Hallo mensen.onderweg op vakantie met v70d5 aut 2002 250000km en kip caravan.voor de vakantie begon hij een beetje te roken,dus luchtfilter vervangen en een toevoeging door de brandstof maar hielp niet echt.
garage gevraagt wat dit kon zijn maar waren veel mogelijkheden .
vlak bij Praag meer rook en gelukkig zelf ontdekt wat het kon zijn .ER ZAT OP DE INTERCOOLER OLIE.de garage heeft deze vervangen voor een kleine 500 euro en klaar.Vandaag terug gereden vanuit Kroatie naar Duitsland en in Slovenie een lange afdaling gemaakt in de stand 3 en ging prima maar een half uur later een melding in de bc van:versnellingbak service vereist:oliepeil gecontroleerd maar was goed.
Ook was bij optrekken vanaf 90km een soort fluitende toon te horen .
als ik het gas losliet was het over en het ging ook over als ik naar rechts stuurde dus evt twee problemen?De garages zijn nu dus gesloten en maar wachten tot maandag.Of heeft een heldere geest een idee?ik kon de melding niet resetten via dagteller knopje en contact op 1 en 2.
automaat
Heel vervelend als je dit in het buitenland overkomt. Ik begrijp dat je nu al weer in Duitsland bent?
Want daar werken ze soms ook nog op zaterdagmorgen.
De klacht is dus:
Melding versnellingsbak service vereist en oliepeil is goed.
Geur is goed? Ruikt niet verbrand?
Vanaf 90km/h fluitende toon en bij gas los en bij naar rechts sturen is het over.
Hebben ze ook wat kabels los gehad bij het vervangen van de intercooler en daardoor bijvoorbeeld een slechte massa?
Er schuurt niks tegen de aandrijfassen dat toevallig bij naar rechts sturen niet meer er tegen aan komt?
Want daar werken ze soms ook nog op zaterdagmorgen.
De klacht is dus:
Melding versnellingsbak service vereist en oliepeil is goed.
Geur is goed? Ruikt niet verbrand?
Vanaf 90km/h fluitende toon en bij gas los en bij naar rechts sturen is het over.
Hebben ze ook wat kabels los gehad bij het vervangen van de intercooler en daardoor bijvoorbeeld een slechte massa?
Er schuurt niks tegen de aandrijfassen dat toevallig bij naar rechts sturen niet meer er tegen aan komt?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13.03.2008 - 13:03
- Locatie: kollum
Goedemorgen .Ja we zitten nu op een camping net in Duitsland en is idd heel vervelend ook omdat het niet meer ontspannen rijd.alles lijkt verder goed peil en geur en vanmorgen alles nog nagekeken op iets anders zoals aanlopen maar alles goed.Heb ook nog de accu losgekoppeld maar storing bleef staan.Ga nu proberen of er nog een garage open is.Heel hartelijk dank voor jou reactie en je hoort het nog wel even als er een oplossing is.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41193
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13.03.2008 - 13:03
- Locatie: kollum
dank voor je reactie.
heb vanmorgen contact gehad met de ANWB en een monteur aan de lijn gehad die mij kon vertellen dat het geen ernstige storing was en dat ik er wek mee naar huis kon rijden .
Vermoedelijk door de lange afdaling in de stand 3 en een flinke caravan en een temperatuur van 33gr.
Het geluid wat ik hoorde zou evt van een wiellager kunnen komen.
Dus eerst maar eens thuis er naar laten kijken.
groeten.
heb vanmorgen contact gehad met de ANWB en een monteur aan de lijn gehad die mij kon vertellen dat het geen ernstige storing was en dat ik er wek mee naar huis kon rijden .
Vermoedelijk door de lange afdaling in de stand 3 en een flinke caravan en een temperatuur van 33gr.
Het geluid wat ik hoorde zou evt van een wiellager kunnen komen.
Dus eerst maar eens thuis er naar laten kijken.
groeten.
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Ik vind het wel straf dat die supertechneuten steeds bij de ANWB of de Belgische Touring Wegenhulp zitten. In een garage zoeken ze soms uren naar een probleem, en deze man doet een diagnose en uitspraak via de telefoon. Heb je ook garantie gekregen voor zijn telepathische hulpverlening?
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
Inderdaad een "ANWB monteur" die zoiets over de telefoon kast diagnosticeren? Onmogelijk...
Ook bij de ANWB denken ze na over kosten besparing.
Zoiets?: "als ie het toch niet red, kunnen we hem altijd wel nog naar huis slepen".
Dat jij dan al extra schade hebt op gelopen...????
Een defect lager? En je dan met deze combinatie en temperaturen door laten rijden.
Heeft deze "ANWB monteur" ook gegarandeerd dat het lager niet vast slaat?
Ik heb ook een tip: Zoek maandag toch maar een Volvo-dealer op, dan duurt je reis maar een dag langer.
Veilig thuis komen is ook wat waard. @Ben heeft hierboven de links van dealers al gezet.
Succes
Ook bij de ANWB denken ze na over kosten besparing.
Zoiets?: "als ie het toch niet red, kunnen we hem altijd wel nog naar huis slepen".
Dat jij dan al extra schade hebt op gelopen...????
Een defect lager? En je dan met deze combinatie en temperaturen door laten rijden.
Heeft deze "ANWB monteur" ook gegarandeerd dat het lager niet vast slaat?
Ik heb ook een tip: Zoek maandag toch maar een Volvo-dealer op, dan duurt je reis maar een dag langer.
Veilig thuis komen is ook wat waard. @Ben heeft hierboven de links van dealers al gezet.
Succes
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dirkV70d5 schreef:dank voor je reactie.
heb vanmorgen contact gehad met de ANWB en een monteur aan de lijn gehad die mij kon vertellen dat het geen ernstige storing was en dat ik er wek mee naar huis kon rijden .
Vermoedelijk door de lange afdaling in de stand 3 en een flinke caravan en een temperatuur van 33gr.
Het geluid wat ik hoorde zou evt van een wiellager kunnen komen.
Dus eerst maar eens thuis er naar laten kijken.
groeten.
Die monteur is ook lid denk ik van het Volvo-Forum,gezien zijn diagnose op afstand,dat gebeurd hier ook dagelijks.

Geen kans onbenut om te katten?Ramon&Ramon schreef:Die monteur is ook lid denk ik van het Volvo-Forum,gezien zijn diagnose op afstand,dat gebeurd hier ook dagelijks.:)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is geen katten,klopt het niet wat ik zeg dan?
Volgens mij moeten we deze discussie maar niet aangaan, anders ga je straks weer weg.
Nee, ik ben het niet met jullie eens. De meeste leden geven structurele oplossingen of delen hun ervaring.
In veel gevallen hebben ervaringsdeskundigen gelijk, daar hoef je niet altijd een monteur voor te zijn.
Ondanks dat ik weet dat jouw Volvo kennis zeer hoog is.
Dus misschien is het handiger dat jullie @dirkV70d5, vertellen wat er mogelijk aan de hand kan zijn.
Dat zou hem zeer helpen, denk je ook niet?
Nee, ik ben het niet met jullie eens. De meeste leden geven structurele oplossingen of delen hun ervaring.
In veel gevallen hebben ervaringsdeskundigen gelijk, daar hoef je niet altijd een monteur voor te zijn.
Ondanks dat ik weet dat jouw Volvo kennis zeer hoog is.
Dus misschien is het handiger dat jullie @dirkV70d5, vertellen wat er mogelijk aan de hand kan zijn.
Dat zou hem zeer helpen, denk je ook niet?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
een geluid uit de bak geloof ik zelf niet in,een fluitend geluid ken ik niet!
Als het uit de bak zou komen zou het geen invloed hebben met naar links of rechts sturen,tenzij er iets in het cardan mis is.
een wiellager fluit niet maar bromt meestal.
het zou de ankerplaat in het voor wiel kunnen zijn die aanloopt.
is er niks mis gegaan met het monteren van de intercooler,misschien een stekker vergeten of los gegaan?
Als het uit de bak zou komen zou het geen invloed hebben met naar links of rechts sturen,tenzij er iets in het cardan mis is.
een wiellager fluit niet maar bromt meestal.
het zou de ankerplaat in het voor wiel kunnen zijn die aanloopt.
is er niks mis gegaan met het monteren van de intercooler,misschien een stekker vergeten of los gegaan?
Kijk, zo ken ik je weer.
Die ankerplaat heb ik even niet aan gedacht.
Misschien moet @dirkV70d5 even met zijn hoofd buiten het raam rijden (en zijn passagier ook).
Welke storing(en) zou(den) dan nog meer de melding: "versnellingbak service vereist"
kunnen veroorzaken bij @dirkV70d5, behalve een stekker?
Als ik @dirkV70d5 goed begrijp kreeg hij de melding pas na een 1/2 uur bergaf in zijn drie.
Nieuwsgierig hoe het vandaag gaat en of @dirkV70d5 nog wat heeft ondernomen.
Misschien is hij al thuis.

Die ankerplaat heb ik even niet aan gedacht.
Misschien moet @dirkV70d5 even met zijn hoofd buiten het raam rijden (en zijn passagier ook).
Welke storing(en) zou(den) dan nog meer de melding: "versnellingbak service vereist"
kunnen veroorzaken bij @dirkV70d5, behalve een stekker?
Als ik @dirkV70d5 goed begrijp kreeg hij de melding pas na een 1/2 uur bergaf in zijn drie.
Nieuwsgierig hoe het vandaag gaat en of @dirkV70d5 nog wat heeft ondernomen.
Misschien is hij al thuis.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Ik heb wel eens gelezen dat Wegenwacht monteurs een veel betere opleiding hebben gehad dan de monteur in een willekeurige garage.AlexV70 schreef:Inderdaad een "ANWB monteur" die zoiets over de telefoon kast diagnosticeren? Onmogelijk...
Veelal komen ze uit de garage en krijgen ze extra opleidingen om diagnose te stellen.piotrV70 schreef:Ik heb wel eens gelezen dat Wegenwacht monteurs een veel betere opleiding hebben gehad dan de monteur in een willekeurige garage.AlexV70 schreef:Inderdaad een "ANWB monteur" die zoiets over de telefoon kast diagnosticeren? Onmogelijk...
Tja, beter weet ik niet, meestal weten ze wel veel van alle merken (en dat valt nog niet mee).
- mijn speeltje
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 19:39
mede volvo rijden. Zelfde euvel in noorwegen gehad. Indien de sensoren in de bak boven een bepaalde waarde komen geeft dat als resultaat "versnellingbak service vereist". Oliepeil en kleur goed, laten resetten bij Volvo, koste mij 25€. Mij werd toen op afstand verteld dat ik er gerust mee naar NL kon rijden. Suc6
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ik ben geen expert, maar ik houd altijd drie dingen in de gaten bij automaten (heb er door de jaren heen ook wel eens wat kapot gehad):
- Oliepeil en vooral kleur en geur
- Werking: slippen ? Bonken ? Langzaam / slecht schakelen (haken/hangen) ?
- (bij)geluiden -> da's het moeilijkste te controleren
Als ik het allemaal zo hoor, lijkt het me niet ondenkbaar dat de ANWB specialist gelijk heeft, hetgeen dan dus ondersteund wordt door de ervaring van "mijn speeltje".
Ben benieuwd om te horen hoe de status ondertussen is ?
- Oliepeil en vooral kleur en geur
- Werking: slippen ? Bonken ? Langzaam / slecht schakelen (haken/hangen) ?
- (bij)geluiden -> da's het moeilijkste te controleren
Als ik het allemaal zo hoor, lijkt het me niet ondenkbaar dat de ANWB specialist gelijk heeft, hetgeen dan dus ondersteund wordt door de ervaring van "mijn speeltje".
Ben benieuwd om te horen hoe de status ondertussen is ?
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Hi Dirk,
Nog nieuws ?
Nog nieuws ?
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13.03.2008 - 13:03
- Locatie: kollum
Hallo alle mensen die gereageerd hebben .
eerst een hartelijk dank voor het meeleven met ons.
inmiddels zijn wij net weer thuis gekomen eerst vanaf de Chiemzee en toen nog enige dagen in Koblenz(waar wij helaas geen internet hadden)
vanaf de Chiemsee bij een hoge temp na een uur weer het fluitende fibrerende geluid ,dan weer meer en dan weer minder .de laatste 100km over!Vanuit Koblenz(hoge temp)na een half uur weer hetzelfde geluid en de laatste 200km over!Van versnellings bak geen last gehad,schakeld prima slipt niet dus ik weet het niet.(zonder caravan geen geluid)
Laat hem eerst maar een keer resetten denk ik.
als alles achter de rug is geef ik nog wel even bericht.
Hartelijk dank eerst .groeten Dirk.
eerst een hartelijk dank voor het meeleven met ons.
inmiddels zijn wij net weer thuis gekomen eerst vanaf de Chiemzee en toen nog enige dagen in Koblenz(waar wij helaas geen internet hadden)
vanaf de Chiemsee bij een hoge temp na een uur weer het fluitende fibrerende geluid ,dan weer meer en dan weer minder .de laatste 100km over!Vanuit Koblenz(hoge temp)na een half uur weer hetzelfde geluid en de laatste 200km over!Van versnellings bak geen last gehad,schakeld prima slipt niet dus ik weet het niet.(zonder caravan geen geluid)
Laat hem eerst maar een keer resetten denk ik.
als alles achter de rug is geef ik nog wel even bericht.
Hartelijk dank eerst .groeten Dirk.
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Hi Dirk,
Fijn dat jullie weer goed thuis zijn gekomen.
Ben benieuwd naar verder nieuws.
Fijn dat jullie weer goed thuis zijn gekomen.
Ben benieuwd naar verder nieuws.
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)