Mijn C70 zou nu elk moment bij de dealer moeten aankomen..... hoopte op vorige week maar helaas. Order fabriek gaf aan tussen 6 en 10 juni dus auto staat ergens nog op transport.
Wel is de factuur al bij de dealer binnen......
Anyhow, de dealer heeft 2 dagen nodig om eea in orde te maken (0-beurt, trekhaak, wassen en poetsen, kenteken aanvragen etc).
De smarttop module heb ik ondertussen binnen en de dealer heeft ook aangeboden deze voor me in te bouwen.......
Maar wordt wel ongeduldig..... hoop komend weekend een rondje Nederland te kunnen maken..... de weermannen en vrouwen beloven mooi weer de komende periode dus ideaal om het dakje open te maken.
Hoop dus morgen te horen dat de auto bij de dealer staat zodat deze woensdag of donderdag voor me klaar staat..........
Nog een paar daagjes ?????
-
- 2nd Gear member
Zoiets had ik ook bij mijn C70. Ik vond dat eigenlijk best wel ergerlijk, gelukkig maakt de auto veel goed.
Op mijn order stond als completion date 9 april. Ik had toen ook op gerekend dat ik de auto ca 10-14 dagen later kon ophalen bij de dealer.
Uiteindelijk is mijn C70 pas op 15 april op transport gegaan en het transport vanuit Zweden naar de dealer duurde bij mij ook nog eens 9 dagen!!! Daarom kwam mijn C70 pas op 24 april bij de dealer binnen, waar ik em op 30 april opgehaald heb.
Bij mij was echter de faktuur bij het ophalen van de auto nog niet eens bij de dealer aangekomen; vreemd genoeg, het COC echter al wel.
Op mijn order stond als completion date 9 april. Ik had toen ook op gerekend dat ik de auto ca 10-14 dagen later kon ophalen bij de dealer.
Uiteindelijk is mijn C70 pas op 15 april op transport gegaan en het transport vanuit Zweden naar de dealer duurde bij mij ook nog eens 9 dagen!!! Daarom kwam mijn C70 pas op 24 april bij de dealer binnen, waar ik em op 30 april opgehaald heb.
Bij mij was echter de faktuur bij het ophalen van de auto nog niet eens bij de dealer aangekomen; vreemd genoeg, het COC echter al wel.
vanaf 09-03-2011: MY11 Volvo C70 D3 Summum Geartronic - Twilight Bronze [foto's]
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
- robemer
- 4th Gear member
Bij jou kwam de vertraging mede door kwaliteitcontrole is het niet??
Geduld is een schone zaak zegt men, maar met dat zonnetje aan de hemel wordt geduld wel heel erg beproeft.
Enfin, hoop vandaag op goed nieuws.
Geduld is een schone zaak zegt men, maar met dat zonnetje aan de hemel wordt geduld wel heel erg beproeft.
Enfin, hoop vandaag op goed nieuws.
-
- 2nd Gear member
Dat is wel wat de dealer mij verteld heeft.
Later die week heeft mijn dealer mij nog wel de transportlijst van mijn C70 aan mij doorgemaild, vandaar dat ik weet dat het transport vanuit Zweden naar de dealer in Duitsland (denk dat naar Nederland niet tot nauwelijks anders is) via Gent in België verloopt en daarom dus ook enige tijd duurt.
Succes met wachten en hopelijk wordt je geduld niet al te veel op de proef gesteld.
Later die week heeft mijn dealer mij nog wel de transportlijst van mijn C70 aan mij doorgemaild, vandaar dat ik weet dat het transport vanuit Zweden naar de dealer in Duitsland (denk dat naar Nederland niet tot nauwelijks anders is) via Gent in België verloopt en daarom dus ook enige tijd duurt.
Succes met wachten en hopelijk wordt je geduld niet al te veel op de proef gesteld.
vanaf 09-03-2011: MY11 Volvo C70 D3 Summum Geartronic - Twilight Bronze [foto's]
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Robemer,
Jouw situatie lijkt wel wat op de mijne: mijn bestelde V70 is in week 21 geproduceerd en de dealer wist mij op 3 juni te vertellen dat de wagen in Zweden klaar stond voor transport. Afgelopen donderdag even langs de dealer gegaan in de hoop dat ie er al was...maar niks hoor!
Geduld hebben.....moeilijk!!! Ik voel me net weer als een ventje van 6 die een grote doos Lego voor zijn verjaardag gaat krijgen!!
Jouw situatie lijkt wel wat op de mijne: mijn bestelde V70 is in week 21 geproduceerd en de dealer wist mij op 3 juni te vertellen dat de wagen in Zweden klaar stond voor transport. Afgelopen donderdag even langs de dealer gegaan in de hoop dat ie er al was...maar niks hoor!
Geduld hebben.....moeilijk!!! Ik voel me net weer als een ventje van 6 die een grote doos Lego voor zijn verjaardag gaat krijgen!!
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- robemer
- 4th Gear member
Kom net bij dealer vandaan..... smarttop module en lifehammer afgegeven zodat die ingebouwt worden.
Dealer had factuur 4 juni binnen; normaal aflevering 5 dagen na factuurdatum dus zal elk moment moeten binnenkomen.
Zodra binnen ga ik foto maken en met dit forum delen
Dealer had factuur 4 juni binnen; normaal aflevering 5 dagen na factuurdatum dus zal elk moment moeten binnenkomen.
Zodra binnen ga ik foto maken en met dit forum delen
- robemer
- 4th Gear member
geduld wordt op de proef gesteld....... nog steeds niets. Dealer vermoedt dat er transportproblemen zijn; zit al op >10 auto's te wachten sinds vorige week. Schijnt dat andere dealers zelfde schuitje zitten.
Vreemd genoeg is er niemand bij Volvo Gent (waar vanuit gedistributeerd wordt) informatie te kunnen geven.
En dus wachten we, en wachten we tot het verlossende telefoontje
Vreemd genoeg is er niemand bij Volvo Gent (waar vanuit gedistributeerd wordt) informatie te kunnen geven.
En dus wachten we, en wachten we tot het verlossende telefoontje
- robemer
- 4th Gear member
En vanavond om 17:30 uur.....ja hoor, hij is binnen. Morgen even kijken en afspraak maken voor afleveren....... zou nog mooi zijn voor het weekend maar ben bang dat dit er niet inzit.
Weervooruitzicht is niet zo best maar toch........
Maar autootje is binnen dus uiterlijk volgende week dinsdag kan ik rijden.
Schiet morgen wel plaatje en plaats die op dit forum
Weervooruitzicht is niet zo best maar toch........
Maar autootje is binnen dus uiterlijk volgende week dinsdag kan ik rijden.
Schiet morgen wel plaatje en plaats die op dit forum
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Volgens mij voospellen ze nog 15 graden voor het weekend, dat is dus ruim voldoende om open te rijden.
Wij hebben al open gereden aan 9 gr, dan wel met de verwarming op 24gr en stoelverwarming aan
Nike heeft ook van de wintermutsen met nepbont, lekker warme oren
Wij hebben al open gereden aan 9 gr, dan wel met de verwarming op 24gr en stoelverwarming aan

Nike heeft ook van de wintermutsen met nepbont, lekker warme oren

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- robemer
- 4th Gear member
Ivo, je hebt gelijk wat temperatuur betreft, maar de voorspelde regen vindt ik toch wat minder.
Maar goed, weet nu dat het niet voor volgende dinsdag/woensdag is dat ik kan gaan rijden. Plannen nu volgende week lang weekend met ritje eifel, luxemburg en belgische ardennen.
Ben net terug van dealer en heb wat foto's van de gearriveerde auto; nog wel in plastic en behoorlijk smerig met zwart poederachtige substantie (remblokkenvuil ??)
Zelfs van vogel uitwerpselen is hij niet vrij......(de witte vlek op voorkant auto is vogelshit, geen kras dus)
Maar als je daardoor heen kijkt zie je al een heel mooie auto; en volgende week glanst hij me tegemoet.
nu maar aftellen.
Enne let eens op het label op het raam; Auto uit fabriek gerolt op 11 mei en stond gepland voor vertrek 27 mei vanuit Fabriek en is dus pas 16 mei bij dealer aangekomen...... of lees ik het papiertje niet goed??
Maar goed, weet nu dat het niet voor volgende dinsdag/woensdag is dat ik kan gaan rijden. Plannen nu volgende week lang weekend met ritje eifel, luxemburg en belgische ardennen.
Ben net terug van dealer en heb wat foto's van de gearriveerde auto; nog wel in plastic en behoorlijk smerig met zwart poederachtige substantie (remblokkenvuil ??)
Zelfs van vogel uitwerpselen is hij niet vrij......(de witte vlek op voorkant auto is vogelshit, geen kras dus)
Maar als je daardoor heen kijkt zie je al een heel mooie auto; en volgende week glanst hij me tegemoet.
nu maar aftellen.
Enne let eens op het label op het raam; Auto uit fabriek gerolt op 11 mei en stond gepland voor vertrek 27 mei vanuit Fabriek en is dus pas 16 mei bij dealer aangekomen...... of lees ik het papiertje niet goed??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Summum
- 6th Gear member
Zelfs in plastic al een schitterende wagen! Ik begin steeds enthousiaster te worden over deze Flamenco Red kleur...heel stijlvol!
