ik heb de laatste tijd last van startproblemen bij mijn s40 kinetic uit 2004.
diverse onderdelen zijn net vervangen zoals startmotor en dynamo.
de 1e keer starten gaat altijd goed. als ik een stukje heb gereden (bijv 30 minuten) en ik doe de motor uit om 20 minuten later terug te keren en dan start hij niet meer. als ik dan een uur wacht start de s40 weer prima.
laatst ook weer gehad. volvo is ter plaatse gekomen en heeft wat aan de retourleidingen gezeten en wat daar een beetje om heen zit en hij startte weer. dit heeft voor een week of 4 geholpen en kon zo vaak als ik wilde de motor aan en uitzetten en weer opnieuw starten. maar laatste 2 weken weer last van...
heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?!
bij voorbaat dank!
startproblemen s40
-
- Starter
vandaag weer hetzelfde probleem..startte niet meer nadat ik 20 km had gereden en voor 10 minuutjes boodschappen was wezen doen...volvo is ter plaatse geweest heeft wat aan de bedrading gezeten en hoppa deed het weer. vermoedelijk kabelbreuk of door warmte uitgezet...gelijk maar weg gebracht. morgen ophalen, ben benieuwd wat het me gaat kosten!!
-
- Starter
kabelboom laten vervangen voor 1800 eurotjes...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
we kijken alweer uit naar een nieuw probleem, is het meteen niet saai meer
Volvo for life
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
1800 euro voor een paar meter draad? En moet je dat allemaal zelf betalen? Zo oud is je auto toch niet dus ik zou in gesprek gaan en coulance voorstellen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zie eerst eens aan te tonen dat er geen schadehistorie aan de orde is, dit komt namelijk echt nooit voor.
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
Zit je soms om aandacht verlegen?blueleafss schreef:saai hier...

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Inderdaad een hele smak geld !
Heb je ondertussen iets met het advies van Mark gedaan of niet?
@ Bart: je kan op internet, voor €3,50 ofzo, een kentekencheck doen of de auto betrokken geweest is bij een schade, bedoel je zoiets?
Maar als je ervoor kiest om een schade zelf te laten repareren/bekostigen, dan komt die schade niet terecht in de database, dan wordt het al een stuk lastiger om dat te kunnen aantonen toch?
Heb je ondertussen iets met het advies van Mark gedaan of niet?
@ Bart: je kan op internet, voor €3,50 ofzo, een kentekencheck doen of de auto betrokken geweest is bij een schade, bedoel je zoiets?
Maar als je ervoor kiest om een schade zelf te laten repareren/bekostigen, dan komt die schade niet terecht in de database, dan wordt het al een stuk lastiger om dat te kunnen aantonen toch?
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....