De automaat van mijn Volvo S60 2003, 110000km geeft kleine schokjes bij het constant rijden in de vierde en vijfde versnelling bij een laag toeren tal van rond de 1500 trn. Hij schokt dan wat en toerental stijgt met 200 trn.
Bij wat meer prestatie moeten leveren ( helling op) gaat het wel goed. Probleem ontstaat alleen op vlakke weg. Bij rijden op snelweg en boven 90 geen probleem. Schakelen gaat gewoon goed.
Vandaag bij garage geweest. Heeft nieuwe software echter lost probleem niet op. Men praat over de bak spoelen en eventueel kijken naar een of andere ring welke gescheurd kan zijn welke aan buitenzijde van de bak zit. Geen idee wat? Wanneer dit niet helpt is het advies een nieuwe bak. Kosten veel.
Heeft iemand ervaring met deze klacht en een oplossing?
Probleem automaat in 4e en 5e versnelling
Benzine of diesel?
Wat zegt de Volvo-specialist cq dealer? Spoelen lijkt mij namelijk een beetje vroeg.
Wat zegt de Volvo-specialist cq dealer? Spoelen lijkt mij namelijk een beetje vroeg.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21320
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Lock-up werkt niet of niet goed bij 1500 toeren. Maar wel bij hogere toerentallen.
Eigenlijk is een auto niet gemaakt om zo hard mogelijk met een zeer laag toerental te rijden. De bak gaat dan zoeken naar de juiste versnelling.
Eigenlijk is een auto niet gemaakt om zo hard mogelijk met een zeer laag toerental te rijden. De bak gaat dan zoeken naar de juiste versnelling.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14.03.2010 - 21:06
- Locatie: Purmerend
Het is een 170 pk benzine uitvoering. De dealer adviseert om te gaan spoelen. Men geeft aan hiermee zaken te kunnen gaan uitsluiten. Men gaat er vanuit dat het met de bak te maken heeft. M.i. kan het net zo goed de aansturing zijn. Ik ben van plan om maar eens bij een echte specialist langs te gaan. Autrans of zo.
AlexV70 schreef:]Benzine of diesel?
Wat zegt de Volvo-specialist cq dealer? Spoelen lijkt mij namelijk een beetje vroeg.
Misschien heb je op dit forum al eens over de ETM (gasklephuis) gelezen.
Het zou namelijk wel een kunnen dat die van jou versleten is.
Tik maar eens ETM in bij Zoek.
Het zou namelijk wel een kunnen dat die van jou versleten is.
Tik maar eens ETM in bij Zoek.
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Dat is ook mijn conclusie (ik heb er ook last van). Maar weet je misschien ook of er iets aan gedaan kan worden?Msuidgeest schreef:Lock-up werkt niet of niet goed bij 1500 toeren. Maar wel bij hogere toerentallen.
Eigenlijk is een auto niet gemaakt om zo hard mogelijk met een zeer laag toerental te rijden. De bak gaat dan zoeken naar de juiste versnelling.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21320
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dit type automaat ken ik niet. De mijne natuurlijk wel.
Een bezoek aan de dealer lijkt meer voor de hand liggend.
Een bezoek aan de dealer lijkt meer voor de hand liggend.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Lijkt inderdaad de lock-up. De 4 bak had daar ook wel eens last van. Spoelen was dan de oplossing.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Dit probleem heeft mijn nieuwe S60 ook, samen met een bonk bij het in D schakelen. Wat was de oplossing? De auto-adaptie moet nog worden gereset bij mij.
[edit] Niet gezien dat deze forummer niet meer hier komt. Ben wel benieuwd of iemand hier het probleem herkent.
[edit] Niet gezien dat deze forummer niet meer hier komt. Ben wel benieuwd of iemand hier het probleem herkent.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- DutchS60
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 02.08.2009 - 12:40
Mijn bak deze week laten spoelen doordat het schakelen steeds moeizamer verliep. Verschil is zeer duidelijk merkbaar, ben er tot nu toe goed over te spreken!
S60 2.0T aut 2004 - 180 PK - Lichtblauw Metallic - 17'' Tethys - IMIV - Achteruitrij Camera
V50 1.6D DRIVe Start/Stop Momentum 2009 - 109 PK - Wit - 17" Freja - Xenon - RTI - Bluetooth
V50 1.6D DRIVe Start/Stop Momentum 2009 - 109 PK - Wit - 17" Freja - Xenon - RTI - Bluetooth
- DutchS60
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 02.08.2009 - 12:40
Door mijn zwager die full time werkzaam is als monteurbuikijn schreef:Waar heb je hem laten spoelen? ben benieuwd naar de ervaringen met automaat-spoelen.nl, maar dat volk weigert hardnekkig op email te reageren... (lijkt haast een trend in auto-land)

S60 2.0T aut 2004 - 180 PK - Lichtblauw Metallic - 17'' Tethys - IMIV - Achteruitrij Camera
V50 1.6D DRIVe Start/Stop Momentum 2009 - 109 PK - Wit - 17" Freja - Xenon - RTI - Bluetooth
V50 1.6D DRIVe Start/Stop Momentum 2009 - 109 PK - Wit - 17" Freja - Xenon - RTI - Bluetooth