Van het weekend voor het eerst de caravan achter mijn V50 2.0 D gehad.
Power is perfect!!
Alleen vind ik de vering erg doorhangen.
Wat zijn de mogelijkheden voor "hulpvering"??
Het liefst zou ik een systeem monteren die zelf nivelleerd, maar dat zal wel erg duur zijn.
Bestaan er schokdempers die je kan "oppompen"??
Graag hoor ik van jullie!!
Hulpvering V50??
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heb je al gekeken wat niveauregeling kost dan?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- spooky202
- 3rd Gear member
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 11.12.2007 - 16:12
- Locatie: Maarsbergen
Ik denk dat niveauregeling achteraf wel kan. Voor zover ik weet bestaat niveauregeling uit andere veren en dempers (Nivomats) aan de achterkant. Althans, zo was het vroeger altijd, weet niet of dat bij een V50 anders is. Gewoon even vragen bij de dealer denk ik.
Casper
MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design
MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Die niveauregeling is in ieder geval super. Zat bij de estate line. Onze caravan staat er steeds kaarsrecht, zonder doorhangen achter. Wanneer het achteraf kan, is het zeker een aanrader.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Dick@Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 22.09.2006 - 20:58
- Locatie: Groningen
Ik heb ook automatische niveauregeling (estate-line). Laatst de achterbak vol beladen maar de auto bleef mooi horizontaal. Met de caravan nog geen ervaringen die staat nog op stal. Zijn het niet alleen de veren die vervangen dienen te worden door nivellerende exemplaren?
Volvo V60 T3 Powershift Momentum/150pk/Power Blue/Pandora 17"/juni 2014/Business Pack/Sensus Connect
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 25.09.2008 - 15:24
- Locatie: Damwoude
Een dure oplossing.
Ik heb voor 30euro rubber blokjes tussen mijn achterveren. De vering word iets stugger en de auto zakt niet zover in. Na de vakantie gaan de blokjes er weer tussenuit, en geniet ik weer van het maximale veercomfort. Achter de auto hangt een caravan met volle belading van 1500kg. Geen centje pijn...ook letterlijk dan....!!!
Ik heb voor 30euro rubber blokjes tussen mijn achterveren. De vering word iets stugger en de auto zakt niet zover in. Na de vakantie gaan de blokjes er weer tussenuit, en geniet ik weer van het maximale veercomfort. Achter de auto hangt een caravan met volle belading van 1500kg. Geen centje pijn...ook letterlijk dan....!!!
VW Passat Variant 19TDI, 120pk, 2000
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dure oplossing om een estate-line te nemen?
Hebben wij destijds ook gedaan omdat we graag dakrails wilde hebben en niveauregeling. Als je even met 3-4 man in de auto zit is het al relaxed!
Tsja wat is duur, als je het bij de hele auto optelt valt het echt erg mee.
Maar begrijp dat als je nu dezelfde investering moet doen in een auto van 6 jaar oud dat het een dure oplossing is.
Heb overigens nog nergens gelezen wat de prijs is achteraf.
Hebben wij destijds ook gedaan omdat we graag dakrails wilde hebben en niveauregeling. Als je even met 3-4 man in de auto zit is het al relaxed!
Tsja wat is duur, als je het bij de hele auto optelt valt het echt erg mee.
Maar begrijp dat als je nu dezelfde investering moet doen in een auto van 6 jaar oud dat het een dure oplossing is.
Heb overigens nog nergens gelezen wat de prijs is achteraf.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik heb me bij die blokjes altijd afgevraagd of die niet een breuk in de veer op kunnen leveren, je knikt hem tenslotte een beetje op een rare plek
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 25.09.2008 - 15:24
- Locatie: Damwoude
De veer wordt met blokjes iets stugger, hij veert wel op dezelfde manier in en uit. De auto diep in de veren, met een caravan erachter heeft totaal geen veercomfort en zal regelmatig het eindpunt aanslaan.
Meniggeen auto, voorzien van hulpveren, zal zonder belading erg hoog op zijn achterpoten staan en zal bij afremmen omhoogkomen.
Heb je met de blokjes geen last van.
En al eerder gezegt: na de vakantie haal ik ze er weer onder weg. Dan heb ik het orginele comfort weer...
Meniggeen auto, voorzien van hulpveren, zal zonder belading erg hoog op zijn achterpoten staan en zal bij afremmen omhoogkomen.
Heb je met de blokjes geen last van.
En al eerder gezegt: na de vakantie haal ik ze er weer onder weg. Dan heb ik het orginele comfort weer...
VW Passat Variant 19TDI, 120pk, 2000
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999