Volvo 164
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10522
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mooi verhaal! Ik zou voor full race/rally stoelen gaan met dito 6 punts gordels. Zeer safe en staat ook nog eens geweldig. Tja als je dan toch bezig bent gooi er dan ook een rolkooi in.......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
De nordschleife staat zeker op het programma.corhog schreef:Is de nordschleife/nurnburgring nix voor jou?
de stoelen worden waarschijnlijk 'kuip' stoelen uit een ander merk auto.
bv Markplaats
ik wil de auto graag een rondje over het circuit kunnen draaien, maar de auto wordt ook gebruikt als 'straat' auto. ik ben dus op zoek naar een mix tussen beide. een kooi hoort daar niet bij.
misschien als ik de smaak goed te pakken krijg dat ik de auto ooit als 'race' auto ga gebruiken, maar dan heb ik eerst een ander huis nodig (en een bult geld!) haha!
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
ik wil geen auto meer zonder kuipjes...
mis in de 440 van m'n vriending al de zijdelingse steun in bochten.
mis in de 440 van m'n vriending al de zijdelingse steun in bochten.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Je kan ook voor een setje sparco stoelen gaan. Mocht je dan namelijk 4/5puntsgordels willen monteren, kan je ze mooi door de gaten in je kuip sturen.
Goede (fia) gordels zijn wel een pré! Heb zelf een beste klapper (lees rugleuning afgebroken) gemaakt met een 3punts sabelt gordel, en dat heeft me toch een hoop pijn bespaard!
Je kan ook eens naar BMW kuipstoelen kijken, van bijvoorbeeld een E36, die hebben namelijk een uitschuifbaar zitvlakte stuk! Ideaal voor het ondersteunen van je knieen!
Goede (fia) gordels zijn wel een pré! Heb zelf een beste klapper (lees rugleuning afgebroken) gemaakt met een 3punts sabelt gordel, en dat heeft me toch een hoop pijn bespaard!
Je kan ook eens naar BMW kuipstoelen kijken, van bijvoorbeeld een E36, die hebben namelijk een uitschuifbaar zitvlakte stuk! Ideaal voor het ondersteunen van je knieen!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
de stoelen van sparco (die ook nog comfi zitten na 500km rijden, geen vaste kuip) zijn vaak enorm duur (500 per stuk) vandaar dat ik opzoek ben naar een set stoelen uit een 'straat' auto.
Natuurlijk zijn 3, 4 5 of 6 punts gordels beter maar met 4 punts gordels kan er achterin niemand meer zitten (naast dat je voor sjonnie wordt uitgemaakt bij de supermarkt
)
Natuurlijk zijn 3, 4 5 of 6 punts gordels beter maar met 4 punts gordels kan er achterin niemand meer zitten (naast dat je voor sjonnie wordt uitgemaakt bij de supermarkt

- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
ass & scheel zijn ook goede stoelen, heb ze allemaal gehad... goede zijdelingse steun, en goddelijk voor je rug 

Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Ik ben lekker bezig met e-bay om al mn spulletjes voor mn turbo conversie te verzamelen, turbo olie inlaat / uitlaat fatsoenlijke brandstofdruk regelaar (heb nu een cheapass e-bay made in taiwan ding). ik heb de bestelling voor de uitlaat bijna af , 3" vanaf de turbo tot de bumper
.
om zeker te weten dat mn uitlaatspruitstuk gaat passen heb ik een poging gedaan de motor ruimte 3d te tekenen in Autodesk inventor.

niet mooi of volledig, maar alle objecten die in de weg kunnen zitten zijn er !

om zeker te weten dat mn uitlaatspruitstuk gaat passen heb ik een poging gedaan de motor ruimte 3d te tekenen in Autodesk inventor.

