Hallo allemaal.
Momenteel rij ik een Mercedes C200CDI maar ik wil heel graag weer een Volvo. Een C70 welteverstaan.
Nu wil ik graag een C70, aangezien ik zo'n 80.000 per jaar rij moet het dus eentje op gas zijn.
Nu heb ik al een beetje zitten kijken naar C70 op gas maar daar zijn er maar heel weinig van, en alleen maar T5 of 2.4 Turbo.
Nu wil ik dus een 2.4 zonder turbo kopen en dan gas inbouwen, kilometerstand < 150.000. Eventueel een 2.0 turbo, het is verder niet de bedoeling dat ik hem ga tunen of wat dan ook. En het is slechts woon-werk verkeer.
Wat zijn nu de dingen waarmee ik rekening mee moet houden? Gaat turbo en gas wel goed samen? zullen de onderhoudskosten veel hoger worden?
En zijn er eventueel mensen die deze combi hebben? (C70+gas)
Met vriendelijke groeten,
Pascal Ardon
C70 op gas
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zou je niet eerder op diesel gaan rijden ? anders sta je 2 maal per dag te tanken zo ongeveer. Zou daar zelf wat simpel van worden.
De eerste C70's kunnen zondermeer op gas, de latere, ma MY2000 is volgens mij zoeken. Kijk anders op www.volvo850forum.nl
De eerste C70's kunnen zondermeer op gas, de latere, ma MY2000 is volgens mij zoeken. Kijk anders op www.volvo850forum.nl
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- C70 Cabrio
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24.04.2010 - 08:46
- Locatie: GLD
Hoi, ik rij een c70 2.3 T5 Cabrio op gas.
Rijdt heerlijk en al heel veel kilometers probleemloos.
De tank is rond de 60000 km ingebouwd, de stand is nu 137000.
Het enige nadeel dat ik tot nog toe heb ondervonden is dat de actieradius niet heel groot is. Door de kleine ringtank sta ik idd na 350 km aan de pomp. De kosten maken dat weer goed.
Rijdt heerlijk en al heel veel kilometers probleemloos.
De tank is rond de 60000 km ingebouwd, de stand is nu 137000.
Het enige nadeel dat ik tot nog toe heb ondervonden is dat de actieradius niet heel groot is. Door de kleine ringtank sta ik idd na 350 km aan de pomp. De kosten maken dat weer goed.
- C70 Cabrio
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24.04.2010 - 08:46
- Locatie: GLD
Volgens mij gaat er max 40 liter in, ik ben ook een rustige rijder en 1 op 9 gemiddels haal ik makkelijk. Uiteraard veel snelweg, daarbuiten ligt het verbruik wel een stuk hoger.
- Euro
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 22:01
Ja op de snelweg (rij 100km in een kant op) zonder file haal ik tot wel 1 op 13.5 met de 2.3 Liter T5.
Ga je de stad in ... dan iets minder
Maar 40 liter, dat is dus als je de stad ingaat minder dan 300km?
Hoe is het vermogen? De Ron waarde van LPG is geloof 102 toch?
Ga je de stad in ... dan iets minder

Maar 40 liter, dat is dus als je de stad ingaat minder dan 300km?
Hoe is het vermogen? De Ron waarde van LPG is geloof 102 toch?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
- Contacteer:
Neem dan in ieder geval minimaal een 70 liter tank= 56 liter netto.
daarnee kan je makkelijk de 400 km halen. (Met een T5 Aut wel zo prettig rijden)
Mischien past er nog wel een grotere tank in, maar dan moet je eens goed informeren.
Overigens bij 80K jaar is Gas goedkoper dan Diesel, zowel in verbruik als onderhoud.
daarnee kan je makkelijk de 400 km halen. (Met een T5 Aut wel zo prettig rijden)
Mischien past er nog wel een grotere tank in, maar dan moet je eens goed informeren.
Overigens bij 80K jaar is Gas goedkoper dan Diesel, zowel in verbruik als onderhoud.
- Pas259
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
- Locatie: Spijkenisse
Ik zou heel graag diesel willen blijven rijden, maar er zijn nauwelijks coupe-modellen met diesel onder de 10/13.000 euro, Daarbij wil ik al heel lang een C70. De nieuwere C70 vindt ik trouwens niet zo mooi.sbv schreef:Zou je niet eerder op diesel gaan rijden ? anders sta je 2 maal per dag te tanken zo ongeveer. Zou daar zelf wat simpel van worden.
De eerste C70's kunnen zondermeer op gas, de latere, ma MY2000 is volgens mij zoeken. Kijk anders op www.volvo850forum.nl
Ik zal trouwens even kijken op 850forum. Bedankt voor de tip.
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 04.09.2008 - 10:45
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk gaan voor een 2.5T op gas. De 2.5 is namelijk de ''oude'' motor met de hydraulische klepstoters en kan ideaal zonder problemen op gas, heb ik gelezen op dit forum / Volvo 850 Forum. De 2.4 is daar minder geschikt voor. En bovendien zit je bij de 2.4 ook met dat elektronische gasklephuis wat nog eens problemen wil opleveren 
BTW, de 2.5T is alleen geleverd geweest van januari 1998 tot mei 1999

BTW, de 2.5T is alleen geleverd geweest van januari 1998 tot mei 1999

V70 2.5 10v 1997 Midnight Blue (Battleship Galactica)


-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 01.09.2008 - 16:33
Ik heb een C70 2,4T uit 2000. Registratie 1 februari, maar er zit wel een 2,5T motor in. Voor de zekerheid even de motorcode checken.
Voor een 2,5T is dat B5254T.
Voor een 2,5T is dat B5254T.
Volvo V70 2.0d
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
- Pas259
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
- Locatie: Spijkenisse
Op gaspedaal zie je heel veel 2.4 onder de 2000. Maar ja er staat er ook iemand tussen die beweert dat er een 6 cilinder in ligt. :^o
Bedankt voor de informatie allemaal!
Bedankt voor de informatie allemaal!
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
- Euro
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 22:01
Zeker nog nooit onder de motorkap gekeken ...Pas259 schreef:Op gaspedaal zie je heel veel 2.4 onder de 2000. Maar ja er staat er ook iemand tussen die beweert dat er een 6 cilinder in ligt. :^o
Bedankt voor de informatie allemaal!
Kwam hem ook tegen naast m'n eigen advertentie haha
- Pas259
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
- Locatie: Spijkenisse
Nog een vraagje,
Wat zijn eigenlijk de grote technische verschillen tussen een S70 en een C70?
Is het onderhoud duurder aan de C70 of is het gelijk?
Wat zijn eigenlijk de grote technische verschillen tussen een S70 en een C70?
Is het onderhoud duurder aan de C70 of is het gelijk?
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De auto is technisch nagenoeg identiek, dus geen verschil.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95