pVandaag zijn we naar Lelystad geweest voor de Volvo Testlaps, erg leuke middag gehad!
Veel S60's bij elkaar, in alle soorten en kleuren. Zelf gereden in een 2.0T, een D5 en een D3.
Veel leuke tests gedaan, echt ongelooflijk wat de veiligheidssensoren van de S60 voor elkaar krijgen! Een hoop lol, mooie testbaan en vooral een heel professioneel en gastvrij ontvangst. Erg goed verzorgt!
Gr.
Koos
Hoe was het op de Volvo S60 Testlaps in Lelystad
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hey toch allemaal Nederlandse auto's. Had verwacht dat het vooral zweedse S60's van de persintroductie zouden zijn.
Mooi man! (meer foto's?)
Mooi man! (meer foto's?)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Gisteren ben ik met mijn vader als introduce geweest. Op de uitnodiging staat dat je vanaf 9.00 kon inchecken en om 9.30 de presentatie zou beginnen. We waren wat aan de late kant, maar dit was geen probleem. Vanaf de parking werden we met een s80 het terrein op gereden. Hier stond een tent opgesteld waar je kon inchecken en wat kon drinken voor je doorging naar de presentatie. Hierin werd er algemeen over de auto verteld en was er een gelikte videopresentatie. De presentatie is wat saai als je alle details al kent, maar niet iedereen is natuurlijk bekend met de details van de auto.
Gelukkig gingen we snel door met het leukere gedeelte, het testen van de auto. Totaal waren we met 50-60 man en werden we opgesplitst over de 3 onderdelen. In totaal zijn er 29 auto(allen NL kenteken), in allerlei leuke kleuren, vooral momentum uitvoering, allen met driver support line en D3, D5, 2.0T en T6 motoren(geen T3 gezien Koos, maar heb niet elke auto van achteren bekeken
). Zo rijdt er een witte met exterior pack, dus XC alu-look delen, en diamond cut Freja velgen. Dit ziet er echt vet uit.

Er zijn dus 3 onderdelen. 1. een slipoefening. Hierin wordt vooral het ABS, DTSC en je eigen controle getest door een plotseling opwerpende watermuur en een verplaatsende waterstraal die een voetganger moest voorstellen. Helaas werkte dit systeem niet bij ons. 2. De kombaan. Hierin wordt het collision warning en emergency brake systeem getest en de adaptieve cruise control met queue assist. Beide worden apart getest. Voor de queue assist is een automaat nodig en dat zijn alle auto's ook. We begonnen direct met 120 op de bovenste baan van de kombaan(60 graden). Niet iedereen durfde dit aan, maar dit een erg bijzondere ervaring
. 3. En dan een oefening waarin de 180 graden camera getest wordt, het city safety en natuurlijk het pedestrian detection systeem. Helaas waaide bij ons de pop weg en heb ik dit dus niet kunnen testen. Erg bijzondere ervaring om die auto zelf te voelen remmen.
Onderdeel 1, met op de achtergrond de tent:

Door het doordraaien bij de tests kan je in verschillende auto's zitten, uiteindelijk 2x in een d3 gezeten en 1x in een 2.0T. De D3 is heerlijk stil voor een diesel. Een echt goed beeld van de motoren en rijdynamiek kan je niet echt vormen, omdat je vooral constante snelheden rijd en vooral recht door. Maar de 1e ervaringen waren zeer goed.
Achteraf nog een kleine presentatie en een Zweedse lunch(erg lekker). Al met al een erg leuke ochtend gehad, ondanks de kleine opstart problemen. Het is erg goed georganiseerd en je krijgt een goed beeld van de veiligheidssystemen.
Tips:
-Het 1e half uur is puur voor het inchecken, iets later komen is dus geen probleem.
-Personen onder de 18 jaar mogen zich niet op het terrein bevinden, bij ons was er toch iemand van 15 en deze mocht er uiteindelijk toch bij blijven. Dit is niet goed gecommuniceerd door Volvo.
-Het DVD-doosje(uitnodiging) kan je net zo goed thuis laten, je krijgt gewoon een nieuw doosje met DVD thuis gezonden.
Gelukkig gingen we snel door met het leukere gedeelte, het testen van de auto. Totaal waren we met 50-60 man en werden we opgesplitst over de 3 onderdelen. In totaal zijn er 29 auto(allen NL kenteken), in allerlei leuke kleuren, vooral momentum uitvoering, allen met driver support line en D3, D5, 2.0T en T6 motoren(geen T3 gezien Koos, maar heb niet elke auto van achteren bekeken


Er zijn dus 3 onderdelen. 1. een slipoefening. Hierin wordt vooral het ABS, DTSC en je eigen controle getest door een plotseling opwerpende watermuur en een verplaatsende waterstraal die een voetganger moest voorstellen. Helaas werkte dit systeem niet bij ons. 2. De kombaan. Hierin wordt het collision warning en emergency brake systeem getest en de adaptieve cruise control met queue assist. Beide worden apart getest. Voor de queue assist is een automaat nodig en dat zijn alle auto's ook. We begonnen direct met 120 op de bovenste baan van de kombaan(60 graden). Niet iedereen durfde dit aan, maar dit een erg bijzondere ervaring

Onderdeel 1, met op de achtergrond de tent:

Door het doordraaien bij de tests kan je in verschillende auto's zitten, uiteindelijk 2x in een d3 gezeten en 1x in een 2.0T. De D3 is heerlijk stil voor een diesel. Een echt goed beeld van de motoren en rijdynamiek kan je niet echt vormen, omdat je vooral constante snelheden rijd en vooral recht door. Maar de 1e ervaringen waren zeer goed.
Achteraf nog een kleine presentatie en een Zweedse lunch(erg lekker). Al met al een erg leuke ochtend gehad, ondanks de kleine opstart problemen. Het is erg goed georganiseerd en je krijgt een goed beeld van de veiligheidssystemen.
Tips:
-Het 1e half uur is puur voor het inchecken, iets later komen is dus geen probleem.
-Personen onder de 18 jaar mogen zich niet op het terrein bevinden, bij ons was er toch iemand van 15 en deze mocht er uiteindelijk toch bij blijven. Dit is niet goed gecommuniceerd door Volvo.
-Het DVD-doosje(uitnodiging) kan je net zo goed thuis laten, je krijgt gewoon een nieuw doosje met DVD thuis gezonden.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Lijkt mij de ideale bejaarde auto met al die systemen voor in slaap gevallen bestuurders..
Maar hoe de auto nou echt rijdt kan je dus nog niet zeggen.
Maar hoe de auto nou echt rijdt kan je dus nog niet zeggen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Nee, dat kan je niet echt. In de kombaan en in de oefeningen kon je wel natuurlijk de stabiliteit en het stuurgedrag van de auto ervaren, maar een echte test met het betere bochtenwerk en iets meer snelheid was er niet. De nadruk ligt duidelijk op testen van de veiligheids- en hulpsystemen en niet de rijkwaliteiten van de auto.
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
ik heb me niet ingeschreven omdat ik dacht al op vakantie te zijn.... jammer!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Ik ben gisterenmiddag geweest. Perfect georganiseerd, shuttle service vanaf de parkeerplaats en fraaie paviljoenstent met trendy catering.
Aan het begin en het einde ontvangst in een groepsruimte, met bij aanvang een presentatie met videoclips en toelichting door de productmanager van Volvo Cars Nederland op de S60, compleet met een launch van het model dat achter een gordijn stond opgesteld. Ik vond dit erg goed, iets wat bij de eerdere Sneak Preview in Beesd toch wel ontbrak.
Daarna inderdaad 3 testonderdelen in subgroepen, met het telkens het accent op de verschillende technische (veiligheids-)voorzieningen. Zelf gereden in de 2.0T, 3D en de 5D AWD. Mij werd al snel duidelijk dat dit alle 3 fantastische motoren zijn, die flinke stappen vooruit zijn ten opzichte van de motoren tot nu toe. De 3D lijkt mij een geweldige motor, ook voor de zakelijke rijder. Door de opzet van het testprogramma kon je niet echt flink doorrijden, zoals hiervoor al is aangegeven, maar ik merkte wel dat de S60 behoorlijk scherp stuurt als je met wat vaart de bocht neemt.
Al met al een zeer goed georganiseerde middag.
Bijgaand nog enkele impressiefoto's.
Aan het begin en het einde ontvangst in een groepsruimte, met bij aanvang een presentatie met videoclips en toelichting door de productmanager van Volvo Cars Nederland op de S60, compleet met een launch van het model dat achter een gordijn stond opgesteld. Ik vond dit erg goed, iets wat bij de eerdere Sneak Preview in Beesd toch wel ontbrak.
Daarna inderdaad 3 testonderdelen in subgroepen, met het telkens het accent op de verschillende technische (veiligheids-)voorzieningen. Zelf gereden in de 2.0T, 3D en de 5D AWD. Mij werd al snel duidelijk dat dit alle 3 fantastische motoren zijn, die flinke stappen vooruit zijn ten opzichte van de motoren tot nu toe. De 3D lijkt mij een geweldige motor, ook voor de zakelijke rijder. Door de opzet van het testprogramma kon je niet echt flink doorrijden, zoals hiervoor al is aangegeven, maar ik merkte wel dat de S60 behoorlijk scherp stuurt als je met wat vaart de bocht neemt.
Al met al een zeer goed georganiseerde middag.
Bijgaand nog enkele impressiefoto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Gaaf!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40982
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ze hadden zich voor het bevestigen van die doeken eerst even bij mij moeten melden.
Dat ziet er toch niet uit ! Dat kan ik veeeeel beter

