Ik heb volgens mij de slechtste V50 ooit. Staat voor de7e of 8e keer in de garage, end at met 30.000km en na slechts 1 verjaardag. Ikz al jullie eventjes een evrhaal vertellen over een V50 2.0d...
Ik kreeg hem geleverd begin maart 2005, na paar maanden deed ik hem binnen omdat er iets rammelde, maar dat konden ze niet verhelpen, heb dan zelf maar wat isolatiemateriaal achter het trillend stuk geplaatst... Hij trok ook scheef, hebben hem uitgelijnd, maar niks veranderd... Dan kreeg ik het startprobleem, daar is al 3 of 4 maal voor binnen geweest, nog steeds problemen mee, alhoewel het al heele rg verbeterd is. Dan koppeling die plots verbrandde, stinken dat dat deed... Terwijl ik naar garage rijd om koppeling te vervangen, val ik tegen 130km/u stil, heel erg spannend, tenzij je er zelf in zit natuurlijk. Er zat lucht in mijn cilinders. Hoe komt dat?? Geen idee... Was nu laatste keer binnen omdat hij enorm trilde, al aan 100km/u. Startprobleem steekt nog maar heel af en toe de kop op. Net telefoon gehad van garage, mag hem ophalen, hebben opnieuw ergens iets vervangen om startprobleem op te lossen, maar het getril (vibraties), die voelen ze, maar vinden geen oplossing.
Ik heb nu "deal" gekregen van volvo, ze nemen de mijne over en krijg nieuwe, mits opleg van 5800€, beetje veel vind ik, na 1 jaar vol problemen...
Iemand oplossing wat ik beste doe of iemand soortgelijke ervaring...
Pritchard
Probleem V50!!!!!!!!!
- Pritchard
- 5th Gear member
Enig idee hoe ik emt GND in contact kan komen?NOS schreef:GND had ook zoiets, die heeft z'n auto weg gedaan
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ga naar pb, dan nieuw bericht, aan GND en stel je vraag. Daarna afwachten.Pritchard schreef:Enig idee hoe ik emt GND in contact kan komen?NOS schreef:GND had ook zoiets, die heeft z'n auto weg gedaan
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- NOS
- 7th Gear member
maar gnd is hier natuurlijk niet meer actief, je kan het proberen via z'n gewone e-mailzweuds schreef:Ga naar pb, dan nieuw bericht, aan GND en stel je vraag. Daarna afwachten.Pritchard schreef:Enig idee hoe ik emt GND in contact kan komen?NOS schreef:GND had ook zoiets, die heeft z'n auto weg gedaan
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Contacteer:
heb je rechtsbijstand?
dan zou je ze kunnen laten onderhandelen...
dan zou je ze kunnen laten onderhandelen...
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Pritchard
- 5th Gear member
Kan ik eens nagaan , normaal wel, maar is vooral voor ongevallen ed...
Toch bedankt...
Toch bedankt...
-
- 2nd Gear member
Vind het toe te betalen bedrag zo gek nog niet. Maar je kunt altijd een tegenbod doen natuurlijk.
Ik heb het zelf ook bij de hand gehad en heb mijn oude V50, van februari 2005, na 8 maanden weer ingeleverd met een bijbetaling van € 3850,=.
Als jij hem nu inlevert ga je er ook weer een bouwjaar op vooruit.
Ik heb het zelf ook bij de hand gehad en heb mijn oude V50, van februari 2005, na 8 maanden weer ingeleverd met een bijbetaling van € 3850,=.
- Pritchard
- 5th Gear member
Waarom heb je de jouwe ingeleverd?? Welke problemen???arisvh schreef:Vind het toe te betalen bedrag zo gek nog niet. Maar je kunt altijd een tegenbod doen natuurlijk.
Kom van bij verdeler, moet nu nog 4700€ bijleggen...
-
- 2nd Gear member
Teveel om op te noemen, maar vooral allemaal kleine storingen.
Airco die warme lucht blaast, nieuwe benzinepomp, krakende stoelen, niet goed werkend schuifdak etc. en het meeste van dit meerdere malen ........
Op een gegeven moment verlies je het vertrouwen in de auto en ben ik er klaar mee ....
Airco die warme lucht blaast, nieuwe benzinepomp, krakende stoelen, niet goed werkend schuifdak etc. en het meeste van dit meerdere malen ........
Op een gegeven moment verlies je het vertrouwen in de auto en ben ik er klaar mee ....
- gnd
- 3rd Gear member
Vrienden,
Ik zag een mail dat ik een PB had ontvangen.
"Gelukkig?" :?: blijk ik niet de enige te zijn met een maandagochtend auto. :oops:
Bij mij lag het juridisch vrij complex:
Ik had vrij veel problemen met de Volvo V50 2.0.d.
Omdat ik niet de eigenaar ben, deed mijn rechtsbijstandverzekering niets.
Die V50 is eigendom van een leasemaatschappij.
De leasemaatschappij had een contract met mijn werkgever en ik heb een contract met mijn werkgever.
Ik heb een paar maal bij de leasemaatschappij aangegeven dat Volvo NL deze auto maar in moest nemen. Maar vanuit Beesd werd er gezegd dat de auto in orde is...... :evil:
Had Volvo NL wel die maandagochtend V50 ingenomen en een deal gemaakt met de leasemaatschappij, dan reed ik nu weer V50 i.p.v. een Seat. :oops:
Dit soort verhalen gaan binnen ons bedrijf als een lopend vuurtje.
Hierdoor worden er nu heel wat minder S40/V50's besteld. En dat is toch jammer..
Uiteindelijk heeft mijn leidinggevende de knoop doorgehakt en heeft bij onze leasecoördinator een oplossing geëist.
Omdat een paar van mijn collegae nu ex-collegae zijn, waren er wat leaseauto's "over". Van die pool heb ik er één 'mogen' kiezen.
Zie dit topic voor een sterk verkorte weergave van de problemen die ik had.
Cheers,
GND
Ik zag een mail dat ik een PB had ontvangen.
"Gelukkig?" :?: blijk ik niet de enige te zijn met een maandagochtend auto. :oops:
Bij mij lag het juridisch vrij complex:
Ik had vrij veel problemen met de Volvo V50 2.0.d.
Omdat ik niet de eigenaar ben, deed mijn rechtsbijstandverzekering niets.
Die V50 is eigendom van een leasemaatschappij.
De leasemaatschappij had een contract met mijn werkgever en ik heb een contract met mijn werkgever.
Ik heb een paar maal bij de leasemaatschappij aangegeven dat Volvo NL deze auto maar in moest nemen. Maar vanuit Beesd werd er gezegd dat de auto in orde is...... :evil:
Had Volvo NL wel die maandagochtend V50 ingenomen en een deal gemaakt met de leasemaatschappij, dan reed ik nu weer V50 i.p.v. een Seat. :oops:
Dit soort verhalen gaan binnen ons bedrijf als een lopend vuurtje.
Hierdoor worden er nu heel wat minder S40/V50's besteld. En dat is toch jammer..

Uiteindelijk heeft mijn leidinggevende de knoop doorgehakt en heeft bij onze leasecoördinator een oplossing geëist.
Omdat een paar van mijn collegae nu ex-collegae zijn, waren er wat leaseauto's "over". Van die pool heb ik er één 'mogen' kiezen.
Zie dit topic voor een sterk verkorte weergave van de problemen die ik had.
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
-
- 2nd Gear member
Ik heb ook een blauwe maandag V50 2.0D gehad,
en ook na lange tijd overgegaan tot teruggave en afkoopsom die in de vernoemde grootte orde ligt.
Als klant voel je je natuurlijk bedrogen, je wil eenzelfde wagen tegen geen kost, de wagen moest maar goed zijn van in den beginnen en het is niet uw fout dat ze zo lang getracht hebben de wagen goed te krijgen en hij daardoor maar ouder werd.
Ik heb me neergelegd bij het feit dat ;1 je krijgt dus inderdaad een nieuwe wagen, met opnieuw 0 km op de teller en een jaartje jonger,
2 die nieuwe wagen zal geen problemen hebben (daar was ik van uit gegaan).
En jup, ik rij nu al maanden rond in een nieuwe V50 2.0 D zonder enig probleem, terwijl ik ongeveer om de week binnen moest, (soms om de dag) plus het verbuik bij deze ligt bijna 1.5 liter lager (tussen 1 en 1.5 liter) en ik ben die andere V50 daardoor al compleet vergeten.
Dus; inruilen die handel zo snel mogelijk en uw dealer te vriend houden ...
en ook na lange tijd overgegaan tot teruggave en afkoopsom die in de vernoemde grootte orde ligt.
Als klant voel je je natuurlijk bedrogen, je wil eenzelfde wagen tegen geen kost, de wagen moest maar goed zijn van in den beginnen en het is niet uw fout dat ze zo lang getracht hebben de wagen goed te krijgen en hij daardoor maar ouder werd.
Ik heb me neergelegd bij het feit dat ;1 je krijgt dus inderdaad een nieuwe wagen, met opnieuw 0 km op de teller en een jaartje jonger,
2 die nieuwe wagen zal geen problemen hebben (daar was ik van uit gegaan).
En jup, ik rij nu al maanden rond in een nieuwe V50 2.0 D zonder enig probleem, terwijl ik ongeveer om de week binnen moest, (soms om de dag) plus het verbuik bij deze ligt bijna 1.5 liter lager (tussen 1 en 1.5 liter) en ik ben die andere V50 daardoor al compleet vergeten.
Dus; inruilen die handel zo snel mogelijk en uw dealer te vriend houden ...
-
- 2nd Gear member
Ik heb gisteren eens enige kilometers met de V50 van Pritchard gereden. Het trillen leek mij niet uit de ophanging of zo te komen maar eerder uit een 'aarzelende' motor. Het is vooral bij konstante snelheid te voelen. Tijdens het accelereren trekt ie mooi door maar vanaf hij in deelast komt lijkt ie me iets onstabiel te draaien.Pritchard schreef:Ik heb volgens mij de slechtste V50 ooit. Staat voor de7e of 8e keer in de garage, end at met 30.000km en na slechts 1 verjaardag. Ikz al jullie eventjes een evrhaal vertellen over een V50 2.0d...
Ik kreeg hem geleverd begin maart 2005, na paar maanden deed ik hem binnen omdat er iets rammelde, maar dat konden ze niet verhelpen, heb dan zelf maar wat isolatiemateriaal achter het trillend stuk geplaatst... Hij trok ook scheef, hebben hem uitgelijnd, maar niks veranderd... Dan kreeg ik het startprobleem, daar is al 3 of 4 maal voor binnen geweest, nog steeds problemen mee, alhoewel het al heele rg verbeterd is. Dan koppeling die plots verbrandde, stinken dat dat deed... Terwijl ik naar garage rijd om koppeling te vervangen, val ik tegen 130km/u stil, heel erg spannend, tenzij je er zelf in zit natuurlijk. Er zat lucht in mijn cilinders. Hoe komt dat?? Geen idee... Was nu laatste keer binnen omdat hij enorm trilde, al aan 100km/u. Startprobleem steekt nog maar heel af en toe de kop op. Net telefoon gehad van garage, mag hem ophalen, hebben opnieuw ergens iets vervangen om startprobleem op te lossen, maar het getril (vibraties), die voelen ze, maar vinden geen oplossing.
Ik heb nu "deal" gekregen van volvo, ze nemen de mijne over en krijg nieuwe, mits opleg van 5800€, beetje veel vind ik, na 1 jaar vol problemen...
Iemand oplossing wat ik beste doe of iemand soortgelijke ervaring...
Pritchard
- Lambert
- 5th Gear member
Volgens mij hebben we voor dit soort dingen een burgelijk wetboek, waar in staat dat je als klant ervan uit mag gaan dat je bij een dergelijke aanschaf een x aantal jaar ongestoort moet kunnen rijden.... (los van de fabrieksgarantie)
Dat je nu gedwongen wordt om 5800 op tafel te leggen, terwijl je dat niet geplant hebt lijkt me wel een basis hebben waarin je dat burgelijk wetboek kan aanroepen. Kortom, laat je informeren door een vakkundige advocaat of inderdaad rechtsbijstandverzekering.
(ik heb overigens geen formele kennis van dit soort zaken, maar wel een behoorlijk gevoel voor rechtvaardigheid)
Dat je nu gedwongen wordt om 5800 op tafel te leggen, terwijl je dat niet geplant hebt lijkt me wel een basis hebben waarin je dat burgelijk wetboek kan aanroepen. Kortom, laat je informeren door een vakkundige advocaat of inderdaad rechtsbijstandverzekering.
(ik heb overigens geen formele kennis van dit soort zaken, maar wel een behoorlijk gevoel voor rechtvaardigheid)
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Summum
- 6th Gear member
Het Burgerlijk Wetboek bepaalt slechts in algemene zin dat een zaak de eigenschappen moet bezitten die de koper daar in redelijkheid van mag verwachten. Dit betreft de zogenaamde conformiteit. Natuurlijk mag je bij een nieuwe auto hogere verwachtingen hebben dan bij een 10 jaar oude. Er staat echter nergens in de wet dat een auto minimaal 2 of 3 jaar foutloos moet werken.
Zou de auto niet geschikt zijn voor normaal gebruik, en die gedachte komt wel op als je wekelijks naar de garage moet, dan heb je recht op herstel. Of, als dat niet lukt, kun je de koop ontbinden en de koopprijs terugvragen. Bij ontbinding van de koop of inruil voor een nieuwe is het wel redelijk dat er een aftrek plaatsvindt. Je hebt immers toch een jaar met de auto gereden. Bovendien zal een rechter ook altijd aftrek toepassen voor het zogenaamde "nieuw voor oud" principe. Bij omruil voor een splinternieuwe auto zonder bijbetaling zou je namelijk bevoordeeld worden. Anders had je een auto van een jaar oud met een x-aantal kilometers op de teller gehad. Over de hoogte van het bij te betalen bedrag valt natuurlijk te discussieren.
Groet,
Summum
(die wel professionele kennis op dit gebied heeft)
Zou de auto niet geschikt zijn voor normaal gebruik, en die gedachte komt wel op als je wekelijks naar de garage moet, dan heb je recht op herstel. Of, als dat niet lukt, kun je de koop ontbinden en de koopprijs terugvragen. Bij ontbinding van de koop of inruil voor een nieuwe is het wel redelijk dat er een aftrek plaatsvindt. Je hebt immers toch een jaar met de auto gereden. Bovendien zal een rechter ook altijd aftrek toepassen voor het zogenaamde "nieuw voor oud" principe. Bij omruil voor een splinternieuwe auto zonder bijbetaling zou je namelijk bevoordeeld worden. Anders had je een auto van een jaar oud met een x-aantal kilometers op de teller gehad. Over de hoogte van het bij te betalen bedrag valt natuurlijk te discussieren.
Groet,
Summum
(die wel professionele kennis op dit gebied heeft)
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Pritchard
- 5th Gear member
Allen bedankt voor de raad. Ik heb deze week nog eens "onderhandeld" met de verkoper en ze zijn tot een finaal besluit gekomen: bij een opleg van 4000€ krijg ik dezelfde V50, maar als ik contract teken zal ik nog 17inch-velgjes vragen, voor de geleden schade... Wat me niet overdreven lijkt, voor zo'n superbedrijf. Maar blijf toch sterk ontgoocheld over mijn aankoop...
Wat blijkt nu ook, voor 3000€ extra (7000e dus), zou ik een een D5 kunnen hebben, een motor die zijn diensten al bewezen heeft... Of zou ik toch maar bij mijn 2.0d blijven??
Wat blijkt nu ook, voor 3000€ extra (7000e dus), zou ik een een D5 kunnen hebben, een motor die zijn diensten al bewezen heeft... Of zou ik toch maar bij mijn 2.0d blijven??
- BertjeB
- 3rd Gear member
hoop geld, maar voor wat ik ervan weet is de D5 een beul van een motor waarmee volvo vriend en vijand verraste.
wat doet zo'n motor met de restwaarde over enkele jaren?
wat is het verschil in verbruik?
verschil in gewicht?
verzekering?
etc. etc.
succes met een lastige keuze!
greetzzzzz Bert
wat doet zo'n motor met de restwaarde over enkele jaren?
wat is het verschil in verbruik?
verschil in gewicht?
verzekering?
etc. etc.
succes met een lastige keuze!
greetzzzzz Bert
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
- Lambert
- 5th Gear member
Ik rij een D5 185 pk nu 3 maanden, een beresterke moter en een waanzinnige trekkracht. Het is net of die moter overgedimensioneerd is. Ik haal een gemiddeld gebruik van 6,8 op 100 km en dan rijd ik bepaald niet zacht.
Dus een aanrader!
Dus een aanrader!
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-XC60 T5 Summum Rica
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T