De laatste tijd bezig met het doen van enig "huiswerk".
Ben namelijk opzoek naar een auto welke mijn Renault Espace 2.0T uit 2003 (70LSHB) kan vervangen.
Gezien ik goede ervaringen heb met Volvo (V40) i.c.m een LPG-G3 installatie ben ik eigenlijk weer bij dit merk terechtgekomen.
Weet dat de 1.8 & 2.0 benzine motoren goed lopen op een Vialle LPInstallatie.
Daarom opzoek naar een V40 met/zonder LPG-G3 installatie met een relatief laag aantal kilometers op de teller.
Is het ook mogelijk om een LPG-installatie (G3) in te bouwen in een V40 (+ 2001) welke is uitgerust met een turbomotor bijv. de 2.0T / T4 of zijn er ervaringsdeskundige die dit afraden??
Ryan
Volvo V40 2.0T / T4 op LPG-G3
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 03:50
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat de T4 het beste loopt op Euro 98 ipv. Euro 95. Misschien dat dit ook effect heeft op hoe hij op LPG loopt?
De 2.0T loopt wel gewoon op 95, dus het lijkt mij dat dat geen probleem is.
Just my 2 cents, even wachten op de mensen die er daadwerkelijk wat vanaf weten
De 2.0T loopt wel gewoon op 95, dus het lijkt mij dat dat geen probleem is.
Just my 2 cents, even wachten op de mensen die er daadwerkelijk wat vanaf weten

--
Volvo V70 (MY2003) D5 163 pk aut., 359000 and counting!
Volvo S60 (MY2006) D5 185 pk Geartronic, 336000
Volvo S40 (MY1997) 1.8
Volvo V70 (MY2003) D5 163 pk aut., 359000 and counting!
Volvo S60 (MY2006) D5 185 pk Geartronic, 336000
Volvo S40 (MY1997) 1.8
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik begrijp niet zo goed wat dat ermee te maken heeft. LPG heeft een RON van meer dan 105, dus wat dat betreft ga je er altijd op vooruit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 03:50
Daar zit ook weer wat in. Het lijkt er alleen op dat er niet veel mensen zijn met ervaring met een 2.0T/T4 op LPG.edraket schreef:Ik begrijp niet zo goed wat dat ermee te maken heeft. LPG heeft een RON van meer dan 105, dus wat dat betreft ga je er altijd op vooruit.
Ik weet dat de turbomotoren van Saab het uitstekend doen op LPG, dus turbo en LPG sluiten elkaar sowieso niet uit.
- devnullT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01
Let er wel op dat je naar een inbouwer gaat die vaker turbo's doet, er schijnen zelfs maar een aantal garages te zijn die hier echt in gespecialiseerd zijn. Ik heb zelf een T4 op LPi. Werkt bijzonder goed, heb eigenlijk nooit een T4 gezien met een andere installatie dan een Vialle LPi. Neem dan voor de zekerheid de "grotere" injectoren ( bruin ).
Heb zelf de witte, gaat prima die gaan wel tot 200PK maar blijft er weinig ruimte over voor tunen mocht je dat later willen
reken op een 2 a 2,5 duizend voor alles, maar de installatie is nagenoeg onderhoudsvrij
Heb zelf de witte, gaat prima die gaan wel tot 200PK maar blijft er weinig ruimte over voor tunen mocht je dat later willen
reken op een 2 a 2,5 duizend voor alles, maar de installatie is nagenoeg onderhoudsvrij