Na veel wikken en wegen toch maar besloten mijn oude, vertrouwde Parrot CK3100 in te bouwen. Inbouw stations vroegen daar tussen de 90 - 160 euo voor, dus heb ik het zelf gedaan...auto wordt ook pas een beetje echt van mij als ik de boel uit elkaar heb gezien.
Na alle verhalen over de airco unit was ik redelijk zeker dat het zou lukken; niet dus. Even langs de dealer gereden in Delft, daar heeft een monteur hem binnen 10 min (gratis, service van de zaak) eruit gehaald. Terug naar huis gereden, daar alles gedaan volgens de instructies (accu verhaal e.d.). Met de juist kabel netjes ingebouwd; ziet er super uit en werkt perfect!
Helaas bij updaten naar de nieuwste software kwam er een foutmelding No Signal. Enig speurwerk leverde op dat dit te verhelpen is door de parrot met een kabel te updaten. Kabel gekocht (a 32 pond..) en nu is alles helemaal goed.
Wat is het toch fijn om zoiets uiteindelijk (bijna) helemaal zelf gedaan te hebben! Schermpje zit boven de pennenhouder, microfoon komt uit bij het midden. Geluid is super en ook kunnen de mensen mij perfect verstaan.
Parrot CK3100 ingebouwd
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
...echt waar...ECHT een foutmelding bij updaten gehad!
Foto's volgen...

Foto's volgen...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Nou, bij deze dan de foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Waarom dat draadje niet door het vakje achter de houder laten lopen. Ik vind het erg slordig staan, ook de parrot display. Hoort gewoon niet in de auto thuis. En dan nog het stekkertje voor de 12 volt. Beetje zonde in mijn ogen van zo'n strak dashboard.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit, al blijf ik zo'n toegevoegd schermje zo'n hoog Halfords gehalte hebben.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 05.05.2009 - 23:15
Bij mij zit de parrot precies hetzelfde als bij Jelle. Zoals bij Turbodesk kan bij mij niet, daar zit nl. een bekerhouder. Tevens wil ik display inderdaad zo min mogelijk in beeld hebben, dan is de lagere plaatsing subtieler. Wel minder bedieningsgemak, maar goed te doen. Wel heb ik een hele zwarte display, valt minder op dan bi-color. Tuurlijk is alles EXW mooier (zoals in de BMW via bluetooth via de iDrive in het grote scherm), maar voor mijn MJ was dat sowieso niet leverbaar. De EXW telefoon inbouw van volvo vind ik wel mooi, maar niet practisch. Dus dan is dit wel een van de betere oplossingen mits je niet je HU-803 wil inleveren voor iets aftermarket met bluetooth.
XC70 D5 Geartronic MJ 2003, BMW 525D MJ 2008, Porsche 911 Carrera 3.0 MJ 1977
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
tja, Ik heb zelf ook een parrot in gebouwd, ipv. de autotelefoon.
Het blijft aftermarkt, maar die apparaten zonder scherm vind ik ook een drama om te bedienen. De schermen van Parrot vallen mij trouwens ook alles mee hoor.
Ik heb hemzelf tussen mijn tellerbehuizing en ventilatieroosters geplaatst. is ook een mooie plek.
De plek waar je hem nu heb zitten zou ik persoonlijk niet doen ondat ik dat kleine kuiltje ervoor gebruik voor mijn zonnebril
Zit wel weer netjes weg gewerkt.
De stroomkabel in de aansteker is een Ipod kabel?
Het blijft aftermarkt, maar die apparaten zonder scherm vind ik ook een drama om te bedienen. De schermen van Parrot vallen mij trouwens ook alles mee hoor.
Ik heb hemzelf tussen mijn tellerbehuizing en ventilatieroosters geplaatst. is ook een mooie plek.
De plek waar je hem nu heb zitten zou ik persoonlijk niet doen ondat ik dat kleine kuiltje ervoor gebruik voor mijn zonnebril

Zit wel weer netjes weg gewerkt.
De stroomkabel in de aansteker is een Ipod kabel?
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 05.05.2009 - 23:15
Iphone denk ik....
XC70 D5 Geartronic MJ 2003, BMW 525D MJ 2008, Porsche 911 Carrera 3.0 MJ 1977
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Zeer interessant om te ervaren dat iedereen een verschillende mening er op na houdt. In eerste instantie wilde ik het scherm op dezelfde plaats wegwerken als Turbodesk. Mijn vrouw vond dat nou juist spuuglelijk :roll: . Tevens, ik gebruik dat vakje vrij vaak om mijn nokia E90 in te leggen (als ik, inderdaad de iPHONE, voor navigeren gebruik). Ook vind ik het schermpje nu juist meer uitzicht; bedienen doe ik toch via de iphone of spraakgestuurd en niet via de carkit knoppen zelf (behalve het volume).
Het is zeker geen super oplossing, maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Het is een "tijdelijke oplossing" totdat ik zeker weet wat ik wil gaan doen met audio / navigatie (jeroenCC had goede ideen mbt VDO bijvoorbeeld, en zelf zat ik over een Kenwood 9260 te denken). Vooralsnog voldoet dit uitstekend en het is eenvoudig en zonder blijvende schade allemaal makkelijk weer te verwijderen.
Persoonlijk vind ik schermpje absoluut niet lelijk en kan me ook helemaal niet vinden in "halfords" visioenen. Wel heb ik de ervaring dat fabrieks-af BT sets vaak een stuk minder goed zijn dan de specialisten, zoals Parrot.
De reden voor het iphone snoertje is simpel. Oorspronkelijk is de houder een Carcomm houder, met AUX en stroom aansluiting. Het plan was om dat achter te monteren zodat er niets te zien zou zijn. Helaas...de HU-603 heeft geen AUX ingang, en als ik de iphone in de houder steek wordt de speaker van de iphone uitgeschakeld en hoor ik dus geen navigatie meer. Vandaar een simpel snoertje weggewerkt achter de radio, in een extra kleine sigaretten plug. Ik vind het wel netjes zo, ben er zeer tevreden mee.
Edraket: wat bedoel je met "het snoertje weglaten lopen in het vakje achter de houder"? Ik wilde eerst snoertje van iphone door de ventilatieroosters doen; dat lukte niet. Ook kreeg ik niet het ventilatierooster eruit dus heb ik het maar zo opgelost.
Het is zeker geen super oplossing, maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Het is een "tijdelijke oplossing" totdat ik zeker weet wat ik wil gaan doen met audio / navigatie (jeroenCC had goede ideen mbt VDO bijvoorbeeld, en zelf zat ik over een Kenwood 9260 te denken). Vooralsnog voldoet dit uitstekend en het is eenvoudig en zonder blijvende schade allemaal makkelijk weer te verwijderen.
Persoonlijk vind ik schermpje absoluut niet lelijk en kan me ook helemaal niet vinden in "halfords" visioenen. Wel heb ik de ervaring dat fabrieks-af BT sets vaak een stuk minder goed zijn dan de specialisten, zoals Parrot.
De reden voor het iphone snoertje is simpel. Oorspronkelijk is de houder een Carcomm houder, met AUX en stroom aansluiting. Het plan was om dat achter te monteren zodat er niets te zien zou zijn. Helaas...de HU-603 heeft geen AUX ingang, en als ik de iphone in de houder steek wordt de speaker van de iphone uitgeschakeld en hoor ik dus geen navigatie meer. Vandaar een simpel snoertje weggewerkt achter de radio, in een extra kleine sigaretten plug. Ik vind het wel netjes zo, ben er zeer tevreden mee.
Edraket: wat bedoel je met "het snoertje weglaten lopen in het vakje achter de houder"? Ik wilde eerst snoertje van iphone door de ventilatieroosters doen; dat lukte niet. Ook kreeg ik niet het ventilatierooster eruit dus heb ik het maar zo opgelost.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Jelle, Het kan inderdaad niet wat ik zei. Ik heb zelf de telefoonhouder net boven het opbergvakje zitten, en de draad het bakje in laten lopen. Een klein gaatje achter in het bakje en je ziet de draad niet meer weglopen. Jou houder zit hoger,maar toen ik het typte had ik dat niet goed gezien. Zwarte draadjes zouden al heel wat beter staan denk ik.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95