Dat ziet er toch niet uit ! Dat kan ik veeeeel beter


Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20764
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Weet je dat voor de volgende keer Ben. Jij hebt toch je ingangen?
Maar serieus leuk gereden vanmiddag. De draaicirkel viel me positief mee. Zeker van de 2.0T en ook de D3 hadden een kleinere draaicirkel als de "oude" S60.
Stabiliteit was perfect, direct sturen. (lekker dik stuur) eerste indruk: een klasse beter dan de "oude" S60.
Maar serieus leuk gereden vanmiddag. De draaicirkel viel me positief mee. Zeker van de 2.0T en ook de D3 hadden een kleinere draaicirkel als de "oude" S60.
Stabiliteit was perfect, direct sturen. (lekker dik stuur) eerste indruk: een klasse beter dan de "oude" S60.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4572
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
Het was een geweldige middag daar in Lelystad
mooi weer en veel van de Nieuwe S60 geleerd.
Hier een paar foto`s
mooi weer en veel van de Nieuwe S60 geleerd.
Hier een paar foto`s
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Doe mij de S80 maar...
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Ik ben afgelopen vrijdagmiddag geweest. Was erg goed geregeld. Ik heb even met de nieuwe D3 geartronic gereden, maakt een goede indruk.
Jammer dat in de nieuwe S60 geen reservewiel past, alleen een spuitbus. Die zijn ook niet je van het bij reparaties...
Jammer dat in de nieuwe S60 geen reservewiel past, alleen een spuitbus. Die zijn ook niet je van het bij reparaties...
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Hoe kan het dat de S60 op de voorgrond zo hoog op z'n "poten" staat en die op de achtergrond niet?
Verschil 4WD/2WD?

Verschil 4WD/2WD?