niet mooi of volledig, maar alle objecten die in de weg kunnen zitten zijn er !
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
het chineese drukregel ventiel werkt idd wel, maar ik moet er niet aan denken als het plastic membraampje het begeeft, er zit voldoende geld in de auto, dan wil ik eigenlijk niet 'goedkoop' doen met de brandstof voorziening! liever een goed merk zonder vreemde verhalen op internet (Aeromotive, AEM etc)
het spruitstuk ga ik maken van RVS bochten, het uittekenen op de computer is een rotklus maar ik wil het wel proberen.
ik heb 2 weken gepland om het spruitstuk + 3" uitlaat te gaan maken, de inlaat laat ik waarschijnlijk gewoon zitten waar die zit.
het spruitstuk ga ik maken van RVS bochten, het uittekenen op de computer is een rotklus maar ik wil het wel proberen.
ik heb 2 weken gepland om het spruitstuk + 3" uitlaat te gaan maken, de inlaat laat ik waarschijnlijk gewoon zitten waar die zit.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
3''? Super vet! Ben benieuwd naar het resultaat!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Mijn plannen gaan een beetje wijzigen.
Helaas moet ik mijn doelen bij stellen, al de plannen die ik heb kosten meer geld dan dat ik gedacht had...
de RVS uitlaat (3inch) gaat aan losse onderdelen €800,- tot €900 kosten.
een losse lasbocht (90 graden RVS) kost ongeveer 15,- , ik heb er 20 nodig = €300,- totaal gaat alleen de uitlaat dus al 1200,- kosten.
door de plannen wat te veranderen (3" uitlaat van staal, andere uitlaatspruitstuk) kan ik aardig in de kosten snijden en toch mijn turbo monteren!
Het tekenen van het spruitstuk in CAD (Inventor) is bijna onbegonnen werk ik zie door de bochten het bos niet meer
ik wil nu de originele spruitstukken gaan gebruiken + wat extra bochtjes en zodat de turbo bij de accubak gepositioneerd wordt. de oplossing is niet ideaal maar wel economischer 
als de auto eenmaal loopt kan ik altijd nog een ander spruitstuk maken.
Helaas moet ik mijn doelen bij stellen, al de plannen die ik heb kosten meer geld dan dat ik gedacht had...
de RVS uitlaat (3inch) gaat aan losse onderdelen €800,- tot €900 kosten.
een losse lasbocht (90 graden RVS) kost ongeveer 15,- , ik heb er 20 nodig = €300,- totaal gaat alleen de uitlaat dus al 1200,- kosten.
door de plannen wat te veranderen (3" uitlaat van staal, andere uitlaatspruitstuk) kan ik aardig in de kosten snijden en toch mijn turbo monteren!
Het tekenen van het spruitstuk in CAD (Inventor) is bijna onbegonnen werk ik zie door de bochten het bos niet meer


als de auto eenmaal loopt kan ik altijd nog een ander spruitstuk maken.
- mr.borrie
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
- Locatie: Haarlem
Ik heb nog wel 1,75M 3" RVS pijp liggen als dat kan helpen?
Ik ga waarschijnlijk gewoon voor een complete 3" uitlaat uit sweden vandaan (heb heel misschien 10 cm nog nodig van de pijp)
Hebben we nog wel over als ik zaterdag bij je ben
fautaux

Ik ga waarschijnlijk gewoon voor een complete 3" uitlaat uit sweden vandaan (heb heel misschien 10 cm nog nodig van de pijp)
Hebben we nog wel over als ik zaterdag bij je ben
fautaux

CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Hey alle beetjes helpen!
Helaas wordt er voor mijn auto niets gemaakt....
het probleem zijn de bochten, dempers en het feit dat ik meer moet bestellen omdat ik niet 100% zeker weet hoe de uitlaat moet lopen, vooral achter bij de achteras + benzine tank wordt trail en error ben ik bang, en dat kost wat
Helaas wordt er voor mijn auto niets gemaakt....
het probleem zijn de bochten, dempers en het feit dat ik meer moet bestellen omdat ik niet 100% zeker weet hoe de uitlaat moet lopen, vooral achter bij de achteras + benzine tank wordt trail en error ben ik bang, en dat kost wat

- mr.borrie
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
- Locatie: Haarlem
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
De bodem van een 140 is vanaf de A-stijl wel ongeveer gelijk zou je zeggen. Is er niet iets van een 140 dat je gebruiken kan, anders misschien van een 240 turbo als de diameter groter moet zijn?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
ik heb zonet een 3" JT-tuning uitlaat voor een 240 turbo besteld, vanaf de a stijl is mijn auto exact hetzelfde (boven + onder
) als een 240.
een uitlaat kopen (allu-staal dan wel) is goedkoper als zelf samenstellen, nu nog een leuke intercooler
iets voor een skyline lijkt me aardig passen! e-bay here I come 

een uitlaat kopen (allu-staal dan wel) is goedkoper als zelf samenstellen, nu nog een leuke intercooler


- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
RVS is allemaal wel leuk en aardig, maar een alu staal blijft ook echt wel vele jaren eronder zitten hoor!
Ben benieuwd naar je project man, keep us up to date!
Ben benieuwd naar je project man, keep us up to date!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter