Dit kwam allemaal wat onverwacht en zodoende hadden we ons nog totaal niet voorbereid op het zoeken van een vervanger.
Anyway, inmiddels heb ik onze classic aan een handelaar verkocht en flink wat rondgeneusd naar vervangers.
Hoewel ik ook even naar andere merken / typen heb gekeken, kom ik toch weer bij een V70 uit.
We rijden plm. 12.000km per jaar, volgens mijn overwegingen zitten diesel en benzine dan erg dicht bij elkaar qua kosten. Behalve dan dat het mij lijkt dat diesels in de aanschaf toch wel wat duurder zijn en over de te verwachten gebruiksperiode (4 à 5 jaar) dit prijsverschil niet wordt goedgemaakt door de lagere brandstofkosten.
We hebben een paar eisen: automaat, trekhaak.
Wensen: leren bekleding, open dak.
Airco en dat soort spul vind ik zo vanzelfsprekend dat ik die niet eens noem.
Met ons budget kom ik dan op V70's van rond 2001 / 2002, benzine, kilometerstanden tussen 125k en 200k.
Net dus de "nieuwe generatie" (gerekend vanaf de Classic).
We hopen ongeveer max. €10k uit te hoeven geven.
Dit zou naar €15k opgerekt kunnen worden maar dan moeten we wel heel erg diep gaan en dat doen we liever niet.
We houden liever wat meer geld over om leuke dingen te doen dan in de meest mooie auto te zitten zonder dat we geld hebben om te rijden

Morgen gaan we rijden in een 2.4 Aut. uit 2001 met 188k op de teller.
Met behalve een open dak wel zo'n beetje alle opties die we willen.
Wel een of ander VDO audio/navigatiesysteem, vraag me af hoe dat klinkt en of ik er nog nieuwe kaarten voor kan krijgen ? Anders vind ik zo'n VDO-ding een flink nadeel.
We zijn ook benieuwd naar de motor: onze Classic had een lekkere 2.5 TDI, dit is "maar" een 140pk / 220Nm benzine....
De auto staat bij een niet-Volvo garage, ik ben van plan om 'm, als 'ie bevalt, bij onze Volvo garage nog even goed door te laten lichten alvorens de koop te sluiten (neem aan dat zoiets wel kan).
De airco van onze Classic was heel erg kapot, onze Volvo garage zegt dat dat bij de daaropvolgende generatie niet meer zo standaard voorkomt ?
Als iemand nog tips / adviezen heeft hoor ik ze graag.