Ik heb een 1999 Volvo C70 met SC-901 audio met Dolby speakers. Bij mijn weten is het allemaal fabrieks.
Tijdens mijn zoektocht naar de oorzaak van kapotte lampjes ben ik ook het volgende tegengekomen:
- volgens mij doen mijn twee dashboard-speakers het niet (alle andere wel)
- de Dolby connector achter in de radio is niet aangesloten
- er hangen twee losse draden in het dashboard onder de stuurkolom (1 zwarte en 1 roze/gele) waarvan de zwarte (op de tast) naar de linkerspeaker lijkt te gaan
Dus enkele vragen:
- hoe kan ik bij de bedrading van de dashboard speakers en waar gaan deze heen?
- mis ik iets? Waarom zou die Dolby niet aangesloten zijn?
- hoe krijg ik het volledige dashboard open? Ik heb nu alleen het stuk onder het stuur los kunnen krijgen
attachments: losse draden en achterkant radio
1999 C70 cabrio: SC-901 bedrading
- heerhugo
- 2nd Gear member
@ Veneficus,
Heb je wel een centerspeaker ? Als je die niet hebt dan heb je ook geen dolby optie. Of je moet ergens de processor scoren.
Met de overige vragen kan ik je niet helpen. Die geknipt kabels laten het er wel rommelig uitzien...
Heb je wel een centerspeaker ? Als je die niet hebt dan heb je ook geen dolby optie. Of je moet ergens de processor scoren.
Met de overige vragen kan ik je niet helpen. Die geknipt kabels laten het er wel rommelig uitzien...
Volvo S80 2.4 T (235 Pk Rica) Automaat '00
Volvo C70 Cabrio 2.4 T (193 PK) Automaat '99
Volvo C70 Coupe 2.4 T (237 PK Ziptuning) Automaat '02
- heerhugo
- 2nd Gear member
Kijk of je achter de radioconsole en dan op de vloer kastje nr 2. ziet. Dit is de Dolby processor ik vermoed dat deze er niet in zit/is verwijderd.

- heerhugo
- 2nd Gear member
Aiii das zonde. Ze zijn redelijk zeldzaam op internet. Deze op Ebay verzend niet internationaal maar misschien kan je met hem onderhandelen. $ 85 is een mooie prijs nieuw kost de processor meer dan € 400-450. Je zou evt. ook deze kunnen proberen en anders Sjoerd van Hunterparts.nl vragen.Veneficus schreef:Als deze direct zichtbaar moet zijn als je de console eruit haalt is ie inderdaad verwijderd.
Enig idee waar deze tweedehands te krijgen zijn?
Volvo part number #3533799 kijk even of de beugel er wel zit voor de processor.

-
- 2nd Gear member
Die eBay had ik inderdaad ook al gezien. Bedankt voor de andere links.
Even om te checken: blijkbaar is de Dolby decoder niet nodig om alle speakers te laten werken, correct? Want volgens mij doen ze het allemaal.
Heeft de decoder nog andere bekabeling nodig behalve de stekker naar de console?
Even om te checken: blijkbaar is de Dolby decoder niet nodig om alle speakers te laten werken, correct? Want volgens mij doen ze het allemaal.
Heeft de decoder nog andere bekabeling nodig behalve de stekker naar de console?
- heerhugo
- 2nd Gear member
Geen dank!Veneficus schreef:Die eBay had ik inderdaad ook al gezien. Bedankt voor de andere links.
Alle speakers doen het idd zonder de decoder. De decoder is alleen nodig voor 3CH of Dolby ProLogic. De stekker is het enigste wat je hoeft aan te sluiten om het te laten werken.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb er nog wel een op de plank liggen.
Is wel een grappig speeltje als je de center er toch al in heb zitten.
Bij intresse mail me maar even
wversteeg{at}home.nl
Is wel een grappig speeltje als je de center er toch al in heb zitten.
Bij intresse mail me maar even
wversteeg{at}home.nl
-
- 2nd Gear member
Ik heb 'm net geinstalleerd, maar ik zou echt niet weten hoe hij volgens dit plaatje zou moeten passen. Daar zit bij bij echt niet veel ruimte. Ik heb 'm maar wat weggemoffeld, past best, maar niet zoals het hoort...
Klinkt wel een stuk beter zo
Nu nog uitvogelen waar de losse draadjes bij horen.

Klinkt wel een stuk beter zo

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het is een gokje, maar mischien heeft er een carkit ingezeten of een RTI (navigatie), die speelt af over de linker luidspreker.
Heb je onder je dashbordklepje nog een opbergvak zitten, en kijk eens in je dashbord kastje of er in de onderkant een zwart klepje zit ( ter grote van een din gat)
Heb je onder je dashbordklepje nog een opbergvak zitten, en kijk eens in je dashbord kastje of er in de onderkant een zwart klepje zit ( ter grote van een din gat)