Allen,
Mijn tweede vraag waarop ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven;
De D2 versie van de V50 heeft een 115Pk motor. Ik ben van mening dat dit best naar 140Pk (+/-) op te krikken moet zijn. De My2011 versies van de Volvo's staan echter nog niet in het "te chippen" lijstje van bijvoorbeeld BSR.
Weten jullie of het mogelijk gaat zijn om de nieuwe D2 motoren te chippen?
Alvast bedankt voor jullie kundige antwoorden...
Groet,
Hans
V50 D2 Chiptuning
- robert-v50
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 09.06.2010 - 11:48
- Locatie: Arnhem
Het D2 blok is gelijk aan de 1.6, maar middels software opgewaardeerd naar 114 pk en hoger koppel om de 6-bak te faciliteren. Dat is dus eigenlijk al tunen.
De D2 motor zal zeker op korte termijn te chippen zijn (gaat altijd snel), maar het resultaat verwacht ik niet anders dan de 1.6D, zal wellicht iets aangepast worden om de 6-bak tot zijn recht te laten komen.
De D2 motor zal zeker op korte termijn te chippen zijn (gaat altijd snel), maar het resultaat verwacht ik niet anders dan de 1.6D, zal wellicht iets aangepast worden om de 6-bak tot zijn recht te laten komen.
[2008 - 2011] V50 1.6D Edition-1
[2011 - 2012] Skoda Octavavia1.6 TDI Elegance Business 7-DSG
[2012 - 2012] BMW 118D Business
[2-11-2012] V40 D2 Summum - Black Sapphire Metallic, 17";Manan, Body Kit, Verlaagd sportchassis met HP-spoiler en Charcoal/Blond-Leder interieur
[2011 - 2012] Skoda Octavavia1.6 TDI Elegance Business 7-DSG
[2012 - 2012] BMW 118D Business
[2-11-2012] V40 D2 Summum - Black Sapphire Metallic, 17";Manan, Body Kit, Verlaagd sportchassis met HP-spoiler en Charcoal/Blond-Leder interieur
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14.07.2010 - 13:21
Bedoel je hier mee dat er 29Pk bij kan komen (zoals bij de 1.6 volgens BSR) of dat het max. net als de 1.6 nu 139 gaat zijn, met een 307Nm Koppel?robert-v50 schreef:Het D2 blok is gelijk aan de 1.6, maar middels software opgewaardeerd naar 114 pk en hoger koppel om de 6-bak te faciliteren. Dat is dus eigenlijk al tunen. ... , maar het resultaat verwacht ik niet anders dan de 1.6D, zal wellicht iets aangepast worden om de 6-bak tot zijn recht te laten komen.
Gr.
Hans
FUTURE: Volvo V50 D2 Summum?
- Alfa Romeo 159 SW Pro Edition -
- Fiat Punto 1.3 -
- AUDI A6 AVANT -
- Alfa Romeo 159 SW Pro Edition -
- Fiat Punto 1.3 -
- AUDI A6 AVANT -
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24623
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
wat Robert doet is zijn verwachting uitroepen, meer niet. Het is aan de heren tuners om uitspraken te doen over de te behalen winsten.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14.07.2010 - 13:21
Ik zal Robert er niet op vastpinnen natuurlijk, de vraag was of zijn verwachting is of:
A. het max vermogen GELIJK IS AAN het 1.6 blok
B. het max. groei in vermogen GELIJK IS AAN het 1.6 blok
de twee zijn significant anders natuurlijk. Het is mijn zeikerige natuur dat ik hier op moet reageren
Vanzelfsprekend is mijn belangrijkste vraag gedeeltelijk beantwoord, kan ik meer performance uit een D2 blok verwachten....
Thanks weer iedereen!
A. het max vermogen GELIJK IS AAN het 1.6 blok
B. het max. groei in vermogen GELIJK IS AAN het 1.6 blok
de twee zijn significant anders natuurlijk. Het is mijn zeikerige natuur dat ik hier op moet reageren