Vanuit de fabriek gaat hij eerst per boot naar Gent en dan van daaruit weer per transporter naar je dealer. Geen idee of twee weken een normale transporttijd is, lijkt me wat lang. De boot is denk ik in twee dagen in Gent.
Anyway, geniet er van!
Vanuit de fabriek gaat hij eerst per boot naar Gent en dan van daaruit weer per transporter naar je dealer. Geen idee of twee weken een normale transporttijd is, lijkt me wat lang. De boot is denk ik in twee dagen in Gent.
Anyway, geniet er van!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Whoooohoooohooo, wat een schoonheid.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Harige Harry
- 2nd Gear member
Wel een prachtige wagen, mooi kado om uit te pakken....
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
S60 T5 geartronic, cosmos bleu metalic, zwart leder, 2000. verkocht...
- robemer
- 4th Gear member
Net afgesproken dat ik woensdagochtend 23 juni de auto laat afleveren.
Heb ik de middag-avond om me te verdiepen in gebruiksaanwijzing (voor zover nodig) en natuurlijk moet er ook gewerkt worden.
Donderdag t/m zondag neem ik wat vrije dagen op en gaan we dan een mooie tour maken door de Duitse Eifel en de Luxemburgse/Belgische ardennen.......... is de auto direct goed ingereden.
Plaatjes volgen dan ook..........
Heb ik de middag-avond om me te verdiepen in gebruiksaanwijzing (voor zover nodig) en natuurlijk moet er ook gewerkt worden.
Donderdag t/m zondag neem ik wat vrije dagen op en gaan we dan een mooie tour maken door de Duitse Eifel en de Luxemburgse/Belgische ardennen.......... is de auto direct goed ingereden.
Plaatjes volgen dan ook..........
-
- Starter
- Contacteer:
Een schitterende auto! Heel veel plezier toegewenst met je aankoop. En je hoeft echt niet de gebruiksaanwijzing te lezen, gewoon gas geven en cruisen!
Mijn dealer vertelde mij dat de vertraging van levering komt door de aswolk die eerder over noord europa (later ook nog Zweden) trok. Doordat de boot van Gotherborg naar Gent meer gestrande reizigers en auto's moest vervoeren was er minder plaats voor de af te leveren Volvo's. Gelukkig wordt het volgende week schitterend weer en zaterdag 24-28 graden dus ik wacht met spanning af op mijn nieuwe flamenco rode (met sirona i.pv. midir velgen).
Mijn dealer vertelde mij dat de vertraging van levering komt door de aswolk die eerder over noord europa (later ook nog Zweden) trok. Doordat de boot van Gotherborg naar Gent meer gestrande reizigers en auto's moest vervoeren was er minder plaats voor de af te leveren Volvo's. Gelukkig wordt het volgende week schitterend weer en zaterdag 24-28 graden dus ik wacht met spanning af op mijn nieuwe flamenco rode (met sirona i.pv. midir velgen).
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Hele mooie C70, gefeliciteerd. Niet vergeten foto's te maken bij de aflevering 
Met gas geven zou ik zeker de eerste 1000-2000 km rustig aan doen. Gewoon op tijd schakelen.

Met gas geven zou ik zeker de eerste 1000-2000 km rustig aan doen. Gewoon op tijd schakelen.
- robemer
- 4th Gear member
@rsnhakan,
hahaha, door de powershift hoef ik niet te schakelen...... maar inderdaad doe ik het in het begin rustig aan, alhoewel niet te rustig.
De ervaring met vorige 2 auto's (Mondeo, Signum) die ik nieuw ging rijden was dat een variatie van snelweg, binnendoor, klimmen en dalen EN meest belangrijke, een goede warme motor in het begin, resulteert in een prettig lopende auto. De automaat (had ik hiervoor dus ook) leert zichzelf in en deze is mede verantwoordelijk voor het rijplezier.
@Cdp1972.... ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten; je kan een inschatting maken als je mijn berichten in dit topic terugleest.
hahaha, door de powershift hoef ik niet te schakelen...... maar inderdaad doe ik het in het begin rustig aan, alhoewel niet te rustig.
De ervaring met vorige 2 auto's (Mondeo, Signum) die ik nieuw ging rijden was dat een variatie van snelweg, binnendoor, klimmen en dalen EN meest belangrijke, een goede warme motor in het begin, resulteert in een prettig lopende auto. De automaat (had ik hiervoor dus ook) leert zichzelf in en deze is mede verantwoordelijk voor het rijplezier.
@Cdp1972.... ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten; je kan een inschatting maken als je mijn berichten in dit topic terugleest.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Tuurlijk, helemaal vergeten. :oops: