440. bj 94 op LPG

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
diemen
1st Gear member
Contacteer:

Goededag beste mensen.

Ik heb een 440 van het bouwjaar 94 op LPG. De laatste tijd met het warme weer loopt hij niet meer opp gas. Als ik start op benzine gaat het goed, maar als de auto na het starten automatisch overstap op gas dan slaat hij af. Ook als ik tijdens het rijden overschakel op gas dan houd de auto in net of hij geen brandstog meer krijgt. Soms zijn er ook dagen bij dat het perfect gaat en dat hij na het starten wel op gas loopt of dat ik na langere tijd de auto wel om kan schakelen op gas (maar dit is de laatste dagen maar af en toe. wat kan dit zijn ?? en waar zou ik moeten kijken?

Groetjes Erwin
S.Brouwer
2nd Gear member

Heb zelf een 440 en ik heb dit ook al eens gehad, dat ik mijn auto bij de gasboer ophaalde vertelde deze mij dat m'n filter verstopt zat.

Heb hem daarna zelf nog eens schoongemaakt en dat kan jij ook eens doen.

De verdamper zit (van voor gezien) rechts onder je voorbumper.
Aan de onderzijde zit een rond bakje met 4 inbusjes vast.
Aan dat bakje zit je gasleiding, deze eerst een slag losdraaien zodat je gasleiding leeg sist. en je niet je bakje met te veel bar erachter tegen je handen aankrijgt.

Misschien dat je er wat aan hebt

rood omcirkeld is de plaats waar de verdamper zit
Afbeelding

bakje
Afbeelding
BuggyRene
2nd Gear member

Boven op de verdamper zit een magneetklep, deze zit met een boutje bovenaan vast geschroeft, boutje losmaken magneetspoel losmaken, reinigen en controleren of de magneetwerking het wel doet, zoja, electomagneet weer terug plaatsen en ik denk dat het probleem is verholpen. Filter in de gasafsluiter gaat zeer zelden verstopt zitten!!!
Vergeet de stift waarop de magneetspoel zit niet schoon te maken.

Succes
Volvo V40 D3 Geartronic '13
Volvo V50 2.0D Powershift. '09
Volvo V50 2.0D 172 pk. '05
Volvo V40 1.9D
Volvo 460 2.0i aut.'93 R.I.P
Volvo 440
Maplex buggy.'60
Siegel PCS-L Buggy.'68
Diahatsu Feroza '97
VW Golf Cabrio '86
Caerbannog
5th Gear member
Contacteer:

@VOlvo_440: interessant; een 2 liter op G3; klopt dat wel? Ik dacht dat de 2 liter niet voldeed aan de emissie-eisen, en dat daarom alleen een 1800 op g3 kan. (en dan heb ik het over het belastingvoordeel; natuurlijk kan een 2 liter wel op gas, maar je rijdt dan niet zo goedkoop als op g3 volgens mij.)

Hoe zit dit? Kan dit blijkbaar wel? Want bij mijn 2 liter 480 uit 95 was het niet mogelijk.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
S.Brouwer
2nd Gear member

Caerbannog schreef:@VOlvo_440: interessant; een 2 liter op G3; klopt dat wel? Ik dacht dat de 2 liter niet voldeed aan de emissie-eisen, en dat daarom alleen een 1800 op g3 kan. (en dan heb ik het over het belastingvoordeel; natuurlijk kan een 2 liter wel op gas, maar je rijdt dan niet zo goedkoop als op g3 volgens mij.)

Hoe zit dit? Kan dit blijkbaar wel? Want bij mijn 2 liter 480 uit 95 was het niet mogelijk.
Zou best kunnen dat weet ik niet, er zat tot afgelopen zomer een 1.6 in maar die heb ik er uit geknikkerd en er een 2.0 in terug gehangen.

Nu ik het zo schrijf klinkt het makkelijk, maar zijn er wel ff mee bezig geweest.

op m'n kenteken bewijs staat 1.6 en G3. dat er een 2.0 inzit is niet gemeld bij de rdw vandaar dat het ook kan. k dacht dat het ook niet gemeld hoefte te worden omdat het aantal cilinders het zelfde is gebleven
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”