Ik heb mijn volvo v50 1.6d (niet-edrive) 6/2007 nu een jaartje.
Deze winter heb ik wel eens gehad als er wat regen was, of ik wat felle bochten maakte, plots vermogen wegviel (zonder melding), of zelfs de motor stilviel. Met de sleutel uit en weer aan te zetten (zelfs heel even op de autostrade) had ik weer full power, ik denk dat dit 10x gebeurd is (waarvan 4x de motor uit lag).
Enkele maanden terug ben ik op skivakantie vertrokken (met een snelle check-up gezien dat de remmen rondom verseten waren), snel de voorste nog vervangen, en tegen ik terug in belgie kwam begon je de achterste te horen, wegens tijdsgebrek eventjes met de remmen blijven rijden nog en was het ijzer op ijzer (nuja, ik wist dat de schijven toch mee vervangen moesten worden), laatst bij het vervangen van de blokjes merkte ik op dat er geen slijtincicatie op de remmen zit (ik veronderstel dat dit op het vloeistofniveau dus gemeten zal worden, wanneer de blokjes en schijven op zijn, het niveau te laag komt?)
Het onderhoudslampje is ook aangeweest, ik heb andere filters en olie op de motor gedaan en het lampje gereset. (ik doe alles zelf van werken aan de wagen, altijd)
Nu wil ik graag weten wat "motorsysteem service spoed" wil zeggen, de wagen rijd dus altijd normaal, enkel de foutmelding komt op het display, dus geen bijwerkingen, van minder vermogen of stilvallen tijdens rijden heb ik de laatste maanden geen last gehad.
Bij sommige VW's kan je via een kabeltje de foutcode's uitlezen op je eigen laptop, bestaat dat ook voor onze volvo's?
Greetz, Benjamin
Motorsysteem Service Spoed
- Fredhead
- Geartronic member
Deze melding kan echt van alles betekenen, even uit laten lezen of zelf uitlezen (volgens mij is er zijn er wel ergens kabels en software te koop om het zelf te doen) en dan weet je wat er aan de hand is.
Bij mijn auto was deze melding bijvoorbeeld een kabelbreuk in de kabel van de aansturing van de turbo.
Bij mijn auto was deze melding bijvoorbeeld een kabelbreuk in de kabel van de aansturing van de turbo.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb niet de melding 'spoed', maar 'vereist'.
Verder ook niets te merken eigenlijk, toch maar eens laten uitlezen.
Als ze het uitlezen, ben je in dat geval ook de tuning kwijt of is dat alleen na het laden van nieuwe software?
Verder ook niets te merken eigenlijk, toch maar eens laten uitlezen.
Als ze het uitlezen, ben je in dat geval ook de tuning kwijt of is dat alleen na het laden van nieuwe software?
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
-
- 1st Gear member
Uitlezen en fouten resetten lijkt me niet dat men aan de tuningsoftware komt, of dat na nieuwe software is weet ik niet, bij mijn v50 staat er de nieuwste software op sinds eind vorig jaar.
Vandaag naar het werk gereden en ik kon nog ongeveer 30a20km rijden toen ik aankwam (verbruiksmeter), ik rij door op het werk en op 1km is er een tankstation, ik tank daar 6,24l, ik rij de autostrade op, en hij heeft 'nog --km aan tot lege tank', eventjes later de oranje I gaat branden en hij zegt "motorvermogen beperkt", nu begon ik te twijfelen of ik wel werkelijk getankt heb... (net nagekeken en het is toch van mn bank), ik stop aan de volgende afrit (opnieuw dure pomp), en tank nog eens 7,5l, ik start de motor, het metertje blijft helaam onderin staan, de melding ging niet weg. Motor uitgezet en hem helemaal vol getankt, deze keer zag het er goed uit, de meter kwam naar boven, maar motorvermogen beperkt, eens even goed gas gegeven, contact weeral af en aan, en alles was in orde.
Greetz, Benjamin
Vandaag naar het werk gereden en ik kon nog ongeveer 30a20km rijden toen ik aankwam (verbruiksmeter), ik rij door op het werk en op 1km is er een tankstation, ik tank daar 6,24l, ik rij de autostrade op, en hij heeft 'nog --km aan tot lege tank', eventjes later de oranje I gaat branden en hij zegt "motorvermogen beperkt", nu begon ik te twijfelen of ik wel werkelijk getankt heb... (net nagekeken en het is toch van mn bank), ik stop aan de volgende afrit (opnieuw dure pomp), en tank nog eens 7,5l, ik start de motor, het metertje blijft helaam onderin staan, de melding ging niet weg. Motor uitgezet en hem helemaal vol getankt, deze keer zag het er goed uit, de meter kwam naar boven, maar motorvermogen beperkt, eens even goed gas gegeven, contact weeral af en aan, en alles was in orde.
Greetz, Benjamin
- Fredhead
- Geartronic member
Bij uitlezen wordt er niets anders gedaan dan de storingsmelding lezen.
Alleen bij nieuwe software bestaat de kans dat je je tuning kwijt bent
Alleen bij nieuwe software bestaat de kans dat je je tuning kwijt bent
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D