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dat is een S80 ...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
De S80 op de foto is een van de wagens die als shuttleservice worden ingezet, voor het vervoer van de deelnemers van de parkeerplaats op het RDW-terrein naar de Volvo paviljoenstent.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2215
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Ik ben zaterdagmiddag geweest, samen met mijn vader (V70 bj. 2006). En we waren beiden erg positief.
Wat mij in positieve zin verraste, was de rust en stilte in het interieur, en het stuurgevoel. Ik moet bekennen dat ik de S60 strakker vond sturen dan mijn eigen C30, vooral rond de middenstand zit er meer gevoel in het stuur. Weliswaar heb ik deze waarneming nog niet op de openbare weg beproefd, maar dat kan ik over ong. 2-3 weken wel gaan bevestigen hoop ik
.
En wat Theo ook al zegt; de draaicirkel is kleiner dan die van de vorige S60, maar ik vind 't nog steeds behoorlijk fors.
Toch een paar kleine minpuntjes: de stoelen stonden naar mijn zin iets te hoog en ik vond de wagen ook toch wel iets te hoog op z'n wielen staan, een paar centimeter lager had het geheel wat beter gemaakt. En tja, die bagageruimte, ik kan er zeker wel mee leven, het is meer dan in mijn huidige C30
. Het probleem dat veel mensen hier een beetje over mopperen is volgens mij omdat ze nog nooit bij de concurrentie (3-serie, A4) naar binnen hebben gekeken. Het verschil met die modellen is niet erg groot... Een reserveband kan wel, maar is een optie (van 25 euro...).
We begonnen met de uitwijkproef met de watermuur en de 'gladde cirkel'. Ik had de proeven al eens eerder gedaan (maar dan met een hele andere auto, nl. een Opel Astra...) en in die zin gedroeg de S60 zich vele malen beter. Met name op de epoxy cirkel de grenzen van de DSTC op kunnen zoeken, en je kan nog behoorlijk dwars gaan bleek wel
. Wij reden bij deze proef met de D5 handgeschakeld.
Daarna stond het volgende onderdeel op stapel, het was het proberen van de 180 gr. (186 volgens de instructeur
) camera (welke lelijk is weggewerkt in mijn ogen, de concurrentie doet dit beter!), vervolgens een kleine slalom met daarna een test van het Collision Warning system. Deze hebben we ook geprobeerd met iets boven de 40 km/h, maar dan gaattie er wel tegenaan. Daarna kwam de test met de voetganger, en ook die werkt goed!
De instructeurs hebben het systeem ook op elkaar uitgeprobeerd, en ook dat ging goed (don't try this @ home! werd er diverse malen bijgezegd
). Vervolgens de noodstop oefening om te eindigen met een test van het City Safety systeem. Dit onderdeel deden wij in een T6 AWD Geartronic (klinkt goed die motor!
(in tegenstelling tot de 2.0T...)
Het laatste onderdeel was voor ons de kombaan, met de test van de Adaptive Cruise control met queue assist en lane departure warning systemen. Wat een rust brengt dat met zich mee in het filerijden! Helaas bij ons geen 120 km/h over de kombaan, wij zijn op de onderste baan gebleven. (ik heb de ervaring van 180 km/h door die kombochten heen al eens gehad, dus daar teer ik dan meer weer verder op
). En dit onderdeel deden wij met de D3 Geartronic. Ook een heerlijke motor, loopt beter dan de 2.4D die in de V70 van mijn vader zit!
Al met al een zeer geslaagde middag gehad, was erg leuk en goed georganiseerd door Volvo! Foto's heb ik ook nog wel, maar die voegen niks meer toe aan de foto's die hier al staan
.
Wat mij in positieve zin verraste, was de rust en stilte in het interieur, en het stuurgevoel. Ik moet bekennen dat ik de S60 strakker vond sturen dan mijn eigen C30, vooral rond de middenstand zit er meer gevoel in het stuur. Weliswaar heb ik deze waarneming nog niet op de openbare weg beproefd, maar dat kan ik over ong. 2-3 weken wel gaan bevestigen hoop ik

En wat Theo ook al zegt; de draaicirkel is kleiner dan die van de vorige S60, maar ik vind 't nog steeds behoorlijk fors.
Toch een paar kleine minpuntjes: de stoelen stonden naar mijn zin iets te hoog en ik vond de wagen ook toch wel iets te hoog op z'n wielen staan, een paar centimeter lager had het geheel wat beter gemaakt. En tja, die bagageruimte, ik kan er zeker wel mee leven, het is meer dan in mijn huidige C30

We begonnen met de uitwijkproef met de watermuur en de 'gladde cirkel'. Ik had de proeven al eens eerder gedaan (maar dan met een hele andere auto, nl. een Opel Astra...) en in die zin gedroeg de S60 zich vele malen beter. Met name op de epoxy cirkel de grenzen van de DSTC op kunnen zoeken, en je kan nog behoorlijk dwars gaan bleek wel

Daarna stond het volgende onderdeel op stapel, het was het proberen van de 180 gr. (186 volgens de instructeur




Het laatste onderdeel was voor ons de kombaan, met de test van de Adaptive Cruise control met queue assist en lane departure warning systemen. Wat een rust brengt dat met zich mee in het filerijden! Helaas bij ons geen 120 km/h over de kombaan, wij zijn op de onderste baan gebleven. (ik heb de ervaring van 180 km/h door die kombochten heen al eens gehad, dus daar teer ik dan meer weer verder op

Al met al een zeer geslaagde middag gehad, was erg leuk en goed georganiseerd door Volvo! Foto's heb ik ook nog wel, maar die voegen niks meer toe aan de foto's die hier al staan
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 04.07.2010 - 13:09
- Locatie: 't Harde
- Contacteer:
Bedankt voor de impressies! Ik ga zondag om 12.30 uur en ben heel benieuwd.