Hallo,
sinds kort heb ik enkele krassen over de hele zijkant van mijn V50 lopen. Waarschijnlijk van op het werk langs enkele struiken te rijden :oops:
Nadat ik de auto goed gewassen heb zijn de krassen al een pak minder zichtbaar, maar als je erop let is het wel serieus.
Nu denk ik erover om de auto eens goed te polijsten, volgens mij moet dat genoeg zijn om de krassen weg te werken. Bovendien zou ik het gewoon leuk vinden om mijn dierbare Volvo eens goed te verwennen met een polijst en wax beurt.
Ook mijn ma haar auto en die van mijn zus kunnen wel eens zo een behandeling gebruiken. Omdat de kosten voor 3 auto's te laten doen al snel behoorlijk oplopen denk ik eraan zelf een excentrische polijstmachine aan te schaffen met de nodige producten erbij. Ik heb er echter nog geen ervaring mee, maar wel al zeer veel geleerd van youtube fimpjes en de driven2shine website.
Ik overweeg deze startkit aan te schaffen: http://www.detailed.be/v3/noswirlspack.shtml (voor zover ik begrepen heb is Detailed een beetje de Belgische partner van onze sponsor Prodetailing?)
Zijn er mensen die nog tips hebben voordat ik daaraan begin of andere producten aanraden?
Het liefst zou ik natuurlijk een volledige kit aanschaffen (claybar, polish + machine, wax, sealant, ...) maarja, hoeveel geld ben je dan kwijt... :oops:
Krassen wegwerken
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Frederik die set is een prima begin set en ik kan het mis hebben maar Yves (Detailed.be) is donderdag hier vertrokken vanaf het HQ met een wagen vol voorraad inclusief machines.
Dus de out of stock notitie zou ik even niet naar kijken.
Mocht je hem spreken doe de groeten van me
Voor een complete kit mag je me altijd benaderen en dan valt er best iets met de prijs te doen.
Maar uiteraard wil ik Yves niet voor de voeten lopen.
Dus de out of stock notitie zou ik even niet naar kijken.
Mocht je hem spreken doe de groeten van me

Voor een complete kit mag je me altijd benaderen en dan valt er best iets met de prijs te doen.
Maar uiteraard wil ik Yves niet voor de voeten lopen.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Wel, ik zit een beetje met een dilemma.
Enerzijds gun ik het je van harte om de spullen bij jou te kopen. In ruil voor de fantastische tips en geweldig advies dat je geeft hier op het forum. Bovendien maak je nog af en toe eens tijd vrij om een demodag te geven voor het forum, met telkens een mooie aanbieding voor de leden (demodagen die voor mij spijtig genoeg iets te ver van de grens zijn :p)
Maar anderzijds is het gewoon lullig dat jij spullen moet opsturen, terwijl ik een bestelling bij Detailed.be gewoon hier in Oost-Vlaanderen kan gaan afhalen...
Ik ben al blij dat mijn keuze voor die set een goeie keuze is
Maar toch vraag ik me af of het niet nodig is om eerst met de klei aan de slag te gaan voor het polieren?
Enerzijds gun ik het je van harte om de spullen bij jou te kopen. In ruil voor de fantastische tips en geweldig advies dat je geeft hier op het forum. Bovendien maak je nog af en toe eens tijd vrij om een demodag te geven voor het forum, met telkens een mooie aanbieding voor de leden (demodagen die voor mij spijtig genoeg iets te ver van de grens zijn :p)
Maar anderzijds is het gewoon lullig dat jij spullen moet opsturen, terwijl ik een bestelling bij Detailed.be gewoon hier in Oost-Vlaanderen kan gaan afhalen...
Ik ben al blij dat mijn keuze voor die set een goeie keuze is

MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Haha geeft niks hoor.
Voor het polijstwerk is het inderdaad aan te raden om de lak grondig te kleien.
Anders zou je het microscopisch kleine vuil in je lak polijsten.
Voor het polijstwerk is het inderdaad aan te raden om de lak grondig te kleien.
Anders zou je het microscopisch kleine vuil in je lak polijsten.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Intussen bijna een maand verder en ik heb het detailen een beetje uit het oog verloren omdat ik wat andere dingen aan mijn hoofd had...
Intussen heb ik nog een vraagje.
Ik dacht dat sealant de laatste stap was in een behandeling, en dat sealant hetzelfde effect en bescherming gaf als een wax (dus dat je ofwel waxt ofwel sealt) Maar gisteren las ik op een Amerikaanse site dat ze daar de auto clayen, polishen, sealen en vervolgens waxen...
Was ik mis of doen zij het mis? Moet je na het polishen en sealen nog eens waxen?
Intussen heb ik nog een vraagje.
Ik dacht dat sealant de laatste stap was in een behandeling, en dat sealant hetzelfde effect en bescherming gaf als een wax (dus dat je ofwel waxt ofwel sealt) Maar gisteren las ik op een Amerikaanse site dat ze daar de auto clayen, polishen, sealen en vervolgens waxen...
Was ik mis of doen zij het mis? Moet je na het polishen en sealen nog eens waxen?
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Een sealant dicht de lak af en een wax bied ook bescherming maar is ook voor de looks.
Beide bieden bescherming maar een Sealant onder een wax verlengt de levensduur van een wax.
Je hoeft geen Sealant te gebruiken maar het kan wel.
Ik zelf gebruik een sealant en daar boven op een Concours wax voor de looks.
Beide bieden bescherming maar een Sealant onder een wax verlengt de levensduur van een wax.
Je hoeft geen Sealant te gebruiken maar het kan wel.
Ik zelf gebruik een sealant en daar boven op een Concours wax voor de looks.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
De set waar ik naartoe link in de eerste post zit een sealant bij, vandaar de vraag of ik er nog eens een wax zou moeten bijnemen ook 

MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Je kunt ook prima af met alleen een sealant.
Het geldt voor beide dat je ze kunt toppen maar het hoeft niet.
Het geldt voor beide dat je ze kunt toppen maar het hoeft niet.