Ik lees al een tijdje mee op dit forum en vond 't tijd om me maar 'ns te registreren en voor te stellen. Mijn naam is Ralf Thissen, 31 jaar oud en woonachtig in 't Harde. Ik heb jarenlang met veel plezier en passie BMW gereden. Na vier 3 Series en een 1 Serie keer ik echter na 12 jaar het automerk BMW (voorlopig?) de rug toe. Ik verlang naar een ruimere en wat meer op comfort gerichte auto. Ik heb overwogen om privé een Mercedes-Benz of Volvo aan te schaffen, maar heb uiteindelijk toch weer gekozen voor een leaser. Mijn volgende leaseauto zal de Volvo V50 Sport met de zojuist geintroduceerde D2-motor met 115 pk en 270 Nm worden. Net als de iets minder presterende 1.6D DRIVe Start/Stop valt ook deze in de 20% bijtellingscategorie. Groot voordeel t.o.v. van de DRIVe vind ik, naast het vermogen/koppel, de manuele 6-bak (de DRIVe heeft maar een 5-bak). Daarnaast is de auto ook nog 'ns € 200 goedkoper, dus dit was wat mij betreft de beste keuze.
De standaarduitrusting van de Volvo V50 is nu gelijk aan de Kinetic en de Sport voegt daar nog het volgende aan toe:
Aluminium inleg
Armsteun achter met bekerhouders en opbergruimte
Audiobediening in stuurwiel
Automatisch dimmende binnenspiegel
Bluetooth
Cruise Control
Dalarö bekleding (textiel / T-tec)
Elektrisch inklapbare buitenspiegels met grondverlichting
High Performance audio inclusief USB-poort
In hoogte verstelbare passagiersstoel met lendesteun en neerklapbare rugleuning
Luchtvochtigheidsensor
Mistlampen
Park Assist achter
Regensensor
Watch dial instrumentenpaneel
16” convector lichtmetalen velgen
Ik heb de 17" Serapis velgen (van de MY2010 V50 R-Design) toegevoegd ter vervanging van de 16" exemplaren. Leer heb ik overwogen, maar toch niet aangevinkt. Over de kleur heb ik lang nagedacht, maar de keuze is uiteindelijk toch gevallen op Ice White solid. Ik vind de auto in het wit gewoon 't mooist.

De V50 in MY2011 is echt een aanbieding geworden. De auto kost in deze configuratie 'slechts' € 32.245 en is voor mij in de lease € 115 per maand goedkoper dan mijn huidige BMW 118dA. Natuurlijk dateert de V50 al van 2004 en die leeftijd zie je in een aantal zaken ook zeker terug, maar toch ben ik nog altijd erg te spreken over dit model.
Over een paar maanden staan er dus twee Volvo's op de oprit (m'n vriendin rijdt in een Volvo V40). Als je me dat een jaar geleden had gezegd, had ik je echt voor gek verklaard