Wel de 60 is volledig gerepareerd, stabilisator stangen, kogellagers, airco en lampen bijgesteld. de schokken is teruggetraceerd tot de foute beveiliging op de injector van de eerste cilinder en ondertussen ook gefixt.
totale kost: 880€ all in.
Ondertussen is de 60 gekeurd, verzekerd en ingeschreven!
Wat er opkomt van nog te doen spullen:
- Nieuw lampjes steken in de koplampen oude zijn raar ronduit. nieuw philips night visions gekocht.
- En een gecleande nummerplaat houder, al gekocht.
Juist dat rottige dat met die hitte ik niet in de geburen van de wagen kan komen zonder verblind te worden met dat wit of plat te gaan van de hitte (38° in vlakke zon)
- leder cleaner
- clayen
- sierstuk op de uitlaat zetten want gewoon een zwarte buis is low class voor een S60..
- in de toekomst miss laten chippen om die overige 30pk los te laten.
- motorbay eens grondig kuisen, beetke schichtig op met die LPG toestand onder de motorkap om dan met een hogedruk reiniger erop te gaan.
Volvo S60 2.4i 20v Elegance Automaat
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20781
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Even een foutje wegwerken. De S40 heeft geen gebruik gemaakt van Renault onderdelen.
Slechts de diesel (inclusief bak) was een perfect Renault product.Daar waren vrijwel nooit problemen mee.
Oké nu on topic. Mooie S60 veel plezier ermee en geniet van het rijden in een vijfcylinder.
Slechts de diesel (inclusief bak) was een perfect Renault product.Daar waren vrijwel nooit problemen mee.
Oké nu on topic. Mooie S60 veel plezier ermee en geniet van het rijden in een vijfcylinder.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Meeus
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57
wel ik heb de diesel, de handbak was om kort te zijn nog nooit zoiets rammelachtig gezien, in versnelling (gelijk de welke) kan je met de pook de salsa dansen.
De originele motorblok was een fontein van olielekken.. dan op een 170.000km totaal geblokkeerd, begon eerst met ferm te ratelen en daarna alle lichten en uit en motor KIA..
Maaaaar verder niet te klagen als het 40'ke goed onderhouden is en de nodige liefde krijgt en kilometers krijgt is het een droom van een wagen om in te rijden.
Mijn 40 gekocht op 148.000km en momenteel 222.000km, aangekocht een 3 jaar geleden. wel een 3-4 tal maanden in garage gestaan voor reparaties..
De originele motorblok was een fontein van olielekken.. dan op een 170.000km totaal geblokkeerd, begon eerst met ferm te ratelen en daarna alle lichten en uit en motor KIA..
Maaaaar verder niet te klagen als het 40'ke goed onderhouden is en de nodige liefde krijgt en kilometers krijgt is het een droom van een wagen om in te rijden.
Mijn 40 gekocht op 148.000km en momenteel 222.000km, aangekocht een 3 jaar geleden. wel een 3-4 tal maanden in garage gestaan voor reparaties..
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";

