Koffer nieuwe S60

Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Johan schreef:... is wel een heel goedkope oplossing voor een auto van dit kaliber en niet (meer) van deze tijd.
:roll:
Fulaks schreef:Het is niet alleen de inhoud, maar ook de toegankelijkheid (de achterruit komt erg ver naar achter, de opening van de koffer is daardoor eerder een gat achteraan in de auto dan een bak, m.a.w. nauwelijks toegankelijk van bovenuit (als je rechtstaand iets in/uit de koffer wil doen moet je behoorlijk bukken). En dan zijn er nog die monsterlijke scharnieren...
Wat wil jij eigenlijk?
Als je een echte laadbak wil, dan moet je inderdaad deze S60 niet kopen, koop dan de V602 of de V70 of de XC6 of de S80.
Men verwacht blijkbaar van een auto dat hij in de lager modellenreeksen zoveel ruimte en comfort moet leveren als in een grote. Onmogelijk!
Ik heb de koffer in het echt getest en vind dat er hier zwaar overdreven wordt.
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

Het gaat meer om die beugels denk ik dan om de inhoud, waarbij voorop staat dat de beugels een (te) grote inhoud van de koffer wegnemen. Iets met een kip en een ei...

Het is precies wat Johan zegt, zoiets verwacht je in een KIA, niet in een Volvo.
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Vergeet ook niet dat je door de bank genomen nooit achteruit gaat v.w.b. ruimte, hetzij de passagiers- of de kofferruimte, wanneer er een model vernieuwd wordt. De S50 is blijkbaar een uitzondering op de regel.

Ben het ook niet eens dat je als de kofferruimte belangrijk is, je maar in een stationwagen moet gaan rijden. De vorige S60 voldoet prima aan mijn wensen op de vakantiebagage in te laden, iets wat waarschijnlijk niet meer gaat in de nieuwe.

Met blokjes van 200x100x50 mm kan er niet heel veel verschil zitten in de meting. Het is overigens een kritiekpunt dat bij de diverse testverslagen naar voren is gekomen, waaruit blijkt er echt een fysiek verschil is en dat dit dus niets met de meetmethode heeft te maken.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
Fransosowitz
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
Locatie: Drenthe

casper schreef:
HV schreef:in liters is dit toch gewoon bekend? De nieuwe S60 krijgt 380L, de vorige had 440L.
Ik weet niet of de wijziging in berekeningsmethode veel verschil gemaakt zou hebben.
Natuurlijk wel als je weet hoe er nu gerekend wordt.
Nu : ISO V210 meetmethode met behulp van blokken van 200x100x50 mm.
Dat betekent dat er veel meer verlies is in de meting ten opzichte van vroeger.
De kofferruimte opgave van de huidige S40 is ook al gemeten met ISO V210 volgens de brochure. Zie web-site Volvo. De S40 heeft daarbij 404l, de S60 380l. Dat blijf ik ook vreemd vinden aangezien veel gehoorde kritiek is dat de kofferruimte van een S40 klein is vergeleken met de concurrentie.
Een S80 heeft trouwens ook een niet erg grote kofferruimte voor zijn klasse: 480l (wat kleiner is dan van b.v. een A6, BMW 5, Mercedes E).

Overigens hebben sommige S40's (afhankelijk van motortype) een hoge laadvloer wat een kofferruimte geeft van slechts 325l... Dan is die 380l van een S60 ineens niet zo heel klein meer...

Ben wel nog steeds benieuwd naar de kofferruimte inhoud van een V60. Het verschil tussen een huidige S40 en V50 (tot "hoedenplank") is klein. Tussen de S80 en V70 gaapt wel een flnk verschil van bijna 100l.
Ik gok dat de V60 een koffer krijgt tussen de 420l en 480l. Waarbij ik dat maximum als redelijk onwaarschijnlijk zie.
Misschien een Poll over opstarten? ;-)
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3140
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Ik heb het al gezien. Een S60 zal ik nooit bestellen. De ruimte achterin is in de lengte net zo veel, met dus dezelfde problemen voor achterwaarts geplaatste kinderstoeltjes. Tel daarbij minder koffer ruimte en een lastige opening. Door die opening zal ik onze kinderwagen niet gaan krijgen. De volgende zal dus een S80 (hoop dat dat in het budget past) moeten zijn of geen Volvo (snif; estates doe ik niet aan, maar aan de andere kant, geen Volvo is ook weer zowat)
Gebruikersavatar
MartijnEV
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
Contacteer:

Ik snap niet wat er mis is met die beugels? Mooi bekleed, mooie 'kast' waarin ze verzinken.
Zeker geen KIA niveau naar mijn idee, maar netjes en hoogkwalitatief gedaan.
Hier heeft gegolden: function follows design. In plaats van design follows function. Anders had de S60 niet zo'n mooie kont en kofferklep kunnen krijgen, in combinatie met de coupé daklijn. Bij dit design kon het niet anders. Als je de auto in het echt ziet zul je begrijpen wat ik bedoel.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024

Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Gebruikersavatar
Robert Haven
4th Gear member
Berichten: 570
Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
Locatie: Het Oosten

Wat is er mis met het systeem van bmw? Je houdt iig een flink stuk meer ruimte over heb ik zo het idee.....

