 3e remlicht is geleverd, zit er een bulb-failure-detection kastje in met aansluiting voor 2 remlichten, links en rechts. De kabelboom heeft echter al wel de aansluiting voor 3e remlicht, dus de stekkers zijn gewoon niet aangesloten. Wil je wel een 3e remlicht gebruiken, sluit de bedrading dan aan vóór het bulb-failure-detection kastje, of ga naar de sloop en zoek een kastje mét aansluiting voor 3e remlicht.
Succes
Als je auto standaard zonder 3e remlicht is geleverd, zit er een bulb-failure-detection kastje in met aansluiting voor 2 remlichten, links en rechts. De kabelboom heeft echter al wel de aansluiting voor 3e remlicht, dus de stekkers zijn gewoon niet aangesloten. Wil je wel een 3e remlicht gebruiken, sluit de bedrading dan aan vóór het bulb-failure-detection kastje, of ga naar de sloop en zoek een kastje mét aansluiting voor 3e remlicht.
Succes
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad