Hallo jongens
We zitten in Kroatié
Halverwege de rit begon de auto bij het optrekken te ribbelen(stotend optrekken) ... Het werd al erger en erger ,en zit nu geloof ik met een kapotte koppeling in kroatié. De koppeling gaat ook erg zwaar bij het intrappen. auto heeft van ons 204000 km gelopen, en het lijkt mij wat vroeg voor een nieuwe drukgroep en zo.. Maar als het moet vervangen worden, wat mag zo iets kosten,en wat moet er zoal vervangen worden??
Wie kan ons een beetje helpen hier, om ook weer terug te komen naar nederland over 2 weken....
groetjes van ons
koppeling kapot??? help help
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Die van mij heeft bij 3 ton nog de originele koppeling + vliegwiel, maar dat is geen garantie dat alle koppelingen het zo lang uithouden. Het hortend en stotend optrekken wordt veelal veroorzaakt door een defect vliegwiel. Het is dus zeker mogelijk dat de koppeling zelf nog best goed is, maar omdat de bak en alles er toch onderweg is, is het verstandig ook de koppelingsplaten mee te vervangen. Bij de Volvo-dealer kost dit in totaal zo'n € 1850,00.
Heb je al even naar de hoeveelheid remvloeistof gekeken? De koppeling maakt hier namelijk ook gebruik van en als deze lekt, gaat dit niveau dus naar beneden. Een lekke koppelingscilinder is namelijk ook mogelijk.
Ik weet natuurlijk niet hoe erg het nu is, maar vaak is het schokken wel wat te verminderen door, nadat de auto enigszins in beweging is, de koppeling weer ietsjes in te trappen en dan pas verder omhoog te laten komen. Dus tot aangrijpingspunt, dan ietsjes intrappen en weer rustig omhoog laten komen. Misschien dat je op die manier de boel dusdanig kunt ontzien en zo weer thuis kunt komen.
Heb je al even naar de hoeveelheid remvloeistof gekeken? De koppeling maakt hier namelijk ook gebruik van en als deze lekt, gaat dit niveau dus naar beneden. Een lekke koppelingscilinder is namelijk ook mogelijk.
Ik weet natuurlijk niet hoe erg het nu is, maar vaak is het schokken wel wat te verminderen door, nadat de auto enigszins in beweging is, de koppeling weer ietsjes in te trappen en dan pas verder omhoog te laten komen. Dus tot aangrijpingspunt, dan ietsjes intrappen en weer rustig omhoog laten komen. Misschien dat je op die manier de boel dusdanig kunt ontzien en zo weer thuis kunt komen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
1000,- euro voor een nieuwe koppeling en onderste krukaskering (laat die gelijk meenemen)!
Succes daar!
Succes daar!
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Oke. ja ik zit net in Kroatie.. dus er moet nog vakantie gevierd worden :-x.
en daarna nog door Oostenrijk terug, en dat met een caravan??.. kweet het niet .
Maar vanmorgen 0m 9 uur word de auto opgehaald door de plaatselijke ANWB, en brengt ons naar een Volvo dealer.. Als ik het goed begrepen heb.
De taal en communicatie is natuurlijk niet makkelijk.
Maar het is goed om te weten dat het ook de vliegwiel kan zijn en niet de drukgroep.. Ik denk dan ik het allemaal maar over me heen laat komen.
en daarna nog door Oostenrijk terug, en dat met een caravan??.. kweet het niet .
Maar vanmorgen 0m 9 uur word de auto opgehaald door de plaatselijke ANWB, en brengt ons naar een Volvo dealer.. Als ik het goed begrepen heb.
De taal en communicatie is natuurlijk niet makkelijk.
Maar het is goed om te weten dat het ook de vliegwiel kan zijn en niet de drukgroep.. Ik denk dan ik het allemaal maar over me heen laat komen.
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Het is dan wel verstandig om de hele brut te laten vervangen dus.
Koppeling, drukgroep,onderse krukaskeerring,vliegwiel,koppeling cilinder.
Koppeling, drukgroep,onderse krukaskeerring,vliegwiel,koppeling cilinder.
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Als de zaak dan toch los is, dan alles maar in -1- keer. Dat is wel het verstandigste, dan kun je er weer een hele poos tegenaan. Maar ja, het budget...balen man! Succes daar.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Niet dat je er nu nog wat aan hebt, maar heb je thuis helemaal niets gemerkt aan de koppeling? Dat hij daar ook wel eens wat schudde bij het wegrijden? Die van mij doet dat al een paar jaar, maar het ene moment wat erger dan het andere moment. Met caravan sowieso wel sneller dan solo.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Ben nog in Mei met de caravan weggeweest , wel in nederland, maar heb het toen niets van vernomen. Door de bergen in Duitsland (Kassel) begon ik het te vernemen. Paar keer een goede file gehad. Misschien een kombie van warmte/caravan /file, noem maar op.
Inmiddels staat de auto in een garage (autoservis) geen Volvo garage dus, was te ver zij de man van de PL. ANWB. Man zij dat de koppeling kapot was, heeft er even in gereden, en in de 4e versnelling plank gas en de toeren schoten omhoog. Kapoet zij hij.. ike maak 100 % Neue kopelunn. Nou ja doe maar dan zij ik :roll: Onderdelen komen wel van Volvo zij de man. Komt niets anders in. Afwachten dus.
Inmiddels staat de auto in een garage (autoservis) geen Volvo garage dus, was te ver zij de man van de PL. ANWB. Man zij dat de koppeling kapot was, heeft er even in gereden, en in de 4e versnelling plank gas en de toeren schoten omhoog. Kapoet zij hij.. ike maak 100 % Neue kopelunn. Nou ja doe maar dan zij ik :roll: Onderdelen komen wel van Volvo zij de man. Komt niets anders in. Afwachten dus.
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hitte, file, heuvels en een caravan. Echt funest voor een koppeling... Balen man! Wellicht zijn daar de tarieven voor arbeidsloon niet zo schrikbarend hoog als hier, dus valt de rekening straks mee...
Succes er mee en desalniettemin een plezierige voortzetting van je vakantie!
Succes er mee en desalniettemin een plezierige voortzetting van je vakantie!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Zal nog verslag doen als het achter de rug is. Hoppelijk morgen avond klaar.
Toch heel erg bedankt, kunnen wij goed gebruiken.Succes er mee en desalniettemin een plezierige voortzetting van je vakantie!
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Och..... 't kin altied minder. Desondanks, genieten! ( en de rest is een zorg voor later.)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Zoals ik net in een ander topic aan een andere vakantieganger met pech schreef: juist als je pech hebt met je vervoersmiddel moet je nog meer je best doen om iig. wel van je vakantie te genieten, dan heb je iig. dat nog !
Ik spreek uit ervaring
Ik spreek uit ervaring

Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Ben ook benieuwd wat het daar gaat kosten. In Kroatie proberen ze er mijns inzien wel vaak een slaatje uit te slaan.
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Ben ook zeer benieuwd hoor wat het gaat kosten..
Zou het uurloon niet lager liggen dan in Nederland??
Zou het uurloon niet lager liggen dan in Nederland??
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Oepssss :oops: Kweet al wel hoeveel de rekening is, maar heb de auto nog niet terug
moet klaar zei de man en werkt vanavond door ,, koppeling en drukgroep, toplager; 1250 euries. een hoop geld , of niet? Ik weet dat het bij ons ook een hoop kost , maar toch.
Heb toch nog een vraag aan jullie; Is het niet dat je de BTW hier niet hoeft te betalen of dat je het terug krijgt??? wie weet er iets van? het is geen eu land dussss???? misschien toch nog een paar euries goedkoper...
groetjes jan van uit Kroatie..
moet klaar zei de man en werkt vanavond door ,, koppeling en drukgroep, toplager; 1250 euries. een hoop geld , of niet? Ik weet dat het bij ons ook een hoop kost , maar toch.
Heb toch nog een vraag aan jullie; Is het niet dat je de BTW hier niet hoeft te betalen of dat je het terug krijgt??? wie weet er iets van? het is geen eu land dussss???? misschien toch nog een paar euries goedkoper...
groetjes jan van uit Kroatie..
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Poei, prijs valt mij inderdaad ook tegen! V.w.b. de BTW zou ik het eerlijk gezegd niet weten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Het demonteren van het geheel is het meeste werk, de onderdelen (bv die keering) zijn dan niet echt de kosten. voor een koppeling betaal je geloof ik iets van in de 350,- euro, vliegwiel dat weet ik niet.janpie schreef:Het is dan wel verstandig om de hele brut te laten vervangen dus.
Koppeling, drukgroep,onderse krukaskeerring,vliegwiel,koppeling cilinder.
Als ze de boel dan toch open hebben liggen denk dan even goed na over het vervangen van event andere zaken!
Nogmaals stertke en succes!
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4