Afbeelding
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Gebruikersavatar
MartijnEV
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
Contacteer:

Die constructie zal in de S60 niet passen. Het horizontale stuk waar bij BMW de 'pootjes' op steunen/liggen is bij de S60 verticaal.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024

Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Gebruikersavatar
Robert Haven
4th Gear member
Berichten: 570
Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
Locatie: Het Oosten

MartijnXC70 schreef:Die constructie zal in de S60 niet passen. Het horizontale stuk waar bij BMW de 'pootjes' op steunen/liggen is bij de S60 verticaal.
Dat is m.i. een te gemakkelijk antwoord en bovendien zit de onderkant van deze pootjes bij de beemer ook vast aan het vertikale deel en niet aan het horizontale.
Hoe dan ook; dit is een constructie waarover is nagedacht en er is iig niet gegrepen naar een oplossing die we in de jaren 70 ook al hadden.
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Robert Haven schreef:
MartijnXC70 schreef:Die constructie zal in de S60 niet passen. Het horizontale stuk waar bij BMW de 'pootjes' op steunen/liggen is bij de S60 verticaal.
Dat is m.i. een te gemakkelijk antwoord en bovendien zit de onderkant van deze pootjes bij de beemer ook vast aan het vertikale deel en niet aan het horizontale.
Hoe dan ook; dit is een constructie waarover is nagedacht en er is iig niet gegrepen naar een oplossing die we in de jaren 70 ook al hadden.
Afbeelding
Audi heeft in de huidige A4 ook dit systeem zoals de S60 nu heeft.
Ik heb daar nog nooit iemand over horen mekkeren, het neemt er zelfs nog meer plaats in dan bij de S60.

En dit is de Mercedes C-klasse van vandaag:
Afbeelding
Zeggen dat dit systeem van de jaren 70 is, tja, ik denk dat je dan de autohistorie niet kent.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

En dit is een Chevrolet Cobalt van $9000:

Afbeelding
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

menjo schreef:En dit is een Chevrolet Cobalt van $9000:
Waar slaat dat nu op?
Van een "hol" gesproken...

Hier nog eentje:
Afbeelding
Dit is de Citroen C5.

Je ziet : genoeg recente Europese voorbeelden om te bewijzen dat dit systeem alles behalve ouderwets is.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40982
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mooi moment om een einde aan deze discussie te breien.
Het is wat het is, je zult het er mee moeten doen.
En als het je niet bevalt kies je iets anders.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ik zeg niets over ouderwets, ik zeg dat de goedkoopste auto op de markt dit veel beter voor elkaar heeft dan een Volvo van rond de $40000. Ik kan me niets anders bedenken dan dat het beugel systeem gekozen is om een paar centen te besparen.
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4293
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

casper schreef:
Fulaks schreef:Het is niet alleen de inhoud, maar ook de toegankelijkheid (de achterruit komt erg ver naar achter, de opening van de koffer is daardoor eerder een gat achteraan in de auto dan een bak, m.a.w. nauwelijks toegankelijk van bovenuit (als je rechtstaand iets in/uit de koffer wil doen moet je behoorlijk bukken). En dan zijn er nog die monsterlijke scharnieren...
Wat wil jij eigenlijk?
Als je een echte laadbak wil, dan moet je inderdaad deze S60 niet kopen, koop dan de V602 of de V70 of de XC6 of de S80.
Lees wat er staat, i.p.v. me de les te lezen. Wat jij zegt is immers precies wat ik reeds eerder schreef.
Fulaks schreef:Na uitgebreid gaan kijken te zijn, laat mijn vader omwille van de koffer de S60 links liggen en wacht hij op de V60. De binnenruimte vindt hij wel OK, de S80 vindt hij te groot. Maar toch wel leuk dat een mens die keuze heeft.
De S60 is mooi omwille van de coupé-achtige lijn. Daar zijn een aantal praktische nadelen aan verbonden i.v.m. de kofferruimte, meer bepaald de toegang daartoe, en iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken in welke mate dat belangrijk is.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

De oplossing komt weer eens uit Bayern ;)
Afbeelding
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Is dat zo'n 5 serie Grand Turismo vanaf 70 mille?? Mooie constructie wel.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

De beugels nemen gewoon veel plaats in, klaar. Mijn S80 heeft dat mooiere systeem en dat had de C70I ook. Ging echt niet ten koste van de mooie lijn.

S80 Executive
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Wat ik frappant vind, is dat nogal gemakkelijk wordt geroepen dan maar een V70, S80 aan te schaffen.

Dat is wel een andere prijsklasse, zeker de S80.
Er zijn niet niet veel nederlanders met budgetten voor nieuwe V70's / S80's.

Ik blijf het derhalve ook raar vinden. Ongetwijfeld is er een groep die deze wagen daarom niet gaat aanschaffen en naar een concurrent overstapt.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

En daar denk ik dus heel anders over.
De mensen die een S60 kopen kopen deze echt niet vanwege de kofferbak.
De mensen die een S60 kopen doen dat omdat het een goed rijdende auto is, en enige "sportieve" trekjes heeft. Ook een Audi of BMW wordt daarom gekocht.
Meestal zijn het dan ook nog 2-persoonshuishoudens die een dergelijke "sport"sedan kopen. Die hebben echt voldoende aan deze koffer. (Ik heb nog ruimte zat als ik 2 weken naar Frankrijk ga zonder Caravan, oké ik kan straks, als ik een new S60 aanschaf, 1 doos wijn minder mee terug nemen in de koffer. Ach dan maar op de achterbank)
Diegenen die ruimte willen kopen een Stationwagon of Estate.
Dan maken die beugels ook niet uit.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”