Hoi,
Bij mijn S60D5 '04 173dkm pakt de koppeling bijna op z'n top maar er gebeurt bij het vol intrappen van het gas (100 naar de 120) iets raars, namelijk dat de auto na het intrappen een soort stil moment heeft en vervolgens gewoon naar de 120 schiet.
Heeft dit voorval ook met de koppeling te maken?
Wat zijn de kosten hiervan momenteel bij de dealer?
groetjes,
Pascal
S60 D5 '04 173dkm koppeling>?
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17.10.2009 - 18:07
- Locatie: lelystad
- Contacteer:
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17.10.2009 - 18:07
- Locatie: lelystad
- Contacteer:
het is zeg maar als volgt:
Ik rij 100 en trap gas in om naar 120 te gaan dan gaat de auto toeren maken die vervolgens even stil hangen bij de 110 dat duurt echter maar een klein moment en vervolgens weer direct oppakt naar de 120.
Ik rij 100 en trap gas in om naar 120 te gaan dan gaat de auto toeren maken die vervolgens even stil hangen bij de 110 dat duurt echter maar een klein moment en vervolgens weer direct oppakt naar de 120.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17.10.2009 - 18:07
- Locatie: lelystad
- Contacteer:
Ze stijgen gelijkmatig op.
Op zowel de toeren als snelheid is er een dip aanwezig.
Op zowel de toeren als snelheid is er een dip aanwezig.
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Heeft niks met de koppeling te maken.
Bij een slippende (=versleten) koppeling gaat bij gas geven je toerental omhoog, zonder dat de auto evenredig versneld.
Jij voelt een korte hik bij accelereren.
Verstuivers? sensor gaspedaal? zoiets lijkt er meer op.
Bij een slippende (=versleten) koppeling gaat bij gas geven je toerental omhoog, zonder dat de auto evenredig versneld.
Jij voelt een korte hik bij accelereren.
Verstuivers? sensor gaspedaal? zoiets lijkt er meer op.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17.10.2009 - 18:07
- Locatie: lelystad
- Contacteer:
koppeling slipt idd niet maar pakt wel erg hoog,
Het is geen hik het is eerder dat de auto gewoon niet reageert op het moment dat ik deze vloeiend naar 120 wil laten gaan er zit een ''dip'' in.
Zal binnen kort even binnen wippen bij de dealer die zal raar opkijken heb pas de 160dkm beurt gehad..
Bedankt!
Het is geen hik het is eerder dat de auto gewoon niet reageert op het moment dat ik deze vloeiend naar 120 wil laten gaan er zit een ''dip'' in.
Zal binnen kort even binnen wippen bij de dealer die zal raar opkijken heb pas de 160dkm beurt gehad..
Bedankt!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Nee hoor, een dealer is altijd blij je te zien (en die dollartekens in zijn ogen zijn een bewijs van zijn handelsgeest)... :twisted:PAS60 schreef:koppeling slipt idd niet maar pakt wel erg hoog,
Het is geen hik het is eerder dat de auto gewoon niet reageert op het moment dat ik deze vloeiend naar 120 wil laten gaan er zit een ''dip'' in.
Zal binnen kort even binnen wippen bij de dealer die zal raar opkijken heb pas de 160dkm beurt gehad..
Bedankt!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Koppeling is zelf stellend, ik zou er dus wel even naar laten kijken.
Als de koppeling zelf versleten is zie je de toerentellen bij een D5 bij 2100 toeren en dan ineens vol gas een klein hopje maken, meer niet. Misschien is dat wat je ervaart en is de koppeling wel degelijk wel aan het eind. Na het hopje blijft hij even staan om bij 2300 toeren weer verder te gaan. Gaat allemaal erg snel, dus je moet wel een beetje gevoel voor techniek hebben om dit te constateren.
Als de koppeling zelf versleten is zie je de toerentellen bij een D5 bij 2100 toeren en dan ineens vol gas een klein hopje maken, meer niet. Misschien is dat wat je ervaart en is de koppeling wel degelijk wel aan het eind. Na het hopje blijft hij even staan om bij 2300 toeren weer verder te gaan. Gaat allemaal erg snel, dus je moet wel een beetje gevoel voor techniek hebben om dit te constateren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17.10.2009 - 18:07
- Locatie: lelystad
- Contacteer:
okay, ik houd er rekening mee dat de drukgroep en kopellingsplaten gebeuren moeten maar toch even op je tip letten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:48
- Locatie: Diksmuide, België
- Contacteer:
Ik heb mijn koppeling aan 240.000km mogen vervangen
Heb er nu 265.000 en bolt zalig
Ik was wel 2000 euro kwijt !
(2002 S60 D5)
Heb er nu 265.000 en bolt zalig

Ik was wel 2000 euro kwijt !
(2002 S60 D5)
CAR :
'02 S60 D5
Audiofiel
PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010
'02 S60 D5
Audiofiel
PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010