Tot nu toe: slechts 1 week in bezit (1.9td phase 1)
- Kraken vering/schokbreker achter
- slechte verwerking onderstel oneffenheden in de weg
- niet werkende cv (zowel met als zonder afstandsbediening 0 )
- inschakelen achteruit niet altijd even soepel (er zitten nieuwe schakelbusjes in)
+ mooie auto
+ verbruik (+/- 1:17 provinciale weg)
+ fijne stoelen
+ redelijk vlot, zeker niet sloom
Verder springt mijn klokje telkens op 0:00 en mijn dagteller ook.. volgens een bevriende monteur is dit een bekend probleem. klopt dat? Ik ben het hier nog niet tegen gekomen.
Al met al zeker geen slechte auto, misschien worden de - punten beter als je een jongere V of S 40 rijdt ?
Wat bevalt wel/niet aan je S/V 40?
-
- 5th Gear member
voor de inhoud had je ook gewoon een V40 moeten kopen, dat rijdt perfect!gsx750r schreef:Nog maar een luttele 2000km ervaring met onze S40 dus onze meningen zijn nog erg maagdelijk.
Los van het (bekende ?) 'inhoud-probleem' nauwelijks zaken die het vermelden waard zijn.
Wat ons minder bevalt:
1. de plaatsing van de schakelaars voor de elektr. raambediening.
2. de automatische airco. Hij werkt op zich perfect maar is hier met temperaturen van 35+, ik mag wel zeggen volkomen onbruikbaar. Om het gewenste effect te bereiken moet je alles zelf instellen en is er dus geen sprake meer van automatisch !. Let wel: dit geldt dus voor ónze omstandigheden en wensen !
3. het toch wel hoge brandstofverbruik voor een 1.6 motor.
4. tja en dan nog de leren bekleding. Erg mooi maar ..... juist ........ ook wel erg heet !
Overigens rijdt mijn vrouw het meest met deze auto.
Rob
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
sjoerdb schreef:voor de inhoud had je ook gewoon een V40 moeten kopen, dat rijdt perfect!gsx750r schreef:Nog maar een luttele 2000km ervaring met onze S40 dus onze meningen zijn nog erg maagdelijk.
Los van het (bekende ?) 'inhoud-probleem' nauwelijks zaken die het vermelden waard zijn.
Wat ons minder bevalt:
1. de plaatsing van de schakelaars voor de elektr. raambediening.
2. de automatische airco. Hij werkt op zich perfect maar is hier met temperaturen van 35+, ik mag wel zeggen volkomen onbruikbaar. Om het gewenste effect te bereiken moet je alles zelf instellen en is er dus geen sprake meer van automatisch !. Let wel: dit geldt dus voor ónze omstandigheden en wensen !
3. het toch wel hoge brandstofverbruik voor een 1.6 motor.
4. tja en dan nog de leren bekleding. Erg mooi maar ..... juist ........ ook wel erg heet !
Overigens rijdt mijn vrouw het meest met deze auto.
Rob

Jij hebt het over de laadcapaciteit en ik over het inhouden van de motor. Vandaar ook 'inhoud-probleem' tussen aanhalingstekens !

Ik geef toe, ik ben maar een simpele ziel maar ........... dat er in een V40 méér past dan in een S40........... zélfs ik had dat al door !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 1st Gear member
Ik rij 'm nu 2 weken en vind het echt een stugge bak, als ik erin rijd voelt het niet alsof ik in een auto zit maar eerder in een kart. Misschien was ik te verwend in mijn citroen maar ik erger me dood als ik over een drempel rijdt.
Wat ik ook vreselijk vind zijn de stoelen, iets meer opvulling had wel gemogen.
Qua versnelling is in z'n 2 ook een verschrikking, terwijl de drukgroepset vorig jaar is vernieuwd. Ik mis gewoon acceleratie/vermogen in z'n 2!
Versnellingsbak is ook hopeloos te noemen, hij schakelt verder prima alleen is er heel veel speling op de pook, dit is waarschijnlijk op te lossen met die kunststof schakelbusjes?!
Wat ik ook vreselijk vind zijn de stoelen, iets meer opvulling had wel gemogen.
Qua versnelling is in z'n 2 ook een verschrikking, terwijl de drukgroepset vorig jaar is vernieuwd. Ik mis gewoon acceleratie/vermogen in z'n 2!
Versnellingsbak is ook hopeloos te noemen, hij schakelt verder prima alleen is er heel veel speling op de pook, dit is waarschijnlijk op te lossen met die kunststof schakelbusjes?!
Volvo V40 1,8 16v 1997 blue
- volvo-s40
- 4th Gear member
Het is natuurlijk de vraag... welke uitvoering je hebt.
Als de eerste eigenaar een sportief onderstel heeft laten plaatsen... is je wagen stug, als het achteraf is gedaan, is dit ook mogelijk natuurlijk.
Je zou een comfort ophanging kunnen plaatsen, dan rijd je zoals het al zegt, comfortable
Stoelen... Stoffen zakken door, half leder zit lekker, beetje afhankelijk ook wel weer, want er is door de jaren heen wel diverse half leder stoelen geplaatst. Vol leder........ zalig, al heeft de zon er de hele dag op geschenen.
En schakelen... idd de busjes.
Omtrent optrekken... de wagens rijden zoiezo (wat voor versnelling ook) kalm / rustig tot ongeveer 3000 toeren. Hierna word de wagen wat feller.
Ga je verder dan 5000 toeren, dan spreekt ie het volle (115pk) pas aan.
Als de eerste eigenaar een sportief onderstel heeft laten plaatsen... is je wagen stug, als het achteraf is gedaan, is dit ook mogelijk natuurlijk.
Je zou een comfort ophanging kunnen plaatsen, dan rijd je zoals het al zegt, comfortable
Stoelen... Stoffen zakken door, half leder zit lekker, beetje afhankelijk ook wel weer, want er is door de jaren heen wel diverse half leder stoelen geplaatst. Vol leder........ zalig, al heeft de zon er de hele dag op geschenen.
Omtrent optrekken... de wagens rijden zoiezo (wat voor versnelling ook) kalm / rustig tot ongeveer 3000 toeren. Hierna word de wagen wat feller.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 1st Gear member
Ik heb een volvo 1.8 16v uit 1997, half leder, airco. Onderstel weet ik niet, waar kun je dat zien?volvo-s40 schreef:Het is natuurlijk de vraag... welke uitvoering je hebt.
Volvo V40 1,8 16v 1997 blue