Hallo mede Volvo rijders,
sinds enige tijd kan ik me eigenaar noemen van een Volvo 940 2.3. ic Automaat in de Malmö uitvoering. Een goddelijke auto om in te rijden, als ie rijdt wel te verstaan.
Paasmaandag jl. kwam ik terug van de Paasraces te Zandvoort toen de 940 plotseling op de snelweg rijdend op de linkbaan er mee op hield. Geen lampjes die branden, deed gewoon niets meer. Aan de kant gezet, kreeg hem niet meer gestart. Wat gekeken, links en rechts wat gemorreld, weer diverse keren proberen te starten, en op een gegeven moment liep ie weer. Wij snel naar huis, thuis tanken, wilde ik starten, niets. Uiteindelijk maar de auto opgesleept.
Welnu, dags erna eens zoeken. Motor krijgt geen brandstof en de brandstofpomp doet het niet. Even spanning meten op de dichtsbijzijnde stekker ( geloof stekker C93), zekeringen 1 en 11 gecontroleerd. Conclusie; brandstofpomprelais defect, komt wel eens voor.
Vandaag een nieuwe in gezet, en, weer niets. Wederom geen spanning op de stekker (C93?). Verder gezocht en nu blijkt er geen spanning te staan op zekering 11. Wat nu???
Heeft er iemand toevallig weet waar ik verder zou kunnen zoeken?? ZIt er nog ergens een schakelaar tussen ofzo?
Alvast bedankt.
Groet Joep
Brandstofpomp krijgt geen voeding
-
- 7th Gear member
dat probleem zit meestal onder de zekeringkast,deze er uit halen naar voren toe en de onderzijde goed bekijken op breuk of slechte contacten!
-
- 1st Gear member
Heren,
beide bedankt voor uw reactie / meedenken. De 940 rijdt gelukkig alweer enige tijd. Wat het euvel was? Een kabelbreuk, ter hoogte van de achterbank. Vroeg me niet hoe deze erin is gekomen, maar het is gerepareerd. Ik kan weer genieten van mijn bolide
.
Groet Joep
beide bedankt voor uw reactie / meedenken. De 940 rijdt gelukkig alweer enige tijd. Wat het euvel was? Een kabelbreuk, ter hoogte van de achterbank. Vroeg me niet hoe deze erin is gekomen, maar het is gerepareerd. Ik kan weer genieten van mijn bolide

Groet Joep