Goed verhaal Johann.
Dank voor je uitleg. Mooie case voor Geely.
Gaan ze weer met de nepperij..
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40978
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik ga er niet eens commentaar op leveren....
Volvo for life
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
De automaten in de Volvo's zijn inderdaad niet het sterkste punt. Als je rustig er mee rijdt gaat het allemaal prima, maar bij wat spotievere rijstijl e.d. is het niet geweldig is mijn ervaring.
Ook over de nieuwe geartronic automaat is de media niet louter positief.
B.v. een stukje van autoblog.nl:
"De D5 is inderdaad het welbekende 2.4 grote dieselblok wat we kennen uit een tal van andere Volvo’s. Met een maximumvermogen van 205 pk en een maximumkoppel van 420 nm voel je je niet te kort gedaan, de vijfpitter heeft geen enkele moeite om de S60 van zijn plek te krijgen. Volgens de officiele cijfers doet de S60 D5 7,8 seconden over de sprint naar de 100 en haalt 235 km/u met handbak en 230 km/u met de automaat.
Het verlies van vijf km/u op de topsnelheid zal je nog het minst betreuren, de Geartronic bak is in vele opzichten niet briljant. Het gemis aan flippers achter het stuur zullen veel kopers door hun vingers zien, niet over schakelen na hoeven denken is tenslotte ook een luxe. Het automatisch schakelen doet de bak echter ook niet heel erg goed, de software was regelmatig in de war wat de beste keuze zou moeten zijn. Vooral gedurende “sportief” rijden zit de bak regelmatig in de weg door te schakelen op momenten waarop je het niet wil. Rijd je rustig, dan lijkt de bak het iets beter bij te benen.
Gelukkig bleek de Geartronic automaat in de T6 een fijnere combinatie. Nog steeds doet de concurrentie het beter en ontbreken de flippers, maar er is redelijk mee te leven."
En nee, ik heb nog niet de luxe gehad om de S60 zelf uit te proberen...
Ook over de nieuwe geartronic automaat is de media niet louter positief.
B.v. een stukje van autoblog.nl:
"De D5 is inderdaad het welbekende 2.4 grote dieselblok wat we kennen uit een tal van andere Volvo’s. Met een maximumvermogen van 205 pk en een maximumkoppel van 420 nm voel je je niet te kort gedaan, de vijfpitter heeft geen enkele moeite om de S60 van zijn plek te krijgen. Volgens de officiele cijfers doet de S60 D5 7,8 seconden over de sprint naar de 100 en haalt 235 km/u met handbak en 230 km/u met de automaat.
Het verlies van vijf km/u op de topsnelheid zal je nog het minst betreuren, de Geartronic bak is in vele opzichten niet briljant. Het gemis aan flippers achter het stuur zullen veel kopers door hun vingers zien, niet over schakelen na hoeven denken is tenslotte ook een luxe. Het automatisch schakelen doet de bak echter ook niet heel erg goed, de software was regelmatig in de war wat de beste keuze zou moeten zijn. Vooral gedurende “sportief” rijden zit de bak regelmatig in de weg door te schakelen op momenten waarop je het niet wil. Rijd je rustig, dan lijkt de bak het iets beter bij te benen.
Gelukkig bleek de Geartronic automaat in de T6 een fijnere combinatie. Nog steeds doet de concurrentie het beter en ontbreken de flippers, maar er is redelijk mee te leven."
En nee, ik heb nog niet de luxe gehad om de S60 zelf uit te proberen...
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Johann heeft gelijk, die GT is een stuk antiek. Sommige mensen houden heel erg van antiek.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Na 2 auto's met automaat gereden te hebben (geen Volvo) en testritten in diverse andere merken waaronder een Volvo met automaat, is het allemaal één pot nat.
De beschrijving die autoblog geeft kan je zo transponeren op ieder ander merk met automaat waar ik in heb gereden.
De bakken met dubbele koppeling ken ik niet al heb ik over de nieuwe powershift bak van Ford ook al dergelijke berichten gelezen. Niet die agiliteit die de vergelijkbare VAG bakken tentoonspreiden zo was het commentaar.
Ik neem aan dat de GT bij Aisin wordt betrokken (grote fab in BE).
Men zou er goed aan doen eens een test te nemen met een ZF bak bijv.
Waarom krijgt ABM het wel voor elkaar om vlot schakelende bakken in hun vermogenssterke auto's te lepelen.
Voor mij dus geen Volvo met automaat hoe graag ik die ook best zou willen hebben (en ook geen nieuwe S60 overigens).
De beschrijving die autoblog geeft kan je zo transponeren op ieder ander merk met automaat waar ik in heb gereden.
