Ik wil toch wel een kanttekening plaatsen bij "het afkraken van" de kwaliteit en rijeigenschappen van de V40.
Ik heb bijna 4 jaar een V40 phaseII MY2001 gereden. Deze wagen reed 100 maal beter dan de toenmalige Mondeo (was een maatstaf) en Vectra. Daarnaast heb ik nooit last van rammeltjes en of kraakjes gehad en was de 115 pk Renault diesel een genot om mee te rijden. (ook heel wat beter dan de vergelijkbare mondeo en vectra motor).
De V50 rijdt overigens wel beter BJ. Heb ik regelmatig meegehad als leenauto, maar zeker de phaseII V/S40 reden ook zeer goed.
On Topic. Met de V60 heeft de V40 inderdaad qua lijn een zeer goede opvolger gevonden.
V60
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
qua lijn maar verder is ie een stuk gegroeid hoor
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
de overeenkomst houdt m.i. op bij het feit dat het beide geen estate's a la 940/V70 ed is.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Ik heb mijn S40 phaseI na 2 jaar weggedaan voor een S60, omdat ik niet kon leven met het lawaai van de tractordiesel en de kraakjes en rolgeluiden. De phase II was inderdaad beter, maar kan toch niet vergeleken worden met de huidige S40/V50.V480-S60 schreef:Ik wil toch wel een kanttekening plaatsen bij "het afkraken van" de kwaliteit en rijeigenschappen van de V40.
Ik heb bijna 4 jaar een V40 phaseII MY2001gereden. Deze wagen reed 100 maal beter dan de toenmalige Mondeo (was een maatstaf) en Vectra. Daarnaast heb ik nooit last van rammeltjes en of kraakjes gehad en was de 115 pk Renault diesel een genot om mee te rijden. (ook heel wat beter dan de vergelijkbare mondeo en vectra motor).
De V50 rijdt overigens wel beter BJ. Heb ik regelmatig meegehad als leenauto, maar zeker de phaseII V/S40 reden ook zeer goed.
On Topic. Met de V60 heeft de V40 inderdaad qua lijn een zeer goede opvolger gevonden.
Het model was mooi, maar daar was ook alles mee gezegd.
Ik hoop dat de V60 over dezelfde eigenschappen bezit als de huidige XC60 en dan zitten we goed. Zoals reeds ergens anders gezegd is deze wagen zeer verfijnd, qua rijgevoel, ophanging, nieuwere 2.4d/D5 motor en komt deze dicht in de buurt van duurdere concurenten. Enkel de geartronic trekt nog altijd op niets.
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
De 2 wagens de V40 en de V60 zijn allebei lifestyle SW en hebben beide een originele vormgeving, wat niet van de V50 kan gezegd worden.945i schreef:Klopt, PhII was stukken beter.. Maar welke lijn bedoelen jullie? Ik zie geen overeenkomstige lijnen behalve de estate'line'.
Nogmaals dat zegt niets over de kwaliteiten van de V50
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Het verschil tussen een lifestyle-combi of een bagagewonder? We zijn het eens!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Wat voor Fulaks zijn fiets is, is voor mij de bench van de hond: deze moet in twee richtingen in het koffer passen zonder dat ik de bank moet neerklappen. In de breedte past het altijd wel, maar in de lengte is het een ander verhaal. Dit in de lengte plaatsen is voor mij erg belangrijk omdat de bench daarmee veel minder plek inneemt dan dat ie in de breedte gezet wordt. Op die manier kan ik nog vanalles meer meenemen in het koffer.
Bij mijn huidige V50 past het in de lengte net. Dit wel zonder het afdekzeil, maar met beschermnet overigens. Er zijn genoeg stations waarbij dit niet past: b.v. BMW 3 serie (laatste generatie), Audi A4 (laatste gen). Audi A6 weet ik niet zeker, maar heb m'n twijfels of het past. V60 weet ik nog niet, maar zal er om spannen denk ik.
Waar het wel in past is b.v. Volvo V70 en BMW 5 serie. Beide zelfs inclusief afdekzeil en (ingerold) beschermnet. Voor mij zijn dit dus pluspunten bij deze modellen!
