help stuur en auto trillen
-
- 2nd Gear member
Al een tijdje trilt mijn S80.Eerst had ik gewone stalen velgen maar toen heb ik lm velgen met banden gekocht (nieuw). Na ongeveer een 6 weken begon auto trillen.Ben toen terug naar garage gegaan en opnieuw laten balanceren en probleem is niet weg.Stalen velgen terug geplaatst en trillen is weg.Ik heb alsnog rubbers van draag armen vervangen, rem schijven en blokken, en achterste schijven bij AOC uitgelijnd en remblokken vervangen.Trillen was niet weg.Alleen fusekogel is niet vervangen.Nu is zover dat auto veel lawaai maakt (alsof wiel lager is kapot) en trillen ook bij stalen velgen voorkomt. Bij banden boer zijn banden verwisseld eerst Bridgstone nu Michelin 215/55/16. Vanaf begin denk ik dat het aan lm velgen ligt maar banden boer denkt niet.Hij wil nog auto balanceren met banden op auto+ en as richten??? Ik was ook bij Volvo dealer en hij heeft banden op zo een Hunter GPS 9700 en volgens hem zijn velgen niet krom.Hij had hoogteslag op apparaat gemeten en die voorwielen 85NM en achter 10NM. Mij baart nu zorgen dat auto ook op stalen velgen trilt en daarover niet. Wat kan probleem zijn ik word gek.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik vraag mij af of je kunt herleiden WELKE band(en) aan het trillen is/zijn. Links of rechts en voor of achter. Als je dan de wielen wisselt , merk je dan verschil in trillen?
Ik heb enkele jaren terug ook hoogteslag gehad op linksachter van een busje van de zaak. Bleek de band scheef afgesleten, zonder een oorzaak te kunnen achterhalen. Ik vind namelijk dat hoogteslag helemaal niet hoort en vraag mij af wat jij bedoelt met 85 en 10 NM?
Ik heb enkele jaren terug ook hoogteslag gehad op linksachter van een busje van de zaak. Bleek de band scheef afgesleten, zonder een oorzaak te kunnen achterhalen. Ik vind namelijk dat hoogteslag helemaal niet hoort en vraag mij af wat jij bedoelt met 85 en 10 NM?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
Wielen verwisselen heb ik ook geprobeerd maar ook dat helpt niet. Banden die nu onder zitten zijn 2 dagen oud. Toen ze bij Volvo banden onder Hunter apparaat hebben gezet hebben ze hoe ik begrepen had op de achterste banden 10 NM druk uitgeoefend en op voorste 85NM om hoogteslag weg te werken. Dat hebben ze tegen mijn gezegd.Ik heb toen geen kopie van verslag gekregen omdat Hunter niet aan printer aangesloten is????
Zijn het originele Volvo wielen? Is het anders misschien mogelijk dat de plastic vulringen ontbreken? Heb dat ook wel eens gehad en dat is heel goed merkbaar. Bij universele velgen worden bijna altijd vulringen toegepast.
-
- 2nd Gear member
Nou.Ik ben terug naar garage gegaan en andere velgen gekocht.Trillen is weg nu.Dus zoals ik dacht het lag aan slechte velgen.Maar nu trilt mijn auto als ik rem.Terwijl alles nieuw is ( remblokken en remschijven) Ik heb ze nu ongeveer 1 maand eronder.Het zijn originele Volvo onderdelen. Ik word gek.Sinds ik velgen gekocht heb gaat van alles fout.