De bakken met dubbele koppeling ken ik niet al heb ik over de nieuwe powershift bak van Ford ook al dergelijke berichten gelezen. Niet die agiliteit die de vergelijkbare VAG bakken tentoonspreiden zo was het commentaar.
Ik neem aan dat de GT bij Aisin wordt betrokken (grote fab in BE).
Men zou er goed aan doen eens een test te nemen met een ZF bak bijv.
Waarom krijgt ABM het wel voor elkaar om vlot schakelende bakken in hun vermogenssterke auto's te lepelen.
Voor mij dus geen Volvo met automaat hoe graag ik die ook best zou willen hebben (en ook geen nieuwe S60 overigens).
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Wie/wat is ABM?
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Ok!
Zijn dat niet allemaal ZF automaatbakken? Die van BMW dacht ik wel.
Zijn dat niet allemaal ZF automaatbakken? Die van BMW dacht ik wel.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Ja.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Deze zinsnede uit bovenstaande quote: "En wat doet Ford? Die ziet allemaal leuke Volvo spulletjes bij Volvo ongebruikt op de plank liggen en denkt laten wij dat eens in een Focus proppen" moet wel juist zijn want ................ onderstaande reactie kwam ik tegen onder een artikel waarin o.a. de Focus ST ter sprake kwam.Johann schreef:Over het topic, de nepperij..Ben schreef:En nu maar weer ON TOPIC
......................................
En wat doet Ford? Die ziet allemaal leuke Volvo spulletjes bij Volvo ongebruikt op de plank liggen en denkt laten wij dat eens in een Focus proppen. Mag best wel wat PK's hebben. Mag ook wel iets herrie maken. Mag ook toch wel iets breder op de poten. Electronica? Niet nodig, lekker een mechanisch diff in de -hand-bak proppen want dan blijven de remblokjes van die grotere remmen langer heel. en die grote remmen passen alleen onder 19" wielen dachten ze bij Ford.
Heb zelf al een paar jaar ervaring met zo'n diff en ook kunnen vergelijken met AWD en mag het misschien niet helemaal halen maar het maakt heel veel goed en is voorspelbaar, kun je van een Haldex AWD niet altijd zeggen.
De keuze was simpel eigenlijk en de ogenblikjes waren op.
Volvo heeft mij eigenlijk naar Ford verwezen, niet andersom.
Oh ja, de luchtroosterjes in de spatborden van de Ford zijn nep. :razz:
Maar goed: top dat Ford dit doet.. en die ST is ook een toppertje volgens mij (met dank aan Volvo trouwens!)


Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nou.........!
Die achterste wielkast?
Maar ik vind dit ten opzichte van de foto uit de topicstart idd wel meevallen.
Die achterste wielkast?
Maar ik vind dit ten opzichte van de foto uit de topicstart idd wel meevallen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- D-Funk
- 3rd Gear member
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 15:59
- Locatie: Emmeloord
Hier zitten 18" onder.. Ik denk dat het ook een beetje aan de nieuwere auto's ligt. Als je een nieuwe Insignia besteld kan je die gewoon met 20" vanuit de fabriek bestellen. Nog niet zo lang geleden was 20" uit den boze! Als je de Insignia met 18" neemt heb je ook het gevoel dat het wel ff wat groter kan (ex collega heeft een Insignia gehad, vandaar de vergelijkingV480-S60 schreef:Nou.........!
Die achterste wilekast?
Maar ik vind dit ten opzichte van de foto uit de topicstart idd wel meevallen.

Ik krijg het idee dat 18" standaard begint te worden en dat je 19 of 20 inch moet nemen om je auto weer wat "dikker" te maken. Is 18" de grootste maat voor onder de S60?
Facelift C30 Summum, Ice White, 18"; Midir, Verlaagd sportonderstel, Xenon, Verwarmde stoelen, RTI, Telefoon, Cranberry leder, Dynaudio, Onderpanelen Ice White gespoten etc..
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Toen is Ford daar ineens met een Focus RS500... Waarschijnlijk de C30 T5-Rgsx750r schreef: Deze zinsnede uit bovenstaande quote: "En wat doet Ford? Die ziet allemaal leuke Volvo spulletjes bij Volvo ongebruikt op de plank liggen en denkt laten wij dat eens in een Focus proppen" moet wel juist zijn want ................ onderstaande reactie kwam ik tegen onder een artikel waarin o.a. de Focus ST ter sprake kwam.
Maar goed: top dat Ford dit doet.. en die ST is ook een toppertje volgens mij (met dank aan Volvo trouwens!)
![]()
![]()
Rob