Mijn V70 2,4D heeft inmiddels 150K op de teller en ik ben aan vervanging toe. Vooral de uitstoot van de D3 is interessant. En hij is goedkoper dan de 2,4 in 2008! Ik heb voor een lagere prijs zelfs het schuifdak en park assist vooraan inbegrepen! Enkel het 'classic wood' dat ik nog steeds het mooiste vind is niet meer in Summum inbegrepen. Zeer jammer want dure optie geworden.
De D3 heeft op papier voor de rest bijna dezelfde eigenschappen als de 2,4D.
Heeft iemand reeds kunnen vergelijken?
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Bedankt Paul. Maar ik had graag geweten of hij al dan niet beter is dan de 2,4D.
Ik ben algemeen tevreden over de 2,4D maar wil zeker zijn dat de D3 minstens even goed is. Prestaties, lawaai etc?
Ik zou trouwens net dezelfde uitvoering en kleur bestellen en alleen het schuifdak als extra. Kleur etc blijven dezelfde. Enkel het classic wood zal ik moeten missen. De velgen Meissa schijnen ook niet meer te bestaan. Zullen nu Njord worden.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
heb eergisteren met mijn schoonvader zijn nieuwe D3 Geartronic opgehaald en het rijdt zo ontzettend rustig.. ik ben gewoon verbaasd.
vanmiddag rijden we naar de Ardennen, ben benieuwd hoe hij dan draait. na het weekend kom ik er zeker op terug!
(ik kan hem natuurlijk niet vergelijken met de motor die jij hebt..)
heb met XC60 D3 geartronic gereden , heel pittig, veel vinniger met die 163pk dan mijn XC90 D5 met 225 pk maar is ook 400 kg lichter ! je voelt wel dat de aandrijving op de voorwielen zit maar rijdt heel lekker.
en qua slijtage enz, het is en blijft een vijfcilinder dus dat zit goed hoor.
je moet volvo geen 5 cilinder meer leren maken he !!