Vanzelfsprekend is mijn belangrijkste vraag gedeeltelijk beantwoord, kan ik meer performance uit een D2 blok verwachten....
Thanks weer iedereen!
FUTURE: Volvo V50 D2 Summum?
- Alfa Romeo 159 SW Pro Edition -
- Fiat Punto 1.3 -
- AUDI A6 AVANT -
- Alfa Romeo 159 SW Pro Edition -
- Fiat Punto 1.3 -
- AUDI A6 AVANT -
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Kan het niet via Polestar? Behoud je ook mooi de garantie.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24623
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Polestar pakt voorlopig eerst de vijfcilinders beet. En het is dan ook de vraag of de D2 in getunede vorm nog wel voldoet aan de eisen van de 20% bijtelling
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14.07.2010 - 13:21
Dat doet ie wellicht niet, maar als niemand dat controleert is dat geen probleem toch?
Zonder grappen, er moet toch een manier zijn om meer PK's te krijgen en nog steeds groen te rijden. De 320 ED van BMW haalt met 167Pk ook de 20% norm....
Zonder grappen, er moet toch een manier zijn om meer PK's te krijgen en nog steeds groen te rijden. De 320 ED van BMW haalt met 167Pk ook de 20% norm....
FUTURE: Volvo V50 D2 Summum?
- Alfa Romeo 159 SW Pro Edition -
- Fiat Punto 1.3 -
- AUDI A6 AVANT -
- Alfa Romeo 159 SW Pro Edition -
- Fiat Punto 1.3 -
- AUDI A6 AVANT -
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
BMW haalt uit een 318D met een 2.0D ook maar 136pk’s, uit die 320 4 cilinder D ED komt 163pk’s, Volvo haalt uit een 4 cilinder 1.6D2 115pks’, uit een 5 cilinder 2.0 D3 150pk’s, uit de 5 cilinder 2.0 D4 177pk’s, die laatsten zijn dan geen 20% bijtelling
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14.07.2010 - 13:21
ik zal eens gaan proefrijden, op dit moment heb ik ook "maar"' 110 pk in mijn 159 SW, volgens mij is mijun huidige auto ook zwaarder dus je zou zeggen dat de V50 "beter" gaat presteren (t.o.v. een alfa niet heel moeilijk)
Wellicht kunnen we de chip achterwege laten, het gaat me wel om dat stukje extra rijplezier.
Wellicht kunnen we de chip achterwege laten, het gaat me wel om dat stukje extra rijplezier.
FUTURE: Volvo V50 D2 Summum?
- Alfa Romeo 159 SW Pro Edition -
- Fiat Punto 1.3 -
- AUDI A6 AVANT -
- Alfa Romeo 159 SW Pro Edition -
- Fiat Punto 1.3 -
- AUDI A6 AVANT -
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Correctie Uit de laatste generatie 4 cil 2.0 D ED van BMW komt 183 pk (zit nu in de nwe 5 zal ongetwijfeld volgen in de andere types) dit is een A label.bart simpson schreef:BMW haalt uit een 318D met een 2.0D ook maar 136pk’s, uit die 320 4 cilinder D ED komt 163pk’s, Volvo haalt uit een 4 cilinder 1.6D2 115pks’, uit een 5 cilinder 2.0 D3 150pk’s, uit de 5 cilinder 2.0 D4 177pk’s, die laatsten zijn dan geen 20% bijtelling
Met een dubbele turbo levert de 2.0 D alle jaren 204 pk in de i serie (GEEN A label).
VW komt met een 2.0 d in de passat met 220 pk.
Kortom Volvo zit laag met de specifieke vermogens voor haar motoren ! Vroeger zagen we dit overigens als maat voor duurzaamheid, dit ligt tegenwoordiger wat meer genuanceerd
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik vind het goed...
Volvo for life
- kvdb
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18.11.2009 - 14:35
- Locatie: 't Noord-oosten.
- Contacteer:
Even terug naar de oorspronkelijke vraag; is er al meer bekend over het tunen van een D2 in een V50?
- v50 d2 sport MY 2011. Voorbumper, achterbumper, nog meer onderdelen er tussenin -
- Touran 2006 -
- Ka MY98 -
- de rest begin ik niet aan
-
- Touran 2006 -
- Ka MY98 -
- de rest begin ik niet aan

- Jumpman
- 4th Gear member
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 27.09.2010 - 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Ben ook heel benieuwd of het al mogelijk is.
Heb op verschillende tuningsites gekeken (oa. ziptuning enz) maar allemaal nog de "oude" 1.6D 109pk versie.
Heb op verschillende tuningsites gekeken (oa. ziptuning enz) maar allemaal nog de "oude" 1.6D 109pk versie.
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 14.12.2005 - 18:46
Ik zeg snel chippen dat ding, informeer bijv. eens bij Fasttech in Haaksbergen. Tja zit je alleen met de fabrieksgarantie.
Heb nu vervangende auto van de dealer, een V50 D2 tutti completti, maar wil echt niet van de plek. In vergelijking met mijn, nog standaard, V50 2.0D MY06. Men zegt dat dit een zgn. 20% bijtellingsversie is, maar als ik de boordcomputer moet geloven "doet ie" gem. 7 ltr./100 km en dit terwijl mijn eigen 2.0D gem. 5,6 ltr. op de 100 km. doet. En dit is nagemeten een daadwerkelijke 6,0 liter. Dus optimaliseren via Polartuning, Rica of Fasttech zal geen kwaad kunnen...
Heb nu vervangende auto van de dealer, een V50 D2 tutti completti, maar wil echt niet van de plek. In vergelijking met mijn, nog standaard, V50 2.0D MY06. Men zegt dat dit een zgn. 20% bijtellingsversie is, maar als ik de boordcomputer moet geloven "doet ie" gem. 7 ltr./100 km en dit terwijl mijn eigen 2.0D gem. 5,6 ltr. op de 100 km. doet. En dit is nagemeten een daadwerkelijke 6,0 liter. Dus optimaliseren via Polartuning, Rica of Fasttech zal geen kwaad kunnen...

V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Ik zal binnenkort is bij Hartog Tuning naar binnenlopen om te vragen of het al mogelijk is.. (Zit bij mij in de buurt)
Af en toe twijfel ik ook wel weer...
Alleen er zijn zoveel maarrrrren...
Garantie (ze kunnen het tegenwoordig snel genoeg zien), fiscus... En het grootste nadeel...
Volvo geeft zovaak een software update, zowat elke beurt... ben je je tuning weer kwijt. Voor mij in de praktijk is dat 3x per jaar (60k+ KM).
Daar zit de tuner ook niet op te wachten...
Af en toe twijfel ik ook wel weer...
Alleen er zijn zoveel maarrrrren...
Garantie (ze kunnen het tegenwoordig snel genoeg zien), fiscus... En het grootste nadeel...
Volvo geeft zovaak een software update, zowat elke beurt... ben je je tuning weer kwijt. Voor mij in de praktijk is dat 3x per jaar (60k+ KM).
Daar zit de tuner ook niet op te wachten...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
als het dan toch kapot moet:
http://www.racechip.de/racechip-angebot ... k6cqu4mi36
er wordt kennelijk al gechipt hoewel een powerbox wel ongeveer het allerdomste is in mijn ogen.
http://www.racechip.de/racechip-angebot ... k6cqu4mi36
er wordt kennelijk al gechipt hoewel een powerbox wel ongeveer het allerdomste is in mijn ogen.