regenereren roetfilter

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
GinoB
2nd Gear member

ik begrijp niet goed waarom er geen lampje gaat branden wanneer de roetfilter begint te regeneren(zeker voor mensen die niet al te grote afstanden afleggen)ik heb het al verscheidene malen meegemaakt dat wanneer ik thuis kom en mijn wagen in de garage zet,en ik uitstap ik een bepaalde geur ruik(dan weet ik dat het regeneren bezig was...........)en het spelletje weer helemaal opnieuw kan beginnen(met veel meer verbruik tot gevolg)
moest je dat kunnen zien aan de hand van een lampje,dan kun eventueel nog een blokje omrijden tot het gedaan is
ik heb al eens gelezen hier op het forum dat sommige vermogenverlies hebben met een1.6 diesel(en dat eventueel gewaarworden)maar ik rij met een2.4d(en dat word je niet gewaar wanneer de roetfilter regenereerd)
Fulaks
6th Gear member

Ik vind het ook vervelend dat je dat niet ziet, ik doe ook relatief veel korte afstanden, slechts 2 x per week grotere afstand.

Wel setrk dat we dan voor het milieu nog een extra blokje om rijden.

Ik heb sterke twijfels of er milieuwinst is met die regenererende roetfilters.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”