Achterklep V50 2007 opent niet meer

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
nlco6574
Starter

Het vreemde is dat ik hoor dat er geschakeld wordt wanneer ik op de handgreep van de achterklep druk maar de klep opent niet. Ik heb in de bestaande artikelen over het niet openen van achterkleppen gekeken maar daar wordt gesproken over kabelbreuken waarbij ik er van uit ga dat er op dat moment ook niets meer schakelt. Wat het ook is ik heb wel het vervelende probleem dat wanneer je er iets aan wil kunnen doen eerst de achterklep open moet en ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen want gezien de berichten in het forum heb ik niet echt het gevoel dat dit een V50 kwaal is.
nlco6574
Starter

Ik geef zelf antwoord om het onderwerp te sluiten omdat het inmiddels vreemd genoeg opgelost is. Vraag me niet waarom maar ik heb net een aantal keer achter elkaar de schakelaar in de achterklep bedient en ineens ging de motor van het slot weer aan de slag en opende de achterklep. De klep heeft vanaf gisterenmiddag niet gewerkt en ongeveer 24 uur later ging het spontaan weer werken........ voorlopig tot nader order is mijn probleem dus opgelost.
rollebol
Starter

Ik heb hetzelfde , soms doet ie het wel , soms weer niet. Binnenkort gaat ie naar de garage voor reparatie. Het zal ongetwijfeld weer veel geld kosten.

Waar zijn de goede oude tijden van het zelf je raam openslingeren etc. Al dat electronische gedoe is zeer kwetsbaar en zelfs de dealers weten vaak al niet wat er mee te doen.

Mijn volgende auto wordt zeker geen hitec electronische, maar erg onbetrouwbare en kostbare Volvo. Helaas!

Ik ga meer denken aan een Dacia Sandero , met zo min mogelijk electronica. :D
TomVDG
1st Gear member

als je de kofferklep hoort schakelen maar ze niet open gaat is het slot waarschijnlijk stuk. kan je zelf eenvoudig vervangen als je beetje handig bent. gewoon de bekleding van de achterklep los trekken (eerst de binnenhandgreep losmaken door langs de bovenkant de 2 gedeeltes uit elkaar te wrikken) en dan een stevige ruk te geven aan de bekleding (je zal ze heus niet stuk doen ;) ) hierna gewoon enkele torx schroefjes los doen en je koffer gaat terug open.

in het slot zit een plastic schroef vast op het motortje die het slotmechanisme bediend en deze breek gewoon af
meyerk
Starter

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn s40. Microschakelaar vervangen in de handgreep (kost iets van €17,-). Kunt het zelf testen door de schakelaar even los te koppelen en dan weer aan te sluiten. Bij mij ging het slot toen weer open.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”