Even Voorstellen als nieuw lid, V70R gekocht

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Koenta Kinte
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09.03.2008 - 14:22
Locatie: Nederland

JuRgenv70 schreef:Behalve dan dat de auto als een pannenkoek op de weg zwabbert
Zou dat zwabberen niet kunnen liggen aan de versleten stuurkogels die de Dekra gevonden heeft tijdens de keuring?
Gebruikersavatar
Vliegende Baksteen
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 29.08.2007 - 22:06

Nja, maar Maarten geeft aan dat vooral de achterkant nogal makkelijk uitbreekt. Dat lijkt me niet direct een gevolg van versleten stuurkogels...
V70 D5 Summum ('02) Cosmos Blue metallic (full color), DVD RTi, 18inch Nebula (wintermaanden 16inch Ursa), iMIV + RVCAM, blokjesgrille, off black sport leder, MY05 koplampen + achterlichten
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Wat een mooieauto! Ooit...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

JuRgenv70 schreef: Turbo (optie)
turbo, kompressor, intercooler, schade gedekt tot max. 100.000 km.
4x4 (optie)
verdeelbak, viscokoppeling, sperdifferentieel.
mechanische versnellingsbak
Alle bijbehorende onderdelen, inkl. ritsel, schakelvork, schuifmof, aandrijfas,
hoofdas.
Uitgesloten
versellingsbakhuis, synchromeshringen.
automatische transmissie
Alle bijbehorende onderdelen, inkl. assen, planetaire set, schijven, banden,
kleppen, oliepomp, regelaar, veiligheidsklep, schade gedekt tot max. 140.000 km.
brandstofsysteem
brandstofpomp, inspuitpomp, brandstofdrukregelaar.
aangedreven as
Alle bijbehorende, gesmeerde onderdelen, inkl. differentieel, ritsel, wiellager.
Uitgesloten
sperdifferentieel.
aandrijfassen
Alle onder de rubrieken "mechanische versnellingsbak" en "automatische
transmissie" genoemde onderdelen, inkl. cardanas, cardanaslager, aandrijfas,
elektronische stuuraparatuur.
besturing
stuurpomp, mechanische besturing, stuurbekrachtiging.
remsysteem
rembekrachtiger, hoofdremcilinder, vacuümpomp, remkrachtregelaar,
remkrachtbegrenzer, ABS, ABS stuurunit.
Uitgesloten
ABS sensoren.
ophanging
onderste en bovenste draagarm, afstelringen ophangarm, assen en ophangingen,
fusseepen en ringen, stuurstang, spoorstang.
Uitgesloten
kogelkoppeling, Silentblock.
elektrisch systeem
dynamo, startmotor, ruitenwissermotor, schuifdakmotor, centrale
vergrendelingsmotor van de portieren, Bobine, motormanagementsysteem.
koelsysteem
waterpomp, radiateur, thermostaat, aanjagermotor verwarming, viscokoppeling van
fan, verwarmingsradiateur.
Klimaatregeling
Kompressor, verdamper, condensator.


Da's een mooi lijstje van zaken die zelden stuk gaan.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
JuRgenv70
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 08.05.2010 - 22:36

Maar als ze dan stuk gaan ben je blij dat je een verzekering hebt. Was mijn gedachte dan.
Niels_#
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09.05.2010 - 16:23
Locatie: Boven de rivieren

Geweldig mooie combi!

V.w.b. de wegligging.... ik vind onze D5 ook nogal wollig maar hij gaat verder wel op rails. Je komt wel uit een Duitser hè :wink:

Afspreken met Wim lijkt me een goede win-win. Kan Wim voelen of ie daadwerkelijk vermogen mist en kun jij kijken of ie wel strak stuurt.
WimS60
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10

De afspraak gaat binnenkort ook wel komen, heb al kontakt via PB
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21234
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Jurgen wij hebben een S60 uit 05, dit is toch dé Volvo die sportief gereden kan worden met versleten ophangrubbers.
Ook deze auto zwabbert wat(corigeren in lange doordraaiers) het probleem lost zich op door vers rubber in de ophanging.
Ik kreeg het advies om bij de 180.000 beurt de rubbers te laten vervangen maar ik laat ze binnenkort al doen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
JuRgenv70
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 08.05.2010 - 22:36

Hoi allemaal,

Dank voor alle nuttige raecties.

Wie weet er een gecertificeerd volvo/ garagebedrijf in de buurt van Amsterdam die op korte termijn (zo snel mogelijk) een diagnose kan stellen aan mijn auto. Dit ivm vakantie en afspraak bij mijn eigen dealer die pas op de 15e een gaatje heeft en het op de hoogte stellen van de Dekra zodat zij de reparatie kunnen goedkeuren.

Dank,

Groet Maarten
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8530
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik ben heel erg te spreken over Bangarage in Amstelveen, erg behulpzaam.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
v70r2004
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
Locatie: Oost Nederland

Dag Maarten,
Ik heb je relaas gelezen, op welke stand van de chassis instelling voelt de auto "zwabberig" aan?,(comfort, sport of advanced)
V70 R
Volv in schaapskleren
JuRgenv70
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 08.05.2010 - 22:36

Het grappige is dat het volgens mij op advanced het ergst is. Je voelt wel dat de auto "stugger" is over kleine oneffenheden maar als je het stuur snel van links naar rechts beweegt op de snelweg is het net als of je aqua-planed auto voelt dan echt heel onveilig aan.

Maarten
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Kun je niet eens een hele goede uitlijner naar de wielvlucht, camber en caster laten kijken? Misschien staan de wielen niet perfect onder de auto. Een stoeprandje kan al iets aan schade opleveren.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
JuRgenv70
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 08.05.2010 - 22:36

Die hebben nu al twee keer al deze zaken die je noemt bekeken. Over de kwaliteit van de garage kan ik weinig zeggen maar had er wel een goed gevoel bij. Ik denk zelf toch meer in de richting van vering/ ophangrubbers. Is dit heel onnozel gedacht?
Gebruikersavatar
v70r2004
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 05.05.2009 - 09:28
Locatie: Oost Nederland

Hoe veel verschil zit er tussen het profiel van de nieuwe 2 wielen en de oude (bij groot verschil zal de elektronica de achterkant, all wheel drive,laten "bijtrekken" bij snel bochtenwerk). Is de bandenspanning minstens 2.2bar?. Zijn de wielbouten goed aangedraaid? (bij een goede bandenleverancier gebeurt dit met een momentsleutel). Zijn het wel originele Volvo Pegasusvelgen? (er zijn imitatievelgen op de markt waarvan de ET waarde afwijkt, waardoor de wielen ten opzichte van de as te ver naar binnen of buiten staan).
Ben erg benieuwd naar de oplossing van het probleem
V70 R
Volv in schaapskleren
JuRgenv70
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 08.05.2010 - 22:36

Bandenspanning is tussen 2.4 en 2.7 bar getest. Achterbanden zijn nieuw en voorbanden hebben 5.5 en 5.2 mm profiel. Dat van die velgen weet ik niet, hoe kan ik zien of ik orginele pegasus "R" velgen heb? Mag toch aannemen dat ze bij de profile tyre-centre met een momentsleutel je wielbouten aandraaien.
Huit
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16.08.2009 - 20:51

Mijn T5 zwabberde ook vlak na aankoop en deed dit niet tijdens de testrit die ik enekel weken daar voor had gemaakt. Het viel vooral op bij hogere snelheid. 160 was onverantwoord, dan had ik de indruk dat ik dronken slingerde op de snelweg.

Wat bleek, moer van schokbreker linksachter zat niet goed vast en in de reactie/spoorstang rechtsachter zat een bout los. Vastgezet en probleem was opgelost.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dat moet je dan ook gehoord hebben (rammelen).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
S60 170pk Lpi
4th Gear member
Berichten: 506
Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17

Wat een schitterende auto!! Mooie kleur en die interieurkleur zou elke R moeten hebben als je het mij vraagt. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
Huit
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 16.08.2009 - 20:51

edraket schreef:Dat moet je dan ook gehoord hebben (rammelen).
Ik heb niets gehoord, maar moet toegeven dat ik ook niet precies weet waar ik op had moeten letten. Ik hoor in ieder geval geen verschil tussen voor en na vastzetten.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”