Heeft er iemand ervaring met een verlagingset op een V70 T5 ???
Ben vandaag bij de bandenboer geweest en een setje kost incl. montage 300 euro maar wil graag weten hoe het rijgedrag zal worden na deze ingreep.
Heb m,n XC 70 (98) ingeruild op een V70 T5 (00) en ben me aan het orrienteren vandaar. (foto,s komen nog wel)
Wie o Wie
Hans
Verlagingsset
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 21:53
- Locatie: Hof van Twente
V 70 T5 Mobilytiline
- T5Fred
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
- Locatie: Hillegom
Beste Hans,
Ik rijdt nu 3 jaar in een verlaagde (apex veren en geli koni's) V70-T5 uit 2001. Ik heb 19" velgen. Van comfort is absoluut geen sprake meer (daar heb ik dan ook voor gekozen), maar het ziet er wel geweldig uit.
Jij zult iets meer comfort behouden als je de originele schokdempers laat zitten omdat deze "zachter" zijn dan mijn koni's. Let er echter wel op dat je geen automatische niveauregeling hebt want dan zul je, als je gaat verlagen, in ieder geval andere schokbrekers moeten nemen. Verlagen in combinatie met automatische niveauregeling gaat namelijk niet.
Suk6,
Fred.
Ik rijdt nu 3 jaar in een verlaagde (apex veren en geli koni's) V70-T5 uit 2001. Ik heb 19" velgen. Van comfort is absoluut geen sprake meer (daar heb ik dan ook voor gekozen), maar het ziet er wel geweldig uit.
Jij zult iets meer comfort behouden als je de originele schokdempers laat zitten omdat deze "zachter" zijn dan mijn koni's. Let er echter wel op dat je geen automatische niveauregeling hebt want dan zul je, als je gaat verlagen, in ieder geval andere schokbrekers moeten nemen. Verlagen in combinatie met automatische niveauregeling gaat namelijk niet.
Suk6,
Fred.
Volgens mij is dit geen goede optie.Jij zult iets meer comfort behouden als je de originele schokdempers laat zitten omdat deze "zachter" zijn dan mijn koni's.
De veerdempers hebben altijd in een bepaald "werkgebied" hun werk gedaan.
De slijtage van sommige onderdelen van de veerdempers zullen door kortere veren dus in een nieuw werkgebied komen.
Snellere kans op lekkage en of ze wel voldoende dempen?
Als je het al wil, doe het dan goed.
inclusief uitlijnen enz...............
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 21:53
- Locatie: Hof van Twente
Heb de knoop vanmiddag door gehakt en besloten om ze eronder te laten zetten. Vind het toch een sportievere uitstraling geven. Het worden er een paar van Apex (schijnen de beste te zijn volgens de bandenboer)Die hebben tijdens het vormen een speciale behandeling te krijgen die de spanning eruit haalt. Kosten 300 euro incl montage en uitlijnen. Ben heel benieuwd hoe hij zich nu gaat gedragen.
Hans
Hans
V 70 T5 Mobilytiline
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
H&R schijnt een set veren te leveren die te combineren is met de bestaande niveauregeling. H&R typenr: 29452-2.
Ik heb navraag gedaan bij H&R waarom deze veren wel te combineren zijn met de bestaande niveauregeling, maar ik heb nog géén antwoord gehad.
Groeten Danny
Ik heb navraag gedaan bij H&R waarom deze veren wel te combineren zijn met de bestaande niveauregeling, maar ik heb nog géén antwoord gehad.
Groeten Danny
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic