Zoals beschreven: de motor loopt echt prima en prachtig, maar vooral koud is hij erg bokkig, je moet echt behoedzaam gas geven en koppelen als je ergens de weg op wilt draaien.
Bij erg koude motor lijkt het zelfs of hij bij gelijke pedaalstand opeens even feller wegrijdt, of je meer gas geeft.
Ook is hij niet erg soepel bij filerijden, laag in de toeren dus. Met airco erbij is dat uiteraard nog erger.
Nu staan op de planning al het reinigen van de ETM, een nieuw luchtfilter en een setje nieuwe bougies.
Nog meer ideeen ?
Alvast bedankt weer,
Misha
nukkig en bokkerig bij koude motor en filerijden
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
LMM>? ( lucht massa meter.... mege duur apparaat maarvaak de veroorzaker van een hoop ellende.
Mijn wagen moet maandag voor een beurtje. en ik heb ook last van een schokkerig verhaal. zeker op de CC met 100/120...
Mijn wagen moet maandag voor een beurtje. en ik heb ook last van een schokkerig verhaal. zeker op de CC met 100/120...
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 19:48
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Bij mij was het een combinatie:
- ETM
- LMM
- 2 bobbines die niet optimaal waren
Daarna liep de motor eindelijk zoals het zou moeten. Heeft een klap geld gekost, maar er valt zoveel stress van je af als de auto eindelijk rijdt zoals het moet.
- ETM
- LMM
- 2 bobbines die niet optimaal waren
Daarna liep de motor eindelijk zoals het zou moeten. Heeft een klap geld gekost, maar er valt zoveel stress van je af als de auto eindelijk rijdt zoals het moet.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Bobbines daar zat ik ook aan te denken...............
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Bij mij is het allemaal heel minimaal.
Start altijd direct, loopt als een zonnetje stationair en eenmaal warm op de CC prima. Ik heb alleen af en toe op deellast het gevoel of dat ie even een beetje inhoudt en versnelt, heel subtiel, maar wel merkbaar. (Ik althans, niet mijn vrouw, die stapt nog altijd met een big smile uit en wil nooit meer iets anders, ik ook niet trouwens).
Zijn de defecten hierboven te meten of wordt er op mijn klacht gereageerd door de garage door het "rücksichtlos" allemaal te vervangen, beginnend boven aan het rijtje?
Start altijd direct, loopt als een zonnetje stationair en eenmaal warm op de CC prima. Ik heb alleen af en toe op deellast het gevoel of dat ie even een beetje inhoudt en versnelt, heel subtiel, maar wel merkbaar. (Ik althans, niet mijn vrouw, die stapt nog altijd met een big smile uit en wil nooit meer iets anders, ik ook niet trouwens).
Zijn de defecten hierboven te meten of wordt er op mijn klacht gereageerd door de garage door het "rücksichtlos" allemaal te vervangen, beginnend boven aan het rijtje?
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
@Peertronic, bedoel je dat de auto bij deellast golvend accelereert?
Dat heb ik ook gehad, dat was over toen ik de Luchtmassameter heb vervangen. Misschien hebben ze bij de garage wel een bijpassende Luchtmassameter liggen die je even mag gebruiken om te kijken of het golvend accelereren over gaat. Het overzetten van de sensor is echt heel snel gebeurd, twee torx schroefjes en een stekkertje en je kunt er met je ogen dicht bij.
Dat heb ik ook gehad, dat was over toen ik de Luchtmassameter heb vervangen. Misschien hebben ze bij de garage wel een bijpassende Luchtmassameter liggen die je even mag gebruiken om te kijken of het golvend accelereren over gaat. Het overzetten van de sensor is echt heel snel gebeurd, twee torx schroefjes en een stekkertje en je kunt er met je ogen dicht bij.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
Ik ga binnenkort flink wat onderhoud doen, dan zal ik de bougies eens bekijken.
Heb niet het idee dat het aan de ontsteking ligt overigens.
