Beste plek voor extra meters? Turbodruk, oliedruk & temp

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
BlackWolf
3rd Gear member

Ik zit nu met een andere probleem na vinden plaats voor een carkit, namelijk plaats van mijn extra meters :(

Ik had een DIN houder gekocht tijdje geleden, vandaag dacht ik eens te proberen op de auto, maar het werd helemaal niets… Te veel gaten en openingen en het past niet echt zoals ik wil.

Ik had al gelebanaan gevraagd over zijn pilarpods of het zicht belemmerd werd, maar dat was niet zo. Alleen gelebanaan had eentje met 2 pods ik moet eentje hebben met 3 pods, ik weet niet dus hoever het naar voren steekt.

Dit is de huidige houder:
Afbeelding

Iemand een idee voor een plaatsje? Of heeft iemand een betere DIN houder gezien?
Er was een houder waar de ventilatie gaten zijn voor fase2 op marktplaats laatst maar dat vind ik geen goeie plek ik wil graag mijn ventilatie houden ;)
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

BlackWolf schreef:Ik zit nu met een andere probleem na vinden plaats voor een carkit, namelijk plaats van mijn extra meters :(

Ik had een DIN houder gekocht tijdje geleden, vandaag dacht ik eens te proberen op de auto, maar het werd helemaal niets… Te veel gaten en openingen en het past niet echt zoals ik wil.

Ik had al gelebanaan gevraagd over zijn pilarpods of het zicht belemmerd werd, maar dat was niet zo. Alleen gelebanaan had eentje met 2 pods ik moet eentje hebben met 3 pods, ik weet niet dus hoever het naar voren steekt.

Dit is de huidige houder:
Afbeelding

Iemand een idee voor een plaatsje? Of heeft iemand een betere DIN houder gezien?
Er was een houder waar de ventilatie gaten zijn voor fase2 op marktplaats laatst maar dat vind ik geen goeie plek ik wil graag mijn ventilatie houden ;)
de 3 meter versie steekt niet veel veder uit als de 2 versie hij loopt alleen hoger door
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
menjo
7th Gear member

Had je daar nooit last van, qua zicht? Ik vind nu de A stijl al zo dik (vooral rechts valt het me op trouwens)
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Het overzicht vanuit de V40/S40 cockpit is idd niet geweldig. Lijkt me met zo'n meterhouder allemaal niet beter teworden. Of kijk je er overheen?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
BlackWolf
3rd Gear member

Ja het is een moeilijke beslissing, ik vind een pilar pod ook iets te veel ricey is maar er is weinig keuze. Ik denk dat ik even kijkje op ET site ga nemen ;) maar ik weet niet of het carbon look of zwart wordt.
Misschien komt iemand met een goeie idee, ik heb zelf suf gegoogled maar er is weinig te vinden.

gelebanaan, bedankt voor de info, ik was bang dat de onderste meter te veel in de weg zat.

Eigenlijk bij de radio DIN ruimte is het ook te laag om goed zicht op de meters hebben, dit weet ik omdat ik ooit op mijn oude scirocco 5 meters geïnstalleerd had en die waren eigenlijk te laag.
Afbeelding

Ik vind meters niet alleen mooi, maar ook functioneel. Als er meer ruimte was had ik in mijn V40 ook 5 meters willen hebben :p Meters waren eerste accessoires die ik gekocht heb na kopen van de auto ;)
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
HMG
4th Gear member

Haha.,. zo´n Trekpleister Carkit,..
BlackWolf
3rd Gear member

9 jaar geleden was dat goedkoopste en als je 2 verschillende GSM's had was het beste oplossing, en nee het kwam bij Kijkshop vandaan :p

EDIT:

Even ontopic weer, ik kwam op een andere site hele verhaal over die pilaar pods van ET tegen.
Maar ik denk, of die jongens hebben 2 linker handen of het past niet echt mooi, dat laatste geloof ik niet zo in. Ik kan niet even naar ET rijden het is 130km hier vandaan.

Hier is er een met 3 pods die niet zo goed past, maar ik geloof dat hij die houder warm had gemaakt omdat het niet past en dat heeft het helemaal ver*****.
Op die foto’s lijkt het niet zo erg dat je zicht belemmerd wordt trouwens.

Ik weet niet of Marc vaak op dit forum komt, wellicht kan hij vertellen of er problemen zijn met passen van pilaar pods, ik denk het niet maar je weet maar nooit.
marcelg
4th Gear member

er zijn toch ook standaard dinhouder plaatjes zonder dat ze trapgewijs lopen zoals op de bovenste foto?

eventueel meters boven en de radio beneden?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
BlackWolf
3rd Gear member

Die zijn er wel maar enkel als een plaatje, dus heeft geen bevestigingen. Ik kan zelf ook wat maken, die van Scirocco heb ik ook zelf gemaakt, ik heb ergens nog materiaal liggen, plaatje die dashboard effect geeft is behoorlijk dun, lastig te boren met een gatenzaagboor.

Ik moet alleen onder de radio gaan monteren omdat ik een DVD speler wil met klap scherm, als ik het boven de speler zou monteren zie je de meters niet meer als het scherm open staat. Anders wordt het weer te laag :?
BlackWolf
3rd Gear member

Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”