Na plaatsen van de 2005 xenon lampen in mijn 2004 V70 werkt de hoogteverstelling verkeerd om.
Dat is te begrijpen en was vooraf bekend, maar ik wil dat natuurlijk netjes oplossen.
Makkelijkste oplossing lijkt een verloopkabeltje dat je tussen koplamp en kabelboom zet. Op de motortjes zitten 3 polen: +, G en -.
Logisch lijkt het om + en - om te draaien: maar dat werkt niet. Eigenlijk werkt helemaal niets, behalve de oorspronkelijke instellen van verkeerd om.
Nu staat me iets bij dat er een delikate volgorde zit in de montage, iets van de schakelaar moet op 0 staan en dan nog wat. Maar ik kom er niet uit.
Iemand een idee ?
Hoogteverstelling verkeerd om na plaatsen 05 lampen in 04
-
- 2nd Gear member
Tja hier zou ik de oplossing ook wel van willen weten.
Vind de oplossing met een stickertje met pijltje naar boven niet zo geweldig.
Vind de oplossing met een stickertje met pijltje naar boven niet zo geweldig.
Volvo V90 T8 2018
Volvo XC70 D4 2014
Volvo V70 T5 2000
Volvo 745 1985
Volvo 850 2.0 1996
Volvo XC70 D4 2014
Volvo V70 T5 2000
Volvo 745 1985
Volvo 850 2.0 1996
-
- 3rd Gear member
Hmm, ik heb voor dit punt de lichtaansturing los gehad, maar hier zit een SMD printje in met een schuifpot. Ook niet echt om te draaien, aangezien het op een meerlaagse print zit gesoldeerd.
Is het een punt voor de APK als deze verkeerd om werkt?
Is het een punt voor de APK als deze verkeerd om werkt?
- Misha
- 3rd Gear member
Ik ben wat verder inmiddels: in de motor zit een chipje wat werkt met een analoge stuurspanning. Maw: polariteiten omdraaien heeft geen enkele zin.
De schuifpot omdraaien op de SMD print zou wel werken, maar daar durf ik niet aan te beginnen.
Misschien een adapterkabeltje ertussen wrotten die het stuursignaal omdraait, maar ik ga er eerst maar eens over denken...
Ik denk dat het voor de APK niet boeit, er is vast geen stelregel over of de verstelling moet zijn, als hij maar functioneel is.
De schuifpot omdraaien op de SMD print zou wel werken, maar daar durf ik niet aan te beginnen.
Misschien een adapterkabeltje ertussen wrotten die het stuursignaal omdraait, maar ik ga er eerst maar eens over denken...
Ik denk dat het voor de APK niet boeit, er is vast geen stelregel over of de verstelling moet zijn, als hij maar functioneel is.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
- Misha
- 3rd Gear member
nee, ik denk het niet. Niet voor het signaal naar de motor toe iig.buikijn schreef:Als je er een oplossing voor hebt, dan hoor ik dat graag! Wat voor stuursignaal wordt gebruikt? can bus?
Comms vanaf het bedieningspaneel is duidelijk wel CANbus, maar de uiteindelijke sturing van het motortje niet.
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver