Hallo,
Vanaf 1999 hebben ze in het intrumentenlampjespaneel een lamp bijgestoken vanaf de cruise control aanstaat. bij bouwjaar 1997/98 is dit niet, nu bestaat er een mogelijkheid om dit toch in te bouwen?
voorbeeld met een een nieuwe snelheidsteller...?
mvg,
Stijn
Cruisecontrollamp S/V70
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
- Geus
- 4th Gear member
Klinkt als een leuk idee. Ik heb mij ook wel eens laten verrassen door een cc die nog aanstond op 100 terwijl ik bv een poos 'voetmatig' 120 heb gereden. Ben ook benieuwd of hier een simpele, betaalbare "verbouwing" voor mogelijk is.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- sbv
- 6th Gear member
De eerste S/V70's hadden het niet. Ik heb nu 2 maal een S70 uit 98 gehad en die hebben het niet, een V70 uit 2000 dacht ik wel weer
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik heb een S70 en V70 uit 1997, die hebben het niet.
Ik had vroeger een andere V70 maar was een vergissing (lekte olie... heb die weggedaan, zit nu in Finland) die had het wel volgens de handleiding.
maar daar zat geen cruisecontrol op.
Anderzijds, dacht ik van, als men nu een andere snelheidsmeterconsole met al die lampjes van 1999 in de plaats zet of het dan opgelost is (denk het eerlijk gezegd niet), natuurlijk zal er dan ook iets moeten zijn vanaf de Cruisecontrol opstaat dat een contact moet geven naar dat lampje ook. Het is wel handig, maar tzal ook prijzig worden voor 1 lampje bij te hebben.
Ik had vroeger een andere V70 maar was een vergissing (lekte olie... heb die weggedaan, zit nu in Finland) die had het wel volgens de handleiding.
maar daar zat geen cruisecontrol op.
Anderzijds, dacht ik van, als men nu een andere snelheidsmeterconsole met al die lampjes van 1999 in de plaats zet of het dan opgelost is (denk het eerlijk gezegd niet), natuurlijk zal er dan ook iets moeten zijn vanaf de Cruisecontrol opstaat dat een contact moet geven naar dat lampje ook. Het is wel handig, maar tzal ook prijzig worden voor 1 lampje bij te hebben.
- sbv
- 6th Gear member
Waarschijnlijk heb je het cruise control lampje pas in de versie waar de cruise control electronisch is ipv een vacuum systeem zoals bij de eerdere S/V70's.
Je kan het er best indraaien, maar of het gaat werken ?
Je kan het er best indraaien, maar of het gaat werken ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Voordat ik reageerde heb ik geprobeerd te achterhalen wie het was maar ik heb er geen idee meer van !
Wat is n.l. het geval een x-aantal jaren geleden had ik een collega met een S70 die zich ook ergerde dat er geen visuele aanduiding was die aangaf dat de cc was ingeschakeld.
Dit om de dezelfde reden die Geus noemt.
Hij heeft toen zelf een klein ledje in zijn dashboard ingebouwd dat ging branden op het moment dat de cc middels de stuurkolomschakelaar werd ingeschakeld.
Dit ledje was gewoon aangesloten op een draad die spanning voerde bij ingeschakelde cc.
Maar helaas, zoals gezegd, ik kan hem niet meer achterhalen om te vragen hoe hij dat precies aangesloten had.
Rob
Wat is n.l. het geval een x-aantal jaren geleden had ik een collega met een S70 die zich ook ergerde dat er geen visuele aanduiding was die aangaf dat de cc was ingeschakeld.
Dit om de dezelfde reden die Geus noemt.
Hij heeft toen zelf een klein ledje in zijn dashboard ingebouwd dat ging branden op het moment dat de cc middels de stuurkolomschakelaar werd ingeschakeld.
Dit ledje was gewoon aangesloten op een draad die spanning voerde bij ingeschakelde cc.
Maar helaas, zoals gezegd, ik kan hem niet meer achterhalen om te vragen hoe hij dat precies aangesloten had.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.