LPG problemen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 12:34
Kan iemand mij op weg helpen met mijn V40? Al een tijdje liep mijn V40 uit 97 niet meer echt lekker op LPG. Na een bezoek aan de gas specialist gaf hij mij het advies de bougies na te kijken en kabels te vervangen. Ik heb de bougies eruit gehaald en idd bleek nr helemaal zwart. De overige 3 waren mooi koffiebruin. Nieuwe bougies erin en nieuwe kabels gehaald. Dit leek in eerste instantie te helpen en de auto loopt wel iets beter maar niet zoals het zou moeten. Zodra de auto omschakeld naar LPG gaat het toerental terug naar +- 700 trn en loopt hij onregelmatig. Bij optrekken stottert de auto tot +- 2500 trn. Dan loopt hij redelijk. Op benzine heb ik geen problemen. Heeft iemand hier tips voor mij? Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 12:34
Het is een installatiebedrijf wat prima aangeschreven staat hier. Hij heeft naar de auto gekeken en gaf als tip eerst de bougies en kabels te vervangen. Ook de bobine kon verdacht zijn. Omdat de 2e bougie helemaal zwart was dachten wij dat dit het probleem zou zijn. Is het verstandig de bobine te vervangen?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
zou eerst is de compressie laten meten!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03.06.2010 - 22:47
Beste rhilvers
Het probleem is dat een van de twee relais , die er voor zorgen voor het
over schakelen gas / benzine af en toe niet schakeld.
relais vervangen en het is opgelost.
De moter loopt op drie cilinders om dat een cilider gas en benzine krijgt.
graag hoor ik van je. Bosma@casema.nl
m.v.gr. Roland.
Het probleem is dat een van de twee relais , die er voor zorgen voor het
over schakelen gas / benzine af en toe niet schakeld.
relais vervangen en het is opgelost.
De moter loopt op drie cilinders om dat een cilider gas en benzine krijgt.
graag hoor ik van je. Bosma@casema.nl
m.v.gr. Roland.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Met de S40 (1.
van mijn ma hebben we ook lange tijd problemen gehad. De elektromagneetjes die de lpg toevoer naar elke cilinder openden gingen telkens kapot doordat deze niet goed geïnstalleerd waren (lagen op de buis van het koelwater waardoor deze steeds kapot gingen door de hitte)
De auto stotterde enorm tot ongeveer 3000rpm, daarna gaat het waarschijnlijk zo snel dat het niet zo hard opvalt dat hij eens niet inspuit...
We hebben de rail waar deze 4 stukjes opzitten verplaatst naar een andere plaats (en 4 nieuwe gestoken) en het probleem was opgelost.
Ook opletten dat er geen darmpje geknikt zit, dan kan het ook gebeuren dat een cilinder geen inspuiting krijgt.
En eigenlijk heb ik er geen idee van hoe zo'n vialle eigenlijk ineen zit, misschien is dat een heel ander systeem en kan je dus geen enkele van deze tips toepassen :p

De auto stotterde enorm tot ongeveer 3000rpm, daarna gaat het waarschijnlijk zo snel dat het niet zo hard opvalt dat hij eens niet inspuit...
We hebben de rail waar deze 4 stukjes opzitten verplaatst naar een andere plaats (en 4 nieuwe gestoken) en het probleem was opgelost.
Ook opletten dat er geen darmpje geknikt zit, dan kan het ook gebeuren dat een cilinder geen inspuiting krijgt.
En eigenlijk heb ik er geen idee van hoe zo'n vialle eigenlijk ineen zit, misschien is dat een heel ander systeem en kan je dus geen enkele van deze tips toepassen :p
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 12:34
Ik vermoed idd dat het relais stuk is. Als ik de stekker van de 2e inj eraf haal loopt de auto als een zonnetje op gas. Ik zie wel een relais naaste de accu met een klein zekeringenkastje erbij. Zou het om deze gaan? Of zit hij onder het stuur?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03.06.2010 - 22:47
dat klopt want hij krijgt dan alleen gas en geen benz. meer.
het relais zit bij de accu naast het zekeringen kastje. voor vragen mag je ook
bellen maar geef je mai adres dan even door of mail je nummer even door.
Bosma@casema.nl
het relais zit bij de accu naast het zekeringen kastje. voor vragen mag je ook
bellen maar geef je mai adres dan even door of mail je nummer even door.
Bosma@casema.nl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Bij mij waren de injectornorsels verstop (dingetjes van een euro p/st.)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:28
Hoi,
volgens mij is het het relais wat de schakeling tussen benzine en gas hoort te regelen.
Na aantal jaren krijgt dit kastje storingen en schakelt hij wel over naar gas, maar liet bij mij ook tijdens rijden op gas, benzine gaan naar de 2e cilinder. En daardoor vervelend inhouden van de motor.
Heb toen op aanraden, tijdens lopende motor (wel op gas) om de beurt de benzine injectoren los gehaald. En bij het loshalen van de benzine injector van de 2e cilinder ging de motor weer goed lopen.
Bij mij is het benzine / gas schakel relais vervangen en probleem is nu definitief weg. kosten tussen de €200,- en 250 bij gasspecialist in Houten.
Zoek ook eens op het Volvo40forum, hier heeft iemand zelfs iets gepost over hoe hij zelf het relais heeft gerepareerd!
http://volvo40forum.nl/index.php
volgens mij is het het relais wat de schakeling tussen benzine en gas hoort te regelen.
Na aantal jaren krijgt dit kastje storingen en schakelt hij wel over naar gas, maar liet bij mij ook tijdens rijden op gas, benzine gaan naar de 2e cilinder. En daardoor vervelend inhouden van de motor.
Heb toen op aanraden, tijdens lopende motor (wel op gas) om de beurt de benzine injectoren los gehaald. En bij het loshalen van de benzine injector van de 2e cilinder ging de motor weer goed lopen.
Bij mij is het benzine / gas schakel relais vervangen en probleem is nu definitief weg. kosten tussen de €200,- en 250 bij gasspecialist in Houten.
Zoek ook eens op het Volvo40forum, hier heeft iemand zelfs iets gepost over hoe hij zelf het relais heeft gerepareerd!
http://volvo40forum.nl/index.php
- Nald
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 19:49
- Locatie: Brabant
Hallo,
Ik heb het probleem dat de mijne gaat stotteren zo rond de 3000 toeren, anders hoor je het niet.
Ook heb ik het idee dat hij bij een koude start bij het warmdraaien af en toe op 3 poten loopt.
hoe kom ik er trouwens achter welke gas installatie ik heb?
bij voorbaat dank
Ik heb het probleem dat de mijne gaat stotteren zo rond de 3000 toeren, anders hoor je het niet.
Ook heb ik het idee dat hij bij een koude start bij het warmdraaien af en toe op 3 poten loopt.
hoe kom ik er trouwens achter welke gas installatie ik heb?
bij voorbaat dank