Relatief lang hoog in de toeren na koude start
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Na koude start duurt het relatief lang voordat de (T6) motor teruggaat in toeren naar normaal stationair. Hij begint rond 1,400 toeren en hangt daar dan denk ik zo'n 30 seconden, en loopt dan snel terug naar iets van 800. Die 30 seconden wacht je dan voordat je de automaat in R of D zet, om een schok te vermijden. Is dit normaal, zo niet wat zou de oorzaak kunnen zijn? Motor loopt verder fe-no-me-naal.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Is dat bij bepaalde motoren niet normaal geweest? Dat die vlak na het starten een bepaalde tijd wat meer toeren maakt zodat de katalysator sneller op temperatuur is.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Mijn T6 ('98 ) doet dat in ieder geval niet, maar die heeft daarentegen de onhebbelijkheid dat hij wat last heeft van een ochtendhumeur (http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... 386#631386), wat misschien verholpen zou worden door direct na de start een 10-tal seconden wat hogere toeren te maken.ppFreddy schreef:Is dat bij bepaalde motoren niet normaal geweest? Dat die vlak na het starten een bepaalde tijd wat meer toeren maakt zodat de katalysator sneller op temperatuur is.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Mijn T6 (my 2004) doet dat ook al ruim 200.000 km en nog steeds op dezelfde manier. Ik neem aan dat het er gewoon bij hoort. Ik heb me er nog nooit aan gestoord. Als je de automaat in z'n R of D zet, zakt het toerental wel. Je gaat er dus niet direct als een speer vandoor.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 19:27
Bij mij exact hetzelfde (T6 my2004) en inderdaad even wachten en met de voet op de rem optrekken..
Volvo s80 t6 Gtr exclusive mobility 2003
Toyota Aygo 3drs 2006
Volvo 440 dl 1.6 1994 Gesloopt
http://goo.gl/maps/JKNgC
Toyota Aygo 3drs 2006
Volvo 440 dl 1.6 1994 Gesloopt
http://goo.gl/maps/JKNgC
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21760
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Heren, ik heb een voorloper van die T6, een heel gewone 2,5 liter 6-in-lijn en ik herken niet wat jullie schrijven. De mijne start koud met net geen 1000 toeren en valt vrij snel terug naar 800 om vervolgens heel mooi te draaien.
Overigens heb ik een versie met luchtpomp die bij koude start elektrisch hete lucht in de uitlaat duwt om de katalysator snel op te warmen.
Overigens heb ik een versie met luchtpomp die bij koude start elektrisch hete lucht in de uitlaat duwt om de katalysator snel op te warmen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]