Verbruik B20 + BW35 op LPG
-
- 3rd Gear member
Een tip: als je een keer een lange rit aan een stuk maakt ( zeg maar zo'n 200 km.) , gooi dan net voordat je wegrijdt de gastank helemaal vol en zet de dagteller op nul.
Rijdt rustig en gebruik de kickdown zo weinig mogelijk. Zodra je weer thuis komt de tank weer bijvullen en dan aan de hand van de dagtellerstand het verbruik op die laatste rit berekenen.
Kom je dan wel uit op een acceptabel verbruik dan ligt het vrees ik vooral aan je rijstijl dat de auto zo veel verbuikt.
Als je constant de kick-down gebruikt in stadsritten dan kan het vebruik bij een oude automaat zo oplopen dat je ervan schrikt.
Als je het verbuik goed wilt meten ga dan NOOIT uit van de tankmeters,want die geven bijzonder onnauwkeurig aan. Gewoon de dagteller op nul zetten, tank helemaal volgooien en bij de volgende tankbeurt de dagtellerstand aflezen en een deelsommetje maken
Rijdt rustig en gebruik de kickdown zo weinig mogelijk. Zodra je weer thuis komt de tank weer bijvullen en dan aan de hand van de dagtellerstand het verbruik op die laatste rit berekenen.
Kom je dan wel uit op een acceptabel verbruik dan ligt het vrees ik vooral aan je rijstijl dat de auto zo veel verbuikt.
Als je constant de kick-down gebruikt in stadsritten dan kan het vebruik bij een oude automaat zo oplopen dat je ervan schrikt.
Als je het verbuik goed wilt meten ga dan NOOIT uit van de tankmeters,want die geven bijzonder onnauwkeurig aan. Gewoon de dagteller op nul zetten, tank helemaal volgooien en bij de volgende tankbeurt de dagtellerstand aflezen en een deelsommetje maken

- admiral
- 5th Gear member
neem even contact op met de volgende personen, zelf denk ik dat ze daar geen probleem van maken dat je op de avond zelf ook lid wordt maar vraag het even na als je wilt.mr.borrie schreef:kan ik me aldaar aanmelden voor de vereniging?
Hierbij de geg:
Secretaris-penningmeester
Alfred van Buuren
Provincialeweg 230
1506 MH Zaandam
(075) 616 85 89
alfredvanbuuren@12move.nl
Coördinator
Arthur Maandag
Wijnoldy Daniëlslaan 8
2082 HC Santpoort Zuid
(023) 527 17 39
a.maandag@wolmail.nl
- mr.borrie
- 2nd Gear member
okay net 100Km gereden en getanken de schade is:
Getanked: 17,19L
Kosten: 12,0 Euro
Gereden: 100KM
---------------------
+- 1 op 5 allemaal in de stad gereden
Conclusie, valt nog mee lijkt me wel normaal voor LPG met automaat met alleen stadsverkeerd elke dag (veel stilstaan voor stoplichten hier in haarlem)
Getanked: 17,19L
Kosten: 12,0 Euro
Gereden: 100KM
---------------------
+- 1 op 5 allemaal in de stad gereden
Conclusie, valt nog mee lijkt me wel normaal voor LPG met automaat met alleen stadsverkeerd elke dag (veel stilstaan voor stoplichten hier in haarlem)
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Boris, als die brandstofkosten echt de pan uitreizen en je werkt ook nog eens in Haarlem ... openbaar vervoer? Fiets? Brommer? Lopen? Taxi?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- admiral
- 5th Gear member
Zo is het, je bent nog jong en thuiswonend (denk ik) wacht maar tot je huisje boompje beestje hebt dan is het ff andersmr.borrie schreef:Je lijkt mijn collega's wel
dat de hele stage vergoeding aan benzine weg gaat is een kleine prijs om te betalen toch

Ach joh als je maar plezier hebt, ik zie je de 25ste wel en dan zullen we zien of er nog wat valt te verbeteren aan de afstelling.
- mr.borrie
- 2nd Gear member
Denk je serieus dat we er beter uit kunnen halen dan 1 op 5 met alleen stadsgebruik?
Als een handbak 1 op 7 ongeveer doet lijkt het me niet gek met zo'n onzuinige automaat
Als een handbak 1 op 7 ongeveer doet lijkt het me niet gek met zo'n onzuinige automaat
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|