LMM zou kunnen, maar daar komt een nieuwe voor.
ETM gaat gereinigd worden, heb gelukkig een Bosch en niet zo'n naar italiaans apparaat.
Heb niet het idee dat het aan de ontsteking ligt overigens.
LMM zou kunnen, maar daar komt een nieuwe voor.
ETM gaat gereinigd worden, heb gelukkig een Bosch en niet zo'n naar italiaans apparaat.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
Overigens: dat golvend accelereren doet ie ook als ie koud is, soms.
Dan hou je het gaspedaal constant en rijdt ie ineens war rapper door, alsof je even gas geeft.
Dan hou je het gaspedaal constant en rijdt ie ineens war rapper door, alsof je even gas geeft.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
Nee, dat herken ik dan weer niet.
Wel van die ouwe 850 T-5 jes, maar niet van deze motoren.
Het is wel zo dat het lijkt of bij het schakelen en dus even gas los inderdaad het toerental heel even wordt vastgehouden, als je snel doorschakellt.
Wel van die ouwe 850 T-5 jes, maar niet van deze motoren.
Het is wel zo dat het lijkt of bij het schakelen en dus even gas los inderdaad het toerental heel even wordt vastgehouden, als je snel doorschakellt.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Waar moet ik op rekenen bij een nieuwe LMM?
Moet binnenkort even naar de garage voor zomercontrole beurt, maar wil niet te diep in mijn buidel tasten. En een ETM? Ik heb al eens onder motorkap gesnuffeld, maar kan ik zonder demontage zien wat voor een type ik heb. Waar zit dat ding eigenlijk exact bij een 2.5T ::oops: ?
Moet binnenkort even naar de garage voor zomercontrole beurt, maar wil niet te diep in mijn buidel tasten. En een ETM? Ik heb al eens onder motorkap gesnuffeld, maar kan ik zonder demontage zien wat voor een type ik heb. Waar zit dat ding eigenlijk exact bij een 2.5T ::oops: ?
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
LMM => 289,- EX
ETM => 800,- + EX
ETM zit onder het spruitstuk, achter je radiator.
ETM => 800,- + EX
ETM zit onder het spruitstuk, achter je radiator.
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- Gothax
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21.04.2010 - 06:28
- Locatie: Heerlen
klopt; het gaspedaal is electronisch gestuurd en die is niet zo direct, heeft een kleine vertraging.. was in het begin even wennenMisha schreef: Het is wel zo dat het lijkt of bij het schakelen en dus even gas los inderdaad het toerental heel even wordt vastgehouden, als je snel doorschakellt.
ik heb zelfs trouwens ook dat ie bij koude motor tot 2000 toeren redelijk gelijk optrekt en daarboven komt er opeens wat gas bij..weet niet waar dit aan ligt? dit doet ie overigens maar 1x na een echt koude start
Volvo S60 2.4 2002
Ford Transit 1980 ex-krankenwagen
Volvo V70 2.5 AUT 1998
Fiat Marea Weekend '98
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
[quote="Gothax
ik heb zelfs trouwens ook dat ie bij koude motor tot 2000 toeren redelijk gelijk optrekt en daarboven komt er opeens wat gas bij..weet niet waar dit aan ligt? dit doet ie overigens maar 1x na een echt koude start[/quote]
Heb ik ook gemerkt ja, is over nadat ik een nieuwe LMM, een nieuwe Lambdasensor heb geplaatst en de ETM heb gereinigd.
ik heb zelfs trouwens ook dat ie bij koude motor tot 2000 toeren redelijk gelijk optrekt en daarboven komt er opeens wat gas bij..weet niet waar dit aan ligt? dit doet ie overigens maar 1x na een echt koude start[/quote]
Heb ik ook gemerkt ja, is over nadat ik een nieuwe LMM, een nieuwe Lambdasensor heb geplaatst en de ETM heb gereinigd.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver