Lak beschadiging en vogels... Herstellen?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
MDA
5th Gear member

Ik heb het ook al ergens gepost op het algemeen technisch forum (waar het eigenlijk beter thuishoort), maar ik dacht: laat ik ook maar de onuitputtelijke kennis en expertise van de V40 / S40 club eens raadplegen.

Afgelopen weekend hebben vogels mijn prachtige V40 (donkerblauw) ondergepoept, en voordat ik het er af kon halen was het ergste al geschied: schade aan mijn lak! Na een natte spons, een rondje wasstraat en een goede dosis blanke (kleurloze) wax bleven er een stuk of 8 doffe plekken op het dak en twee op de motorkap... :(

Ik kan met nog agressievere schoonmaakmiddelen proberen het nog beter schoon te krijgen, maar ik denk dat dat niet veel meer uit zal richten. Commandant 4 werd me al als optie aangeboden, maar dat gebruik ik liever pas als uiterste redmiddel...

Hebben jullie nog goeie tips??

p.s. ik maak morgen wel wat foto's en zet ze wel bij het topic om goed te laten zien hoe het er uit ziet...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
arnoud
8th Gear member

Maak het niet te bont met rare middeltjes... Gewoon goed schoonmaken, waslaagje erover en meestal trekt het daarna uiteindelijk uit zichzelf vaak toch wel weg...

Tot nu toe zijn alle plekjes die ik op mijn auto heb gehad uiteindelijk allemaal weer verdwenen... Op het plekje van gisteren na, heeft maar een uurtje ofzo op het dag gelegen, lekker in de volle zon, en jawel lekkere plek in de lak... Maar over een week of wat is het vast weer vertrokken...

(heb wel metallic lak, weet niet of dat veel uit maakt)
menjo
7th Gear member

Als je van poetsen houdt, kun je wel eens een complete meguiars behandeling proberen (3 stappen, dus 3 keer hele auto poetsen). Resultaten die ik op fotos heb gezien zien er erg goed uit. Heb het zelf ook klaar staan, maar ben eigenlijk te lui.
Barracuda_82
3rd Gear member
Contacteer:

Mijn lak is bij de vorige eigenaar ook heel erg beschadigd door vogels. Zo erg zelfs dat de experts zeggen dat er niets meer aan te doen is en dat de hele auto overgespoten zal moeten worden om het weg te krijgen.

Enige zinnige wat ik kan zeggen: meteen poetsen als ze op je auto poepen!
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
MDA
5th Gear member

Barracuda_82 schreef: Enige zinnige wat ik kan zeggen: meteen poetsen als ze op je auto poepen!
Te laat! :(

Ik ga maar eens kijken hoe ver ik kom met een aantal poetsproducten...

Ik zal iedere keer foto's maken, en hier posten, en we zien wel wat er van komt...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
MarcoV
1st Gear member

Sja... vooral die gore meeuwenpoep is erg...

vet in de was zetten maar.... en meteen poetsen...
dat dan weer wel
Frenkie
2nd Gear member

Zoals velen met mij had ik ook hetzelfde ergelijke probleem. Wat ik ten eerste gedaan heb; in het najaar de takken (of struiken) snoeien zodat de bossage niet meer boven de auto hangt.(dit was dus bij mij thuis)
Dit heeft aardig geholpen, want als je er niet op tijd bij bent, is dit de grootste aggressieve 'shit' die er is,en je bent altijd te laat! Let dus op de plek waar je hem neerzet, want tijdens het rijden is de kans natuurlijk veel kleiner. Ik ben wel van mening dat als het eenmaal gebeurd is, dit heel erg moeilijk schoon te krijgen is en dit is ook vaak de mening van proffesionele poetsbedrijven. Mooi SHIT dus...........
joost
7th Gear member

Het brand namelijk in je lak, dat is het probleem. Daar helpt poetsen helaas niet tegen. De vorige eigenaar heeft het ook eens laten zitten en daar doe ik nu niets meer aan. Ik denk dat weinigen er iets van zien, maar ik weet dat de plek er zit...

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”