In de kofferbak van mijn S 60 wil ik een 12 volt aansluiting maken.
De aansluiting heb ik al in het zijpaneel aan de linkerzijde (bestuurderszijde) gemaakt, omdat daar veel draden zitten die makkelijk bereikbaar zijn.
Weet iemand welke kleur draad ik moet gebruiken, zonder een storing op de BC te krijgen. Er mag alleen spanning op staan als het contact aan is. De massa aansluiting is geen probleem, het gaat mij om de plus.
Alvast bedankt voor de moeite.
12 volt aansluiting in kofferbak S60 D5 MY 2004
- Oceanracer
- Geartronic member
Is het niet zo dat er rechts achterin standaard al een 12V draadje loopt? Bij een V70 in elk geval wel. Zou mij niet verbazen wanneer dit ook bij de S60 zo zit.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- kawaman
- 5th Gear member
V50 heeft het ook, kant en klaar konstante 12 volt.
Ik heb er zelf een relais tussen gezet die via de achterverlichting wordt geschakeld.
Ik rij toch altijd met verlichting aan, dus alleen dan staat spanning op de aansluiting.
Ik heb er zelf een relais tussen gezet die via de achterverlichting wordt geschakeld.
Ik rij toch altijd met verlichting aan, dus alleen dan staat spanning op de aansluiting.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
-
- 2nd Gear member
Oceanracer, ik zal morgen even testen of dit een geschakelde draad is. Dank voor je reactie.
Kawaman. Ook dank voor je reactie. De draad moet geschakeld zijn, zodat ik bewust de aansluiting kan gebruiken. Als ik het contact aanzet, gaat mijn verlichting niet aan, deze gaat pas aan als ik het contact helemaal doordraai. Via een relais aan de verlichting vind ik wel slim, maar voor mij dus niet toepasbaar.
Kawaman. Ook dank voor je reactie. De draad moet geschakeld zijn, zodat ik bewust de aansluiting kan gebruiken. Als ik het contact aanzet, gaat mijn verlichting niet aan, deze gaat pas aan als ik het contact helemaal doordraai. Via een relais aan de verlichting vind ik wel slim, maar voor mij dus niet toepasbaar.
-
- 2nd Gear member
Heb even gezocht, maar dat was een dun draadje wat in een zwart kastje verdween aan de rechterkant.
Ben op dit moment aan de linkerkant bezig. Ook daar zit een zekering en relais kastje. Er gaan genoeg rode draden in, maar deze hebben allemaal een constante spanning. Dan maar zo. De aansluiting heeft tenslotte een zekering.
Ben op dit moment aan de linkerkant bezig. Ook daar zit een zekering en relais kastje. Er gaan genoeg rode draden in, maar deze hebben allemaal een constante spanning. Dan maar zo. De aansluiting heeft tenslotte een zekering.