Overigens vind ik apk tot 09-2010 nou niet echt veel vertrouwen inboezemen, sinds de echte klassiekers tegenwoording 2jr apk krijgen zou dit voor mij een dealbreaker zijn. Als de verkoper vertrouwen heeft in zijn wagen, dan gooit 'ie hem toch voor 3 tientjes even door de keuring?
Niet om je af te schrikken: lang niet iedereen denkt hier zo over! Sommige mensen hebben iets van "hij heeft toch nog apk?". Het hoeft dus niet te betekenen, maar het kan ook een enorm project zijn..
Heb je een linkje/ foto's?
In mijn ervaring zijn 'technische gebreken' (motor/mechanica/electra) makkelijker op te lossen met weinig ervaring (en een goed boek) dan problemen aan het plaatwerk (roest, gaten, deuken, etc.). Echter als de motor "helemaal op is" dan is dat ook niet zo'n mooi beginpunt natuurlijk.
Wat ook een aandachtspunt is zijn de raam/deurrubbers! Let op dat deze niet al te erg uitgedroogd zijn en of de deuren onderop nog een beetje hard zijn. Check ook even onder de vloermatten in de cabine of 'ie daar droog is, natte vloer kan duiden op enorme roestgaten (:P) of een lek raampje/rubber.
Laat je overigens niet uit het veld slaan door dit soort opmerkingen: je moet gewoon goed opletten, maar het zijn hele gave wagens!