Bij mijn huidige V50 past het in de lengte net. Dit wel zonder het afdekzeil, maar met beschermnet overigens. Er zijn genoeg stations waarbij dit niet past: b.v. BMW 3 serie (laatste generatie), Audi A4 (laatste gen). Audi A6 weet ik niet zeker, maar heb m'n twijfels of het past. V60 weet ik nog niet, maar zal er om spannen denk ik.
Waar het wel in past is b.v. Volvo V70 en BMW 5 serie. Beide zelfs inclusief afdekzeil en (ingerold) beschermnet. Voor mij zijn dit dus pluspunten bij deze modellen!

Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
zal er om spannen, dak loopt best af. Maar nog niet zo erg als bij de A4, daar is je effectieve hoogte echt minimaal
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Daar komt bij dat stiekem de 5 serie een hele lekkere auto is om te zien. :oops:Fransosowitz schreef:Wat voor Fulaks zijn fiets is, is voor mij de bench van de hond: deze moet in twee richtingen in het koffer passen zonder dat ik de bank moet neerklappen. In de breedte past het altijd wel, maar in de lengte is het een ander verhaal. Dit in de lengte plaatsen is voor mij erg belangrijk omdat de bench daarmee veel minder plek inneemt dan dat ie in de breedte gezet wordt. Op die manier kan ik nog vanalles meer meenemen in het koffer.
Bij mijn huidige V50 past het in de lengte net. Dit wel zonder het afdekzeil, maar met beschermnet overigens. Er zijn genoeg stations waarbij dit niet past: b.v. BMW 3 serie (laatste generatie), Audi A4 (laatste gen). Audi A6 weet ik niet zeker, maar heb m'n twijfels of het past. V60 weet ik nog niet, maar zal er om spannen denk ik.
Waar het wel in past is b.v. Volvo V70 en BMW 5 serie. Beide zelfs inclusief afdekzeil en (ingerold) beschermnet. Voor mij zijn dit dus pluspunten bij deze modellen!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Uhh, ja... dat zal ik zeker niet ontkennen...! Onze volgende auto (herfst 2010) wordt dan waarschijnlijk ook een V70 of een 5 touring... :oops:
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
De 5 touring is zeker een mooie wagen zowel op de buitenkant als op het interieur valt niets negatief te zeggen. Ik zou deze ook willen kopen, maar mag echter niet van mijn vrouw wegens achterwielaandrijving. Ze vindt het belachelijk om in de wintersportsoorden voor de laatste 100 m sneeuwkettingen te gaan leggen en bovendien slipt de 5 te snel op nat/besneeuwd wegdek. Echter deze wagen is wel af en bij Volvo is er wel altijd iets dat niet in orde is. Je betaalt misschien wel meer, maar je krijgt wel meer auto voor je geld en er niets om op te mekkeren.
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
535d met vierwiel aandrijving bestaat niet. Er zijn Xdrive uitvoeringen van de 525d, 530d, 525i en 530i.
En b.t.w. met goede winterbanden schijnt dat doorslippen bij RWD erg mee te vallen heb ik begrepen! Ook een kwestie van rijstijl aanpassen denk ik.
En b.t.w. met goede winterbanden schijnt dat doorslippen bij RWD erg mee te vallen heb ik begrepen! Ook een kwestie van rijstijl aanpassen denk ik.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4295
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Elk voordeel hep z'n nadeel... Ik verkies een V70 boven een 5 anytime. Die nieuwe is zuiver gelijnd, maar erg klassiek en braaf. Bovendien kom je bij gelijke uitrusting op een heel ander prijsniveau, en straal je een heel ander imago uit, wat als zakelijk rijder soms van belang kan zijn.
Wat ik de BMW wel echt benijd is de automaat. Zet zo'n automaat op de Volvo D5 en je hebt een schitterende combinatie.
Wat ik de BMW wel echt benijd is de automaat. Zet zo'n automaat op de Volvo D5 en je hebt een schitterende combinatie.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ik heb in een 320 AT gereden en die bak is echt niet beter dan de bak in mijn V70